Ja, 25 pk, box vs directe eco tuning, dsg aangepast. Kan allemaal net wat schelen
Volkswagen
Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels
1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek)
Ben wel benieuwd waar je dit hebt laten doen. Ik heb met een stage 1 270 pk (performace monitor geeft 200 Kw aan). Nm's weet ik niet , maar zal ook rond de 450 liggen. Binnenkort laat ik een vermogensmeting doen, dan weet ik het zeker. Moet er wel bij zeggen dat ze bij VAG Techniek de hele dag bezig zijn geweest, omdat ik nog één van de eersten was en ze telkens de ecu er uit en weer in moesten zetten, met aanpassing en testritjes daar tussen.
Maar 260 is met stage 1 heel goed mogelijk. Iemand van hier heeft ergens een plaatje van de resultaten (bij JD) geplaatst.
wereldwijd komen ze MET GEMAK boven de 250pk en jij haalt dit… bijzonder maar ze zullen er daar wel verstand van hebben ook…..vandaag na lange tijd stage 2 op de bak en motor laten zetten.
echter bleek het allemaal niet super te gaan, met de eerste map had ik 450nm en bleef pk 200. na even zoeken zijn we erachter gekomen dat de inlaatspruitstuk temperatuur veel te hoog wordt > richting de 70 graden(met blazer op intercooler)dit moet normaal onder 50 graden blijven aangezien anders de ontplof modus in werking gaat (minder vermogen ivm voorkomen dat motor lootje legt).
hierna map ietjes aangepast en weer diverse malen op bank en weg gelogt, bleef erg hoog.
uiteindelijk er 255pk/473nm uit gehaald. en te bedenken dat ik een sport inlegfilter, grotere buizen vanaf inlaat tot blok heb, maakt dus niks uit. daarom geloof ik nu maar weinig nog van andere die met stage 2 boven 260pk komen zonder intercooler..
ben wel tevreden, maar voor goede orde en meer levensduur toch maar eens kijkn naar een intercooler
ja je leest het goed, intercooler... die gaan we bestellen en dan is de verwachting rond de 270/275pk.
Dat kan hoor, al geeft die PM stock geen 200 Kw aan. Maar best mogelijk dat VT dat idd vooraf heeft ingesteld natuurlijk. Enfin, we zullen het zien en beleven binnenkort. Niet dat het me nou zoveel boeit of het 270 of 250 is, maar meer nice to know. Hij rijdt er niet minder goed om
wereldwijd komen ze MET GEMAK boven de 250pk en jij haalt dit… bijzonder maar ze zullen er daar wel verstand van hebben ook…..
stage 1 is niet maar wat geknutsel daar is al maanden aan testen aan vooraf gegaan en is gewoon een veilige goedkopere tuning voor ieder blok, dan het op maat doen.. ik noem dit geen geknutsel, de meeste zijn hier al snel tevreden mee, zodra je uitlaat en inlaat trajecten gaat doen moet je zeker op maat gaan tunenmaar wat geknutsel.
voorbeeld (buiten JD dan) ?
ze zullen het wel aankunnen maar hoe meer je je inlaat temp omlaag kan brengen hoe beterOverigens kun je je afvragen in hoeverre een andere intercooler zinvol is. Ik heb er zelf geen verstand van , maar heb van iemand die dat wel heeft begrepen dat de standaard VAG intercoolers zelfs een stage 3 aankunnen
Ja, maar zolang het bij een stage 1 blijft.....
Ben heel benieuwd naar je ervaring bij dit bedrijf, is namelijk voor mij ook dichterbij, kosten stage 1?.Ik ga het bij dit bedrijf laten doen binnenkort als mijn uitlaat er is. Gebeurt niet op een bank, maar op de weg. Had nog nooit van dit systeem gehoord.
Vermogensmeting Motor & Wiel vermogen weten? - REWI Automotive
Vermogen van uw auto weten? Wij kunnen u voertuig meten op wiel en motor vermogen. Metingen worden uitsluisten gedaan op afspraak. Bel of mail ons.rewiautomotive.nl
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.