Dagrijverlichting; achterlampen evt ook aan?

Jep, dat aanstaan van de dimlichten heet in nederland net zoals de lichten in de onderbumper: Dagrijlicht.

Onze duitse buren hebben dit echter mooi opgedeeld in 2 namen.
Dimlicht op 80%: Dauerfahrlicht
DRL onder in de bumper: Tagfahrlicht
;)

Beiden zijn te configureren met vagcom mocht je iets veranderd willen hebben;)

btw wel even grappig om te zien dat het mn eigen topic is:lol:
hoe een mening over tijd al niet kan veranderen met andere inzichten ed;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Mijn dimlichten zijn overdag ook aan. maar gewoon volle sterkte hoor. Ik heb het op het werk nagemeten en ik krijg gewoon constant 12v. En ze worden ook niet duty-cycle aangestuurd dus ze branden voor de volle 100% ook als de schakelaar op 0 staat.
 
Dagrijverlichting mag wel samen met de achterlichten aan. Er staat in de wet dat als dagrijlicht wordt gevoerd dit niet samen mag met andere verlichting aan de voorzijde van de auto. Over de achterzijde wordt niets gezegd. In het bekeuringenboekje wordt ook alleen over de voorzijde gesproken (R 458) .


Artikel 41 RVV

  • 1.Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
 
Ik ga straks nog eens even met vcds prutsen. Kijken of ik mijn verlichting op stand 0 uit krijg! Dimlicht lukt wel, die zit doorgelust naar de tfl pin op de schakelaar. Dat had ik al gezien :)
 
Ik ga straks nog eens even met vcds prutsen. Kijken of ik mijn verlichting op stand 0 uit krijg! Dimlicht lukt wel, die zit doorgelust naar de tfl pin op de schakelaar. Dat had ik al gezien :)
De Polo gebruikershandleiding stamt nog uit de tijd dat DRL handmatig uit te schakelen was.
Als je onderstaande bit aan zet, dan kun je DRL aan en uitzetten volgens de handleiding:
Byte12, bit 1, Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)
 
Het probleem met de Nordic setting is dat de LED DRL van originele Xenon dan minder fel gaat branden, dus eigenlijk hetzelfde als je lichtschakelaar op 1 zet. Ik ben al maanden aan het zoeken of het mogelijk is de achterlichten aan te hebben met de LED DRL op volle sterkte.
 
Klopt niet helemaal dhm00 (tenminste, zo heb ik het altijd begrepen; heb er zelf de wet niet op na gelezen ;)).
De wet zegt alleen iets over lichten aan de voorzijde van de auto: als je DRL brandt, mag aan de voorkant van de auto geen andere verlichting branden. Aan de achterkant dus wel.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik vind wel vreemd dat op mijn vorige 6r ik wel dagrij verlichting op stand 0 had, maar nu 2012 eerst het knopje 1x uit moet trekken. in principe is dit denk ik de optie geworden voor dagrijverlichting, alleen branden m'n w5w-tjes gewoon mee en is mn achterlicht ook aan. Wat ik altijd al wou... Alleen kan ik geen degelijke h8 lampjes vinden die even wit uitstralen als die van de toyota auris of elders, die van silencer gaan om de haverklap binnen een half uur stuk bij mij. iemand?

Wat ik wilde doen is de w5w-tjes zwart/zilvergrijs spuiten zodat et lijkt alsof ze uitstaan(uiteraard met reserve bij me voor evt haat) en dat te gebruiken als dagrij. 2x uitrekken fungeren deze als mistverlichting ;) dus ik rijd wettelijk gezien in mijn boekje met dagrijverlichting Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!