Demontage Hemelbekleding.

Re: hemeldak demonteren ?

Probeer het even aan te sluiten zoals het af fabriek zit, meestal zit de uitlassing van de bekabeling voor de lampjes in de bovenkant van de A-stijl(daar loopt de bekabeling voor de binnenverlichting langs omhoog. Je hebt hem waarschijnlijk ruim uit laten knippen, kijk even het af fabriek zit/zat, kan ook dat hij vanaf de hoofdbinnenverlichtingsunit af komt.Meestal zit de kabelboom daar waar de kabellas zit met dikke soort klitteband achtige tape omwikkeld, deze voorzichtig open maken en meteen weer oprollen(je kunt hem als je het voorzichtig doet prima hergebruiken). Daar onder zit meestal zwarte super plakkerige tape, deze openmaken en vervolgens zie je een weerstandsuitlassing van blanke koperkabel, hier je bekabeling op aansluit, ik maak meestal een goede soldeerverbinding en sluit deze vervolgens af met goede dikke krimpkous met lijm/hars. Daarna de zaak weer netjes inwikkelen en met linnentape afwerken. Niemand kan dan nog zien dat je iets hebt toegevoegd aan je bekabeling. In ieder geval nooit met kabelschoentjes of kroonsteentjes werken, dat staat garant voor storingen rammelen en of in sommige gevallen kortsluiting gevolgd door brand.
 
Re: hemeldak demonteren ?

Kroonsteentjes in een 2009/2010 auto..........jee in NL zouden we zeggen Beun de Haas oplossing(pruts werk). Kroonsteenjes horen niet thuis in een auto zeker niet met de dunne bekabeling van tegenwoordig en de CAN en LIN-bus bedrading van tegenwoordig. Je hebt zomaar kans op de meest vreemde storingen, kortsluiting enz.....

Altijd een degelijk verbinding maken, bij dit soort zaken zou ik zeggen altijd solderen en met krimpkous afwerken en vervolgens op fabriekswijze afwerken.(met de wolband/linnentape), let ook als er iets met de auto zou gebeuren wat kan worden terug herleid naar bedradingsproblemen en ze vinden kroonsteentjes dan kun je verwachten dat ze de garantie laten vervallen (wordt gezien als zelf amateuristisch prutsen aan bekabeling).
 
Re: hemeldak demonteren ?

Waar kom je precies vandaan, tegen betaling wil ik je eventueel wel helpen. Heb de spullen om een nette verbinding te maken liggen, moet je alleen wel even zonder hemel en A-stijl ri Breda rijden.

Je hebt de kabel van een 6R neem ik aan, stuur me anders even een foto van het stuk losse kabel dan kan ik zien of het gaat.
 
Re: hemeldak demonteren ?

Zonde daar is al flink in geknipt en geplakt, ik zou er met dit stukje kabelboom niet aan begonnen zijn. Dit ga je er niet in krijgen zonder dat iemand kan zien dat er een "amateur" aan de slag is geweest, mijn insteek is altijd men moet niet kunnen zien dat het niet af fabriek is ingebouwd, dat gaat met deze kabelboom niet meer lukken. Ik kan je alleen succes wensen het zal vast wel goed komen, ik blijf het topic gewoon volgen.
 
Re: hemeldak demonteren ?

Het zal vast nog wel lukken met deze stukken alleen, blauwe pvc tape heb ik af fabriek nog nooit gezien.......en een kabelboom bestaat meestal ook niet uit delen zoals deze maar gaat van of een las naar een andere las of van stekker naar stekker. Een stekker trekker en een soldeerbout, krimpkous (met lijm/hars) en linnentape is het minste dat je nodig hebt om een beetje netjes in de kabelboompjes van tegenwoordig te werken. Met alle dunne bekabeling van tegenwoordig en alle electronica die tegenwoordig invloed op elkaar heeft door het lin/can-bus principe zijn goede constante verbindingen een must. Persoonlijk zou ik het zonde vinden om in zo'n jonge auto in de bekabeling te gaan lopen prutsen doe het of echt goed en netjes of niet maar dat is mijn mening.
 
Re: hemeldak demonteren ?

@ citroene, Helemaal richting breda rijden voor een aantal kabels :O

Bij een universele garage bij jou in de buurt kunnen ze het vast en zeker ook netjes maken ;)
 
Re: hemeldak demonteren ?

wel volgens dealer is alle elektronica aangesloten aan de stuurdoos die alles regelt enzo, en voor de nieuwe lichten aan te sluiten moeten er kabels tot daar getrokken worden en zo alles aansluiten en dan moet alles nog gecodeerd worden, nu dat zijn de woorden van de dealer Stick Out Tongue

hij gaf dan nog een voorbeeld met simpele mistlichten, vroeger kon ge die gewoon aansluiten aan uw schakelaar en aan de massa, nu moet dat aangesloten worden aan de stuurdoos voor die te laten werken. verschiet niet van de prijs he ... 2000 euro :lol:

of ik dit moet geloven ....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!