Wat een vreemd verhaal van die medewerker bij de dealer. Ik zou gewoon naar een andere VW dealer gaan, je hebt bij elke VW dealer recht op je VW garantie waar je nog ruim binnen valt. Zij bepalen niet voor jou of er een vertrouwensband kan bestaan, ze hebben gewoon hun werk te doen. Als er een software update is hebben ze deze uit te voeren, afgezien van of deze binnen of buiten de scope van op dat moment voor de klant geldende problemen valt, want daar heeft de klant gewoon voor betaald bij aanschaf van de auto. VCDS wijzigingen zijn allemaal softwarematige aanpassingen die óf (1) zulke storingen niet kunnen veroorzaken, óf (2) als ze dat al zouden doen, met een fabrieksreset (zoals je zelf aangeeft) opgelost moeten zijn. Dat ze de instellingen niet naar default willen zetten ruikt er naar dat ze zelf ook donders goed weten dat het probleem niet daar zit, omdat het er toch niet mee opgelost zal worden. Als ik jou was zou ik de naam van de dealer even weer terugplaatsen in dit topic, zodat mede Polo (dan wel andere type VW)-eigenaren er met een ruime boog omheen kunnen, want dit is écht geen reclame voor deze dealer.