Climatronic module 2011

Hoi,

Wtf..k is een polarisatiefilter voor op het display?! Ik lees dat het in de fotografie veel gebruikt wordt op lensen maar zou het op je clima display nodig zijn? Zo ja lijkt het me best lastig deze er strak op te snijden. De leds wisselen durf ik wel aan. De unit heb ik er al uitgehad en stelt echt niks voor.
Weet iemand meer, is het te doen om de leds te wisselen, ook in de rcd310?

Ze maken je gek bij VW. Denk je dat je klaar bent komen ze met wit licht dat er tenminste wel strak uitziet icm je mf display!!! :twisted: :evil:
 
ropo2002 zei:
Hoi,

Wtf..k is een polarisatiefilter voor op het display?!

Een polarisatie filter zorgt ervoor dat bepaalde delen van het LCD scherm worden geblokkeerd (donker) en bepaalde delen worden doorgelaten (verlichte delen). Als je dit filter draait, werkt het systeem precies andersom.

m.a.w. als je het filter van de originele (blauw verlichte achtergrond met zwarte tekens) climatronic draait, krijg je een zwarte achtergrond, met blauw verlichte tekens :)

Dit deed ik vroeger altijd met rekenmachines, dan was je stoer :cool:
 
Aha, daar is het in mijn jeugd dus misgelopen?. Goh dat wordt zo steeds meer een uitdaging, Slim bedacht! Ik heb het paneel er al uitgehad, dan ook maar is openschroeven. Kijken of het display zo te draaien is en de leds zoeken. Zullen ze de originele verkopen los bij de dealer, ben er bang voor, zou té makkelijk zijn natuurlijk?!?!??
 
Ok thanks. Ik ga het toch eens vragen. Mijn pa is electro monteur geweest en deed ook veel "micro" werk. Wie weet durft ie het nog aan. Ik laat het weten. SMD leds zeg jij dus. Das alweer meer dan ik weet, zijn die wel zo te krijgen en oftopic maar zou de blauwe rcd 310 danop dezelfde manier gaan??
 
Leds kun je zo kopen, maar je moet wel de goede lichtsterkte hebben, en niemand kan je vertellen welke dat is.

Leds:
http://www.conrad.at/ce/de/product/1752 ... S-MWT801-S

Inverterfolie:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 9471999589

Ik zou zeggen: begin niet aan zelf ombouwen, koop voor 200 Euro een kant-en-klare versie, dan kun je je eigen bedieningspaneel verkopen en heb je geen gedonder met VW als er ooit een elektronische storing in je auto optreedt. Je kunt wel raden wat je dealer dan gaat zeggen: zelf knutselen = einde garantie!
 
Uiteraard, het is een originele VW module. Bij de "China-uitvoering" moet je niet denken dat het namaakspul uit China is, het is origineel VW-materiaal dat bestemd is voor de Chinese markt! Mijn module zit uiteraard ingebouwd dus daarvan kan ik het onderdeelnummer niet zien, dit is een afbeelding van het Motor-talk-forum:

KLIK
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!