Climatronic, Multi func. stuur inbouwen

Ik zou graag in mijn auto een MFS en climatronic willen hebben zou dat mogelijk zijn om dat achteraf in te bouwen in een 6r comfortline? of heb je daar ook het MFD voornodig ipv de standaard boordcomputer?
 
Toevallig ben ik laatst bezig geweest om ook over te gaan van een analoge climatronic naar een digitale maar ik begreep van de dealer dat dit niet gaat, dit vanwege het feit dat er sensoren nodig zijn in de luchtkanalen bij de digitale versie (zouden iets moeten regelen met kleppen ofzo??!)
Toch is er bij mij nog steeds de twijfel. Ik heb nu ook een climatronic, weliswaar analoog maar toch regelt hij zelf de temperatuur bij wanneer dat nodig is, wat maakt hem dan anders dan de digitale versie, op de bediening na dan.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
ja presies, ik heb volgens mij alleen climatic die regelt wel de temp. maar schakelt volgens mij niet de airco aan en uit... zoals je al zei lijkt me dat idd niet mogelijk... mischien dan alleen maar het MFS.. als dat mogelijk is?!
 
Ik heb voor het MFS geinformeerd voor mijn 6R en veel research gedaan, maar ik kan geen MFS achteraf inbouwen... Het kan wel, maar ik mis een deel van de de kabelboom en dat gaat hoog in de kosten lopen om het in te bouwen... Aangezien dit af-fabriek gelijk gelegd wordt.
 
mitchi3 zei:
Ik heb voor het MFS geinformeerd voor mijn 6R en veel research gedaan, maar ik kan geen MFS achteraf inbouwen... Het kan wel, maar ik mis een deel van de de kabelboom en dat gaat hoog in de kosten lopen om het in te bouwen... Aangezien dit af-fabriek gelijk gelegd wordt.

idd dit klopt, heb er ook voor gekeken en voor de onderdelen alleen al zou het al 1600 euro gaan kosten volgens de dealer
 
Nja, ikzelf heb de climatic, en zwaar spijt dat ik zo slordig ben geweest en niet echt gelet heb op het bijbestellen van de climatronic...
Toen mijn auto nog in afwachting was van de maak wou ik dit wijzigen en het kon helaas niet meer. Omdat hij al in productie was.
Heb dan ook gevraagd of dit achteraf eventueel niet kon ingebouwd worden. Dealer wist me te zeggen dat dit simpel weg niet lukte! Al heb ik eerder het idee dat ze het niet willen riskeren. Dat ik er veel geld voor zou moeten neerleggen ben ik me van bewust, al zou ik het er wel voor over hebben :twisted:
 
pfoe, 1600 euro voor dat stuur is wel een beetje te veel haha laat maar dan, ik dacht misschien is het gewoon plug & play maar helaas. climatronic ook jammer maar goed opzich werkt dit ook wel goed. dan moet er alleen nog een midden arm steun, weet iemand misschien waar die te krijgen zijn, volgens mijn dealer was de "originelen af-fabriek" 700 a 800 euro, lijkt mij beetje veel voor een beetje plastic maar goed. en nog even wat in de vagcom aan laten passen. dan ben ik der wel teverede mee
 
citroene zei:
mitchi3 zei:
Ik heb voor het MFS geinformeerd voor mijn 6R en veel research gedaan, maar ik kan geen MFS achteraf inbouwen... Het kan wel, maar ik mis een deel van de de kabelboom en dat gaat hoog in de kosten lopen om het in te bouwen... Aangezien dit af-fabriek gelijk gelegd wordt.

idd dit klopt, heb er ook voor gekeken en voor de onderdelen alleen al zou het al 1600 euro gaan kosten volgens de dealer

Zal later even zoeken op het duitse forum.
Zijn nl maar 3 draadjes die je moet trekken.
En het stuur aanmelden bij de computer van de auto (coderen)
De CAN stuurunit zit inhet stuur en niet zoals bij Golf 5 aan de stuurkolom.

Er zijn er denk ik wel 10 die het al omgebouwd hebben.
Zit er zelf ook nog aan te denken, vind het alleen jammer dat de cruise bediening dan niet op het stuur komt.
Voor alleen de radio en de MFA bediening .....
Achteraf natuurlijk gewoon 150 meer moeten uitgeven bij het bestellen van de auto.
Maar ja.....
 
Ik had ook al eens geïnformeerd bij de dealer, hij gaf mij aan dat hij dat in iedergeval niet kon(dit ivm met voorraad auto om te bouwen van climatic naar climatronic)
Succes, hoop voor je dat het goed werkend voor elkaar krijgt.
 
Alles is om te bouwen...

Als je beetje handig bent (of een kennis die handig is) en een sloop auto kan vinden die de onderdelen wel heeft ben je voor paar honderd euro klaar.

Als je alles nieuw moet kopen + laten doen (uurloon VW?) dan kom je uit op dat soort bedragen ja...

Ik heb ooit voor 300 euro (van onderdelen specilaist) complete airco overgezet in een auto die deze helamaal niet had. ok.. ben er 2-3 dagen mee bezig geweest en best wat moeten bestuderen maar het is gelukt.
 
@HakanC

ja dat is opzich wel te doen dan maar ik dacht dat het plug & play was ik ga niet alles slopen in die auto en op nieuw aanleggen... dan maar met de hand de airco aan en uit zetten.. en wat de MFS betreft als dat maar 3 draadjes zijn, ik neem aan voeding en de 2 van de canbus dan is dat opzich nog wel te doen....
 
Dat bedoel ik.. iedereen is anders. Het gaat er om wat je ervoor over hebt of wat je mogelijkheden zijn om iets te kunnen realiseren..

Neem nou het vervangen van mijn dashboard.. Velen zullen mij voor gek verklaren anderen juist begrijpen en waarderen.. Zou ik het 'laten doen' als ik het niet zelf kon? nee... want dan was het veels te duur..

Dus nu je wat meer informatie hebt is het aan jou de overweging om sommige modificaties wel of niet te doen ;)
 
mitchi3 zei:
Ik heb voor het MFS geinformeerd voor mijn 6R en veel research gedaan, maar ik kan geen MFS achteraf inbouwen... Het kan wel, maar ik mis een deel van de de kabelboom en dat gaat hoog in de kosten lopen om het in te bouwen... Aangezien dit af-fabriek gelijk gelegd wordt.

Hey Mitchi. Bij mij zit het stuur erin. Een kabel in de boordnetmodule bij laten prikken en klaar: 100,- euries! ;)
 
polofreak zei:
mitchi3 zei:
Ik heb voor het MFS geinformeerd voor mijn 6R en veel research gedaan, maar ik kan geen MFS achteraf inbouwen... Het kan wel, maar ik mis een deel van de de kabelboom en dat gaat hoog in de kosten lopen om het in te bouwen... Aangezien dit af-fabriek gelijk gelegd wordt.

Hey Mitchi. Bij mij zit het stuur erin. Een kabel in de boordnetmodule bij laten prikken en klaar: 100,- euries! ;)

Stuur mij even PM als je wilt met hoe je het allemaal hebt gedaan en wat de totale kosten zijn....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!