Dagrijverlichting; achterlampen evt ook aan?

Gewoonjan

Voormalig teamlid
Hallo mensen!

Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum, maar ik ben me al een beetje aan het inlezen ;)
tot zo ver heb ik 't prima naar m'n zin hier op 't forum en voor de rest hulde aan de mensen die bezig zijn met trial and errors :mrgreen:

maargoed, tot zo ver genoeg van mijn lovende geslijm.
ik vroeg mij af of het mogelijk was om de achterlichten van de polo ook te laten branden als de polo aan staat.
let wel dat ik bedoel dat je dan niet bewust verlichting inschakelt.
zeg maar net zoals gebeurd met de dagrijverlichting aan de voorkant van de auto.
ik prefereer nu zelf om gewoon altijd met de lichten aan te rijden omdat ik voor wel lichten aan en achter niet ook zo halfjes eruit vind zien :roll:

iemand die deze mening met mij deelt of een suggestie heeft? ;)

VW  6R 
Je kunt ook gewoon je stadslichten aanzetten dan branden je achterlampen etc ook
als je dit op 0-stand wilt zul je toch zelf iets moeten hacken...dat zou ik sterk afraden tenzij je een aftermarket setje hebt ofzo dat perfect kan afstemmen op je verlichting.

@ SilencerNL
jij snapt wat ik bedoel ;)

het liefst zou ik de dagrijverlichting voor met gewoon de achterlichten aan zien, of evt een led strip aan de achterkant bij de achterlampen in de buurt ;)

@ KYC

als het mogelijk is om met de stadsverlichting de dagrijverlichting ook aan te houden wil ik dit best doen. alleen het hacken ben ik niet zo'n fan van gezien de garantie enzo...

@ fonta

krijg je dan niet problemen met je garantie? :roll:

De garantie hou ik liever nog wel even omdat bij m'n polo al een klep vervangen moest worden.

VW  6R 
@ sjonniedeluxe
dat durf ik niet te zeggen, maar de kans is wel behoorlijk groot.
vooral ook omdat je er zelf mee aan het knoeien gaat en de dealer dan dus jou aan sprakelijk stelt als er wat mis gaat
of in ieder geval dat verwacht ik dat ze doen. ;)
daarom hoopte ik dat iemand iets wist van een draadje ergens door verbinden of een leuk aftermarket setje.

achjah zal binnenkort (mocht ik weer een keer meer tijd overhouden) wel is gaan zoeken naar een oplossing hiervoor zonder vag aanpassing ;)

en tot die tijd hopen dat iemand hier al ervaring mee heeft of iets hiervoor weet :)

VW  6R 
vag aanpassing is toch veiliger dan met kabeltje ff doorknippen enz.. als je met vag doet, en er scheelt wat met jez wagen hang je hem gwn even aan de vag com, je zet ff alles terug orri en klaar, beter dan kabeltjes te beginnen te bewerken, denk dat de dealer dit liever via VAG heeft dan via knutselwerkjes.

@ PRIdEVisions
daar heb je inderdaad een punt.
maar als je een aftermarket setje zou monteren op de auto moet je ook aan het kloten met de bedrading lijkt me;)
oh en verder heb ik me wegens tijd gebrek nog niet georiënteerd op kabels en dergelijke die evt aanpassing vereisen.
maar ik moet binnenkort toch een keer naar de dealer dus zal dan wel even vragen of zij iets weten;)

VW  6R 
Je kan via VAG aanpassen. DRL + stadslichten. Dan gaan ook de achterlichten aan, alleen niet de binnenverlichting.
Dit vertelde Jela me namelijk...

@ mitchi3
dat is inderdaad ook wel een mooie oplossing jah! :D
't enige wat mij dan dwars zit is de VAG aanpassing; hoe zit dat met de garantie op de auto?
verloopt die dan, of blijft die gewoon behouden?
btw kan de dealer dat dan evt ook niet doen?
ik heb er namelijk wel een paar extra euro's voor over zodat ik dan m'n garantie behoud :oops:

VW  6R 
@ mitchi3
dat is inderdaad ook wel een mooie oplossing jah! :D
't enige wat mij dan dwars zit is de VAG aanpassing; hoe zit dat met de garantie op de auto?
verloopt die dan, of blijft die gewoon behouden?
btw kan de dealer dat dan evt ook niet doen?
ik heb er namelijk wel een paar extra euro's voor over zodat ik dan m'n garantie behoud :oops:

Dit wil ik ook wel graag weten heeft iemand hier al uitsluitsel over? :?:

Hou er wel rekening mee dat het APK afkeur is en je een bon kunt krijgen.
Je mag hier in NL ook niks terwijl er allerlei leuke gadget's en extra's die je auto juist beter laat zien maar nee je moet hier gewoon een grijze muis/nummer zijn en alles maar goed vinden. :(

Vreemd, bij mijn aflevering van de Polo in juni branden me lichten voor en achter en dat terwijl me schakelaar op 0 staat?
Ik heb dan geen optie dagrijverlichting genomen omdat ik dat vergeten bent. Dus me dimlichten branden 80%.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt ik heb een paar dagen in een andere Polo gereden en die had dat ook schakelaar op 0 en verlichting stond aan.
Ik dacht zit er ergens dan een licht sensor maar dat was niet zo.
De dealer zei voortaan heeft de Polo overdag ook de verlichting aan, je bent dan beter zichtbaar op de weg en het is veiliger.

Volkswagen  Polo bm 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!