deMercer :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Inmiddels flink aan het knutselen geweest met de linkerachterlampunit uit de UK, met als resultaat:

Dubbele achteruitrijlampen:
2012-07-18 Dubbele achteruitrijlampen.jpg

En een mistachterlicht op een andere plek:
2012-07-18 Verplaatst mistachterlicht.jpg

Heb ik nu een primeur? :mrgreen: Ben er in ieder geval blij mee! :cool: En niet in de laatste plaats dat het allemaal in één keer goed is gegaan... :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
NICE! Big Grin
ziet er goed uit joh! Big Grin

Dank je wel!

Was het gewoon even een pinnetje omzetten en that's it, of heb je nog meer moeten doen om het zo werkend te krijgen? ;)

Heb het volgende gedaan:
- twee stroompaden in het binnenwerk van de UK versie doorgeknipt, die van de rem en die van het lampje rechtsonder
- een diode in het stroompad van het remlicht gesoldeerd
- een diode tussen het doodlopende pad naar het stroompad van het remlicht gesoldeerd (na de diode)
- een (afkoppelbare) stroomdraad gesoldeerd tussen de rechter- en de linkerunit, namelijk van het achteruitrijlicht naar het lampje rechtsonder in de linkerunit

Iets meer werk dus ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dat vraagt om foto's!!

Veel foto's heb ik niet gemaakt terwijl ik bezig was. De foto's die ik gemaakt heb, zijn of overbelicht (met flits) of onscherp (zonder flits) ... Zal in de aanstaande "how to" wel één en ander duidelijk aangeven.

En je remlichten?

Die doen het ook nog gewoon ;) Maar omdat a) iedereen wel weet hoe de remlichten op een 6R eruit zien, en b) dat lastig fotograferen is in je eentje heb ik die foto maar achterwege gelaten :mrgreen:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Die doen het ook nog gewoon ;) Maar omdat a) iedereen wel weet hoe de remlichten op een 6R eruit zien, en b) dat lastig fotograferen is in je eentje heb ik die foto maar achterwege gelaten :mrgreen:
Iets zwaars op je rempedaal moet wel lukken. Hoe is de felheid vergeleken tussen het remlicht en de mistlamp ?

Heb je het op zo'n manier gedaan ?
Mistlichten als extra remlichten - MR2club.nl; The Wild Bunch - Forum
Kijk ook eens naar post 2, daar heb je door een weerstand wel verschillen in felheid.
 
Iets zwaars op je rempedaal moet wel lukken.
Had ik geprobeerd, maar niet gelukt...

Hoe is de felheid vergeleken tussen het remlicht en de mistlamp ?
Die zijn even fel: het is namelijk hetzelfde lampje dat zowel als remlicht als als mistlamp fungeert.

Heb je het op zo'n manier gedaan ?
Mistlichten als extra remlichten - MR2club.nl; The Wild Bunch - Forum
Kijk ook eens naar post 2, daar heb je door een weerstand wel verschillen in felheid.
Is enigszins vergelijkbaar.

Dacht dat de plaats van de mistlamp voor de remlichten was? Stick Out Tongue
Klopt helemaal!

Wat heb ik gedaan, is hetzelfde lampje (het linkerremlicht) twee keer gebruiken: als remlicht, en als mistachterlicht.

Ga proberen vandaag de "how to" te maken!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Afgelopen zaterdag bij Johan langsgeweest. Johan heeft onder andere de voorbereidingen getroffen voor een mooie garagedeuropener in de auto (nogmaals dank Johan! :grin:):
- knop geplaatst (deze komt bij CarStyle4you vandaan, en zit op positie 4)
- aansluitdraden aan de knop verlengd naar onder het dashboardkastje

Zelf heb ik van de week één van de bedieningsapparaatjes opengemaakt en de draden aan de pinnetjes om de schakelaar gesoldeerd (wat een priegelwerkje :S, maar het is gelukt!). Vervolgens weer dichtgemaakt en netjes opgebonden achter het dashboardkastje. (Oh, en Johan: ook de verbindende draad tussen de beide achterlichten heb ik netjes weggewerkt ;), dat stond toch wel erg slordig toen we op zoek gingen naar de accu :oops:.)

Resultaat bij avond van de knop (het is de één-na-rechtse):

2012-07-31 Garagedeuropener - zonder flits.jpg

De kleur van de verlichting is echt helemaal goed, alsof 'ie er af-fabriek al inzit!

En omdat ik toch bezig was met het maken van foto's in het donker, hier nog een foto van de dubbele achteruitrijlichten in het donker:

2012-07-31 Dubbele achteruitrijlampen - zonder flits.jpg
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Gisteren zijn het dak en spiegels gewrapt in hoogglans zwart. Dit wilde ik al terwijl ik de auto aan het uitzoeken was. Ben er zelf erg over te spreken :lol:.

Plaatje bij dit korte praatje:
2683.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!