Hallo iedereen!
Altijd leuk om te zien dat er voor (bijna) ieder type auto wel een actief forum is.
Ik ben Cedric, 30 jaar, en altijd gek van auto’s geweest. En naast een auto voor de fun (kitcar uit 1983) heb ik natuurlijk ook een praktische, comfortabele daily nodig. (Met een dak haha)
Na een slechte ervaring met Volkswagen in 2014 (Lupo 3L die meer olie dronk dan diesel) via een Corsa, Aveo, en Sirion 2 toch weer bij een Volkswagen uitgekomen.
Verstandig? Dat moet nog blijken. Maar och wat rijdt het lekker. Zeker als je net uit een koekblik van een Daihatsu bent gestapt voelt een 5e gen polo echt als een nieuwe Mercedes.
Wat waren de eisen?
Zuinig - 1.2TSI check!
Comfortabel - 5e gen Polo check!
Praktisch - 5 deurs check!
Stil op de snelweg - 6bak check!
Distributieketting - ik weet het..maar check!
Wat heb ik gevonden?
2011 CrossPolo (6R) 1.2TSI
Minpunten?
- Laat ik beginnen met de grootste, een km stand van 275.000 en daarmee de hoogste stand van alle auto’s die ik ooit heb gehad. (Naast m’n daily heb ik verschillende >200.000km BMW’s gehad E36, E39 en E30)
- Lakschade op de voor en achterbumper.
- Raamrubber van bijrijdersportier zit niet helemaal lekker. (Alleen aan de binnenkant)
- Geen enkele onderhoudshistorie.
- Wat lichte schade aan de velgen en wat grotere schade (happen uit) de wang van de banden.
- Bij het starten hoor je kort even een rateltje van de ketting.
Pluspunten?
- Die kilometers zijn allemaal gereden door slechts één vorige eigenaar.
- Trekhaak, airco, cruisecontrol.
- Speakers klinken goed.
- Nog geen roest kunnen ontdekken.
- Koppeling voelt nog aardig nieuw.
- Olie stond mooi op peil.
- Turbo klinkt goed en doet z’n werk.
- Ketting is na een halve seconde mooi stil. Misschien niet als nieuw maar minder geluid dan de Mercedessen die ik als taxi reed vroeger.
- WA 60% goedkoper dan van de Daihatsu.
- Na wat onderhandelen €4.250,- voor de auto betaald.
Ik vergeet vast nog een hoop te vermelden, en ik moest na aankoop van de auto ineens voor werk naar het buitenland. Dus verdere updates zullen nog even op zich laten wachten.
Ben wel benieuwd naar jullie mening, en heb natuurlijk nog wel snel wat foto’s gemaakt van het exterieur voor ik naar Schiphol werd gebracht. Dus hieronder nog een paar fotootjes. Fijne avond allemaal!
Altijd leuk om te zien dat er voor (bijna) ieder type auto wel een actief forum is.
Ik ben Cedric, 30 jaar, en altijd gek van auto’s geweest. En naast een auto voor de fun (kitcar uit 1983) heb ik natuurlijk ook een praktische, comfortabele daily nodig. (Met een dak haha)
Na een slechte ervaring met Volkswagen in 2014 (Lupo 3L die meer olie dronk dan diesel) via een Corsa, Aveo, en Sirion 2 toch weer bij een Volkswagen uitgekomen.
Verstandig? Dat moet nog blijken. Maar och wat rijdt het lekker. Zeker als je net uit een koekblik van een Daihatsu bent gestapt voelt een 5e gen polo echt als een nieuwe Mercedes.
Wat waren de eisen?
Zuinig - 1.2TSI check!
Comfortabel - 5e gen Polo check!
Praktisch - 5 deurs check!
Stil op de snelweg - 6bak check!
Distributieketting - ik weet het..maar check!
Wat heb ik gevonden?
2011 CrossPolo (6R) 1.2TSI
Minpunten?
- Laat ik beginnen met de grootste, een km stand van 275.000 en daarmee de hoogste stand van alle auto’s die ik ooit heb gehad. (Naast m’n daily heb ik verschillende >200.000km BMW’s gehad E36, E39 en E30)
- Lakschade op de voor en achterbumper.
- Raamrubber van bijrijdersportier zit niet helemaal lekker. (Alleen aan de binnenkant)
- Geen enkele onderhoudshistorie.
- Wat lichte schade aan de velgen en wat grotere schade (happen uit) de wang van de banden.
- Bij het starten hoor je kort even een rateltje van de ketting.
Pluspunten?
- Die kilometers zijn allemaal gereden door slechts één vorige eigenaar.
- Trekhaak, airco, cruisecontrol.
- Speakers klinken goed.
- Nog geen roest kunnen ontdekken.
- Koppeling voelt nog aardig nieuw.
- Olie stond mooi op peil.
- Turbo klinkt goed en doet z’n werk.
- Ketting is na een halve seconde mooi stil. Misschien niet als nieuw maar minder geluid dan de Mercedessen die ik als taxi reed vroeger.
- WA 60% goedkoper dan van de Daihatsu.
- Na wat onderhandelen €4.250,- voor de auto betaald.
Ik vergeet vast nog een hoop te vermelden, en ik moest na aankoop van de auto ineens voor werk naar het buitenland. Dus verdere updates zullen nog even op zich laten wachten.
Ben wel benieuwd naar jullie mening, en heb natuurlijk nog wel snel wat foto’s gemaakt van het exterieur voor ik naar Schiphol werd gebracht. Dus hieronder nog een paar fotootjes. Fijne avond allemaal!
Bijlagen
Volkwagen
CrossPolo (6R)
Stage 1 tuned 1.2 TSI 145PK