Jammer maar helaas is m'n plezier maar van korte duur geweest, na enkele weken toch opnieuw weer spookstoringen.
Contact met PON opgenomen en die verwees me in 1e instantie weer naar de dealer.
Auto is daar geweest, uitgelezen, lekstroomtest etc. maar niets gevonden.
Dealer stelde voor de auto richting PON te laten gaan voor nader onderzoek maar ondanks eerdere toezeggingen van PON dat het probleem opgelost moest worden kon PON nu ineens niets meer voor me betekend. Er was in het verleden chiptuning toegepast (ook weer, mede in overeenstemming met PON verwijderd) en ik had wat aanpassingen gedaan via VCDS.
Volgens PON kon het maken van aanpassingen of het terugzetten van de backup van chiptuning er voor zorgen dat er nog ergens een nulletje of eentje verkeerd stond in een van de regelapparaten.
Reactie van PON:
Beste heer *** ******,
Het is echt bijzonder spijtig dat de storingen in uw Volkswagen Polo blijven optreden en het spijt mij zeer dat u hierdoor met ongemak geconfronteerd wordt.
Zoals ik in ons telefoongesprek inderdaad heb aangegeven is het niet uit te sluiten dat na het terugzetten van de chiptuning toch verstoringen in de software op het regelapparaat zijn achtergebleven. Daarnaast hebt u zelf instellingen in de regelapparatuur veranderd. Ook deze ingrepen kunnen mogelijk de veroorzaker van de storingen zijn.
Om in de huidige situatie de oorzaak van de storingen te vinden, zou zeer uitgebreid onderzoek gedaan moeten worden. Hierbij zou alle software regel voor regel nageplozen moeten worden. Hier gaan tientallen uren in zitten. Dit onderzoek kan niet onder garantie uitgevoerd worden en kan ook niet binnen de Nederlandse Volkswagen organisatie uitgevoerd worden.
Voor een goede diagnose binnen onze Volkswagen organisatie dient de auto helemaal origineel te zijn. Door uw aanpassingen aan de Polo is deze niet meer origineel. Een optie is dan het vervangen van alle regelapparaten in uw Polo, het is immers niet bekend welk regelapparaat de storingen veroorzaakt. Als de storingen hierna nog steeds bestaan, kan Vallei Auto Groep gericht zoeken met ondersteuning van onze Technische Specialisten en Volkswagen AG.
Deze optie zou u met Vallei Auto Groep kunnen bespreken, maar ook deze optie kan niet onder garantie uitgevoerd worden.
Het spijt mij dat ik u niet anders kan berichten.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Einde reactie van PON
Met andere woorden, nu het lastig wordt schuiven we het maar af.
Dealer ook hiermee geconfronteerd maar ook van uit hun kant niet echt een passende oplossing.
Bij de dealer is bekend dat de auto al problemen gaf ver voordat er überhaupt aanpassingen zijn gedaan. Juist daarom had ik toch wel wat meer ruggengraat van hen verwacht richting PON, maar nee ... helaas.
Dealer hierop aangeschreven maar ook dit heeft geen oplossing gebracht.
Reactie Vallei Auto Groep:
-zoals wij het zien hebben we tot dusver al het mogelijke gedaan om de technische oorzaak van de klacht(en) te achterhalen,
-je hebt aangegeven dat je zelf aanpassingen hebt doorgevoerd, zoals ook leesbaar op forums,
-de fabrieksgarantie is daardoor vervallen op de auto zoals door Pon aangegeven.
Omdat we je graag willen helpen, zoals eerder aangegeven alleen niet kosteloos, stel ik voor om samen aan tafel te gaan zitten om te kijken welke vervolgstappen verstandig zijn. Daarbij wil ik ook zeker meedenken in de kosten. Dit wil ik wel voor ons allebei wel heel helder hebben om eventuele teleurstelling of andere verwachtingen te voorkomen.
Einde reactie Vallei Auto Groep
Ondertussen dus maar enkele externe partijen ingeschakeld in de hoop dat uiteindelijk, via een (waarschijnlijk) langslepende en dure procedure het recht zal spreken.
In overleg met mijn raadsman ga ik, tot dat er een uitspraak is in deze zaak, inhoudelijk niet verder meer in op deze kwestie.
Contact met PON opgenomen en die verwees me in 1e instantie weer naar de dealer.
Auto is daar geweest, uitgelezen, lekstroomtest etc. maar niets gevonden.
Dealer stelde voor de auto richting PON te laten gaan voor nader onderzoek maar ondanks eerdere toezeggingen van PON dat het probleem opgelost moest worden kon PON nu ineens niets meer voor me betekend. Er was in het verleden chiptuning toegepast (ook weer, mede in overeenstemming met PON verwijderd) en ik had wat aanpassingen gedaan via VCDS.
Volgens PON kon het maken van aanpassingen of het terugzetten van de backup van chiptuning er voor zorgen dat er nog ergens een nulletje of eentje verkeerd stond in een van de regelapparaten.
Reactie van PON:
Beste heer *** ******,
Het is echt bijzonder spijtig dat de storingen in uw Volkswagen Polo blijven optreden en het spijt mij zeer dat u hierdoor met ongemak geconfronteerd wordt.
Zoals ik in ons telefoongesprek inderdaad heb aangegeven is het niet uit te sluiten dat na het terugzetten van de chiptuning toch verstoringen in de software op het regelapparaat zijn achtergebleven. Daarnaast hebt u zelf instellingen in de regelapparatuur veranderd. Ook deze ingrepen kunnen mogelijk de veroorzaker van de storingen zijn.
Om in de huidige situatie de oorzaak van de storingen te vinden, zou zeer uitgebreid onderzoek gedaan moeten worden. Hierbij zou alle software regel voor regel nageplozen moeten worden. Hier gaan tientallen uren in zitten. Dit onderzoek kan niet onder garantie uitgevoerd worden en kan ook niet binnen de Nederlandse Volkswagen organisatie uitgevoerd worden.
Voor een goede diagnose binnen onze Volkswagen organisatie dient de auto helemaal origineel te zijn. Door uw aanpassingen aan de Polo is deze niet meer origineel. Een optie is dan het vervangen van alle regelapparaten in uw Polo, het is immers niet bekend welk regelapparaat de storingen veroorzaakt. Als de storingen hierna nog steeds bestaan, kan Vallei Auto Groep gericht zoeken met ondersteuning van onze Technische Specialisten en Volkswagen AG.
Deze optie zou u met Vallei Auto Groep kunnen bespreken, maar ook deze optie kan niet onder garantie uitgevoerd worden.
Het spijt mij dat ik u niet anders kan berichten.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Einde reactie van PON
Met andere woorden, nu het lastig wordt schuiven we het maar af.
Dealer ook hiermee geconfronteerd maar ook van uit hun kant niet echt een passende oplossing.
Bij de dealer is bekend dat de auto al problemen gaf ver voordat er überhaupt aanpassingen zijn gedaan. Juist daarom had ik toch wel wat meer ruggengraat van hen verwacht richting PON, maar nee ... helaas.
Dealer hierop aangeschreven maar ook dit heeft geen oplossing gebracht.
Reactie Vallei Auto Groep:
-zoals wij het zien hebben we tot dusver al het mogelijke gedaan om de technische oorzaak van de klacht(en) te achterhalen,
-je hebt aangegeven dat je zelf aanpassingen hebt doorgevoerd, zoals ook leesbaar op forums,
-de fabrieksgarantie is daardoor vervallen op de auto zoals door Pon aangegeven.
Omdat we je graag willen helpen, zoals eerder aangegeven alleen niet kosteloos, stel ik voor om samen aan tafel te gaan zitten om te kijken welke vervolgstappen verstandig zijn. Daarbij wil ik ook zeker meedenken in de kosten. Dit wil ik wel voor ons allebei wel heel helder hebben om eventuele teleurstelling of andere verwachtingen te voorkomen.
Einde reactie Vallei Auto Groep
Ondertussen dus maar enkele externe partijen ingeschakeld in de hoop dat uiteindelijk, via een (waarschijnlijk) langslepende en dure procedure het recht zal spreken.
In overleg met mijn raadsman ga ik, tot dat er een uitspraak is in deze zaak, inhoudelijk niet verder meer in op deze kwestie.