In het krappe jaar dat ik mijn 6C nu bezit al diverse vage spookstoringen gehad:
Lampje van de airbag, EPC en motormanagement blijven branden en bij het omdraaien van de sleutel gebeurt er echt helemaal niets, ook geen startmotor die gaat draaien maar niet aanslaat. Daarnaast hoor je in alle deuren en de achterklep de sloten een keer tikken zodra je de auto op contact zet. Frontassist en PDC kan ik ineens ook niet meer in/uitschakelen.
Aangezien het al laat op de avond was de VW Mobiliteitsgarantie maar eens gebeld en deze waren er eerlijk is eerlijk ... erg vlot.
Echter uitlezen met de laptop wou niet, z'n applicatie daarvoor op de laptop crashte al bij het opstarten. Paar herstarts gedaan van z'n laptop ... geen resultaat.
Met handdiagnose apparaat via ODB poort heeft hij wel een aantal storingen kunnen zien:
Nog wel ff keer accupooltjes losgehaald en ff gewacht maar geen resultaat.
Ik kon meteen een leenauto krijgen, hij zou me dan naar de garage slepen en dan kon ik met een leenauto terug.
Dat heb ik afgewezen, zonder draaiende motor heb ik geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, niets.
Dus nu komen ze morgenvroeg met een leenauto op de autoambulance, en een werkende laptop.
Ze proberen dan alsnog een keer de storingen te resetten, lukt dat niet dan krijg ik de leenauto en nemen hun de mijne mee voor verder onderzoek.
Monteur had het over de regelunit, of defect of een storing in het canbus systeem weigert hij dienst.
't zal me eerlijk gezegd wat, als ze het nu ook maar eens echt vinden en oplossen.
Behoorlijk geïrriteerd ga ik maar eens m'n nest in ... wordt vervolgd.
- Brandstofmeter die maar vol bleef aangeven nadat er getankt was, ruim 600KM verder zat volgens het metertje de tank nog steeds vol. (Uitgelezen bij de dealer, geen melding te vinden. Accupool er af, ff wachten, accupool er weer op, eenmaal reset storingen en werkte weer).
- Melding ruitensproeiervloeistof op terwijl deze nagenoeg vol zat. (Uitgelezen bij de dealer, ook weer geen melding te vinden. Tankje leeg gesproeid en opnieuw gevuld ivm misschien blijven hangen van de vlotterschakelaar, geen resultaat. Accupool er af, ff wachten, accupool er weer op, eenmaal reset storingen, geen resultaat. Afspraak gemaakt om verder naar te laten kijken, is de storing 3 uur later zonder enige aanwijsbare reden weer verdwenen. Uiteindelijk dus ook niet meer door de dealer naar laten kijken).
- Radio (Discover Media) wil soms niet aan gaan bij inschakelen van het contact (zeer sporadische storing).
- Dezelfde radio wil soms ook niet uitgaan bij het uitschakelen van het contact en verwijderen van de sleutel (ook zeer sporadische storing).
Lampje van de airbag, EPC en motormanagement blijven branden en bij het omdraaien van de sleutel gebeurt er echt helemaal niets, ook geen startmotor die gaat draaien maar niet aanslaat. Daarnaast hoor je in alle deuren en de achterklep de sloten een keer tikken zodra je de auto op contact zet. Frontassist en PDC kan ik ineens ook niet meer in/uitschakelen.
Aangezien het al laat op de avond was de VW Mobiliteitsgarantie maar eens gebeld en deze waren er eerlijk is eerlijk ... erg vlot.
Echter uitlezen met de laptop wou niet, z'n applicatie daarvoor op de laptop crashte al bij het opstarten. Paar herstarts gedaan van z'n laptop ... geen resultaat.
Met handdiagnose apparaat via ODB poort heeft hij wel een aantal storingen kunnen zien:
- Communicatieproblemen met Front Assist
- Communicatie problemen met airbag regel eenheid
- Storing brandstofpomp
- Storing startrelais
Nog wel ff keer accupooltjes losgehaald en ff gewacht maar geen resultaat.
Ik kon meteen een leenauto krijgen, hij zou me dan naar de garage slepen en dan kon ik met een leenauto terug.
Dat heb ik afgewezen, zonder draaiende motor heb ik geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, niets.
Dus nu komen ze morgenvroeg met een leenauto op de autoambulance, en een werkende laptop.
Ze proberen dan alsnog een keer de storingen te resetten, lukt dat niet dan krijg ik de leenauto en nemen hun de mijne mee voor verder onderzoek.
Monteur had het over de regelunit, of defect of een storing in het canbus systeem weigert hij dienst.
't zal me eerlijk gezegd wat, als ze het nu ook maar eens echt vinden en oplossen.
Behoorlijk geïrriteerd ga ik maar eens m'n nest in ... wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: