Diefstalpreventie Polo 6R?

Sinds kort trekt mijn Polo GTI nogal de aandacht van bepaalde mensen die in onze wijk komen buurten. Op zich niet zo erg, maar het zijn nou net degene waarvan je regelmatig leest dat het vaak niet bij kijken blijft. Zag vanochtend dat het cilinderslot en het kunststof kapje is beschadigd, dus ik vertrouw het niet helemaal. Vorige week de auto nog uitgebreid gepoetst en toen zat er niks aan.

Nu ben ik eens aan het uitpluizen wat er allemaal mogelijk is om de auto wat beter te beveiligen tegen dat gespuis. Heb een tijdje geleden bij de dealer gevraagd of ze de vertraging van het alarm (af fabriek alarm plus) konden uitschakelen, maar dat was niet mogelijk. Ze konden wel iets voor me verplaatsen. Ze hadden het ook over het plaatsen van een Bearlock, maar gaven ook aan dat er van een klant onlangs een Golf 6 GTI met Bearlock was gestolen. Andere mogelijkheid was een DEFA alarm laten inbouwen en een GPS volgsysteem.

Zonder er natuurlijk compleet in door te draaien, ben ik wel benieuwd of er buiten een Bearlock e.d. nog andere trucjes zijn om het jatwerk wat lastiger te maken. Liefste via priveberichtje, want lijkt me niet handig om dit in detail op het forum te plaatsen Big Grin

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft een trieste zaak. Als het zogenaamde Stoere jongetjes zijn, laten ze dan eerlijk hun eigen spullen kopen en lekker van andermans eigendommen afblijven... Ik moet er niet aan denken als ik dat toevallig zie gebeuren... Maar goed ik ben offtopic bezig....

Mijn auto staat thuis op de oprit voor een camera met bewegingssensor etc. Je kan het natuurlijk nooit voorkomen, maar ik kan iig wel een patroon zien mochten ze polshoogte enz komen nemen.

@ Jan81 als ik zulke schade zou ontdekken zou ik niet meer lekker slapen en me auto snachts constant in de gaten willen houden, ook ben ik dan eeneens professioneel honkballer geworden hahaha.

Wat je kan doen om het te vertragen/ beperken is een afgedekt slotkapje aan de bestuurders kant plaatsen.
Wil ik ook gaan doen een vriend van me heeft een passat en heeft dat ook.. dan krijg je een slotje zonder gat(waar de sleutel in gaat).
En een afdekkapje zonder gat. en als ze hem willen hebben doen ze dat toch wel waar je ook parkeert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je kan doen om het te vertragen/ beperken is een afgedekt slotkapje aan de bestuurders kant plaatsen.
Wil ik ook gaan doen een vriend van me heeft een passat en heeft dat ook.. dan krijg je een slotje zonder gat(waar de sleutel in gaat).
En een afdekkapje zonder gat. en als ze hem willen hebben doen ze dat toch wel waar je ook parkeert.

Ik denk dat juist dat beelden van de mogelijke daders goed zijn en vind wat CleeHee een goed punt! Bedenk je wel dat als ze hem mee willen nemen ze daar wel 100 manieren voor hebben. Een afdekkapje over het slot gaat het verschil niet maken (de ruit is nog steeds in te tikken).

ONTOPIC

Ik denk dat juist dat beelden van de mogelijke daders goed zijn en vind wat CleeHee een goed punt! Bedenk je wel dat als ze hem mee willen nemen ze daar wel 100 manieren voor hebben. Een afdekkapje over het slot gaat het verschil niet maken (de ruit is nog steeds in te tikken).

ONTOPIC

Ik zeg alleen vertragend... en ik kom/ werk soms bij een bergings bedrijf en zie teveel gejatte auto's en geloof me bijna niemand gooit een ruit in.
en wat ik en jij dus zelf ook al zegt. als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee.
en wat wou je dat doen plaat delen om de auto lassen en met sloten vast zetten??
ramen kan je nooit diefstal veilig maken tenzij je kogelwerend glas laat zetten en dan is de auto ook afgekeurd omdat het gewicht te hoog is dan.

Zorg dat je goed verzekerd ben Stick Out Tongue en als ze hem hebben zorg dan dat ie minstens 30 dagen niet gevonden wordt.
Je kan ook een 3G cam plaatsen dan kan je met de inbreker praten, filmen en via telefoon simetje je auto oplaten sporen.

Parkeerplaats met rollerbank zou wel fijn zijn ;)
Ik zou serieus niet weten hoe je het kunt tegengaan, voor bijna iedere manier heb ik wel een tegen argument.

BMW  1 serie  1.6 
Ik heb ook chasisnummer wat onder de voorruit staat bedekt met een buisinesskaartje, Kaartje past precies tussen dashboard en je voorruit, (uiteraard zwart gemaakt) Las ergens dat ze aan de hand van dat nummer, fake sleutel kunnen maken.... Stick Out Tongue

Daar heb jij weer gelijk in. Maar dan zijn ze binnen en is de OBD-poort binnen handbereik. En met een laptop met de juiste software erop kunnen ze er zo voor zorgen dat ze wel kunnen starten.

Maar zoals hierboven al gezegd: als ze een bepaalde auto mee willen nemen, dan lukt het ze - helaas - toch wel, ongeacht de maatregelen die je neemt. :evil:

Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Iemand toevallig het item over het kraken van startblokkeringen bij Nieuwsuur gezien? [samenvatting] Onthutsend!!! :shock:
Gelukkig (voor ons Polo-rijders dan) gebruikt VW enkel in de Touareg en Phaeton het gewraakte model chip.

Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Lees steeds vaker dat de computerpoort verplaatst word (ding onder je dashboard waardoor je kan uitlezen maar ook sleutels kan toevoegen) dit geeft al wat tijd winst als ze moeten zoeken. Aan de andere kant leidt de frustratie dan toch grove schade aan het interieur dat het tuig achter laat.

Dat bedoelde de dealer de laatste keer ja. Ga ik toch maar laten doen dan.

CleeHee zei:
Blijft een trieste zaak. Als het zogenaamde Stoere jongetjes zijn, laten ze dan eerlijk hun eigen spullen kopen en lekker van andermans eigendommen afblijven... Ik moet er niet aan denken als ik dat toevallig zie gebeuren... Maar goed ik ben offtopic bezig....

Mijn auto staat thuis op de oprit voor een camera met bewegingssensor etc. Je kan het natuurlijk nooit voorkomen, maar ik kan iig wel een patroon zien mochten ze polshoogte enz komen nemen.

@ Jan81 als ik zulke schade zou ontdekken zou ik niet meer lekker slapen en me auto snachts constant in de gaten willen houden, ook ben ik dan eeneens professioneel honkballer geworden hahaha.

Lekker slapen doe je inderdaad niet meer. Slaap al niet zo diep, maar nu kijk je bij elk geluidje waar je van wakker wordt toch even naar buiten.

Zo'n camera e.d. is zeker mooi, gaan we morgen meteen even voor op pad. Is het dan ook zo dat de beelden worden opgeslagen?

Djaggo zei:
Zorg dat je goed verzekerd ben :razz: en als ze hem hebben zorg dan dat ie minstens 30 dagen niet gevonden wordt.
Je kan ook een 3G cam plaatsen dan kan je met de inbreker praten, filmen en via telefoon simetje je auto oplaten sporen.

Ben gelukkig goed verzekerd! Kan me ook goed voorstellen dat het soms beter is dat de auto niet meer wordt teruggevonden als ze de boel lekker hebben uitgewoond. Big Grin De dealer raadde vanochtend om dezelfde reden eigenlijk af om een GPS volgsysteem te monteren.

Nevada zei:
Ik heb ook chasisnummer wat onder de voorruit staat bedekt met een buisinesskaartje, Kaartje past precies tussen dashboard en je voorruit, (uiteraard zwart gemaakt) Las ergens dat ze aan de hand van dat nummer, fake sleutel kunnen maken.... :razz:

Het afdekken van het chassisnummer is een goede, heb ik meteen even gedaan! Bedankt! :cool:

Vanochtend ben ik dus bij de dealer langsgeweest, en kan deze week even langskomen voor het verplaatsen van de OBD-poort en het laten monteren van een dummy. Ze zouden nog navragen of het mogelijk was om ergens een schakelaar te monteren zodat een bepaalde kabel op de originele OBD-poort standaard wordt onderbroken, of om de kabelindeling door elkaar te gooien en vervolgens een verloopstuk te maken naar de juiste indeling.

Ik besef uiteraard heel goed dat ze de auto toch wel openbreken of meenemen als ze hem echt willen hebben, dus wil er verder ook niet te veel aan laten doen. Maar als ze hem dan toch jatten, mogen ze er wel moeite voor doen :twisted:

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips! Hoop dat ze ondanks alles gewoon lekker van m'n auto afblijven.

ja echt motherfuckers ook he die gasten moeten met hun poten van je mooie polo afblijven!!

ikzelf bijv heb er echt lang voor gespaard om een mooie Polo te kunnen kopen..(ook al is die all risk verzekerd) als die gestolen is dan ben je met al dat verzekeringsgedoe al gauw weer een paar weken verder (en in de tussentijd zit je daar zonder auto...)

zo te zien mikken ze toch vaak op de Polo GTI / Golf GTI / Golf GTD's (populaire snelheidsduivels)

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!