Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt. Flitsmeister werkt ook perfect.Lekker google maps gebruiken met carplay dan zit je kaartje ook niet zomaar vol
Het klopt dat Google en Flitsmeister probleemloos zullen werken (ik zelf heb daar geen ervaring mee).
Maar Volkswagen moet er toch voor zorgen dat de door Volkswagen geleverde navigatie updates zonder
problemen door de gebruiker op de SD kaart gezet moeten kunnen worden.
De nieuwste update past niet meer op een standaard 16GB SD kaart en Volkswagen moet dit oplossen.
=====================================================================================================
Ik heb op 04-07-2021 email contact gehad met Volkswagen Nederland over dit probleem. Het antwoord van Volkswagen Nederland was:
Geachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hoewel de update van de navigatie iets minder dan 8 GB inneemt, komt het inderdaad af en toe voor dat deze net niet past op de SD-kaart.
Er zijn twee mogelijke oplossingen indien de update niet op de SD kaart past:
- U kunt een aantal landen verwijderen uit de download. Hiertoe selecteer je de map
"markets" --> "eu" --> "map" --> "MapRegions". Hier kunnen landen geselecteerd worden om te verwijderen.
Landen zoals: Wit-Rusland (Belarus), Baltische staten (Baltic States), Rusland, Moldavië zouden gewist kunnen worden.
- U ziet allerlei files staan met landen-namen er in.
U kunt bijvoorbeeld alle files voor Macedonië selecteren en verwijderen. Hierna past de update wel.
Als alternatief kunt u, als u dat gewend bent, ook een SD-kaart met de nieuwste kaartgegevens verkrijgen bij de offieciele dealer..
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Customer Care
=====================================================================================================
Ik weet ook wel dat als er genoeg taal bestanden verwijderd worden dat de update dan wel past.
Maar het is toch te gek voor woorden dat Volkswagen mij als gebruiker voorstelt om aan hun eigen bestanden te gaan sleutelen!
Ook heb ik Volkswagen Nederland gevraagd mij een 32GB SD kaart toe te sturen, maar ik heb daar verder geen reactie op mogen ontvangen
en zal denk ik ook geen reactie hierop van Volkswagen krijgen.
ze geven je een oplossing.... maar nee de gierige hollanders moeten gratis een 32gb kaartje van VW krijgen.... VW MOET helemaal niets denk ik dan maarHet klopt dat Google en Flitsmeister probleemloos zullen werken (ik zelf heb daar geen ervaring mee).
Maar Volkswagen moet er toch voor zorgen dat de door Volkswagen geleverde navigatie updates zonder
problemen door de gebruiker op de SD kaart gezet moeten kunnen worden.
De nieuwste update past niet meer op een standaard 16GB SD kaart en Volkswagen moet dit oplossen.
Ik heb op 04-07-2021 email contact gehad met Volkswagen Nederland over dit probleem. Het antwoord van Volkswagen Nederland was:
Geachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hoewel de update van de navigatie iets minder dan 8 GB inneemt, komt het inderdaad af en toe voor dat deze net niet past op de SD-kaart.
Er zijn twee mogelijke oplossingen indien de update niet op de SD kaart past:
- U kunt een aantal landen verwijderen uit de download. Hiertoe selecteer je de map
"markets" --> "eu" --> "map" --> "MapRegions". Hier kunnen landen geselecteerd worden om te verwijderen.
Landen zoals: Wit-Rusland (Belarus), Baltische staten (Baltic States), Rusland, Moldavië zouden gewist kunnen worden.
- U ziet allerlei files staan met landen-namen er in.
U kunt bijvoorbeeld alle files voor Macedonië selecteren en verwijderen. Hierna past de update wel.
Als alternatief kunt u, als u dat gewend bent, ook een SD-kaart met de nieuwste kaartgegevens verkrijgen bij de offieciele dealer..
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Customer Care
Ik weet ook wel dat als er genoeg taal bestanden verwijderd worden dat de update dan wel past.
Maar het is toch te gek voor woorden dat Volkswagen mij als gebruiker voorstelt om aan hun eigen bestanden te gaan sleutelen!
Ook heb ik Volkswagen Nederland gevraagd mij een 32GB SD kaart toe te sturen, maar ik heb daar verder geen reactie op mogen ontvangen
en zal denk ik ook geen reactie hierop van Volkswagen krijgen.
aha, nou de meeste hier komen heel Europa toch niet door maar je kan het maar hebben ja, ik heb meer vertrouwen in maps dan die verrote vw navigatie, mocht je geen carplay hebben dan snap ik het nog maar anders zou ik geen ideeee hebben waarom je nog vw zn navi zou gebruikenDat is de verkeerde kaart, de meeste zullen de versie heel Europa willen. Heel Europa wordt standaard ook geleverd.
Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.aha, nou de meeste hier komen heel Europa toch niet door maar je kan het maar hebben ja, ik heb meer vertrouwen in maps dan die verrote vw navigatie, mocht je geen carplay hebben dan snap ik het nog maar anders zou ik geen ideeee hebben waarom je nog vw zn navi zou gebruiken
Moet zeggen dat FM wel lekker werkt, zelfs als je even geen gps/internet hebt.Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.
Vaak in de buurt van de grens ben je machteloos met maps.
Dan zou ik wel eens een up to date knap en snel navigatie systeem willen hebben met kaarten op een (vaste) schijf.
Je kunt ook Google maps kaarten off-line downloaden voor als je geen bereik hebt. Je mist dan alleen real time verkeers info.Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.
Vaak in de buurt van de grens ben je machteloos met maps.
Dan zou ik wel eens een up to date knap en snel navigatie systeem willen hebben met kaarten op een (vaste) schijf.
Zo heb ik het ook gedaan en het werkt prima.Kijk in map sds daar staan talen in voor spraak (MAPS > 00 >SDS )
Wis alles behalve wat je nodig hebt, bewaar wel de meta info uiteraard.
Zo creer je ruimte en past compleet europa erop
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.