iGadgetman
Premium lid
Wat is er anders aan die kaart van VW? Want dan zou ik van die kaart een image maken en daarop alles bestanden kopiëren.
Volkswagen
Polo AW /2G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb gewoon men SD kaart geformatteerd (FAT) op men MacBook, dan gewoon de 2 mapjes op het SD kaartje gezet van de laatste versie (1520-V13) en werkt perfect. geen probleem.Ik heb zojuist de laatste navigatie files gedownload. DiscoverMedia2_EU-AS_1520_V13
De inhoud heb ik op een nieuw 16Gb SD kaartje gekopieerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Beide kaartjes zijn FAT32 geformatteerd en ook de directory structuur heb ik gelijk gelaten. Nu heb ik de files wel via mijn Macbook gekopieerd op de nieuwe kaart.
Dit is de versie die nog op de originele SD kaart staat.
Doe geen pogingen om een andere SD-kaart te gebruiken. Zinloos. Gewoon je originele VW SD-kaart gebruiken. Punt.Misschien weet iemand van jullie of DiscoverCare werkt om een nieuw NIET VW kaartje werkend te krijgen? Inmiddels begreep ik dat de reden waarom het VW SD kaartje werkt is omdat het een encryptie aan boord heeft.
Vraagje over jouw dongle. Is het dan enkel het kaartje er in en klaar? Of moet de dongle eerst nog geconfigureerd worden op een pc of zo? En steek je de dongle voor of achter in de usb poorten.Nee valt mee en idd het is maar hoe vaak je het zelf gebruikt, als je nieuwsberichten gaat lezen of dan kost dit iets meer data.
Maar ik gebruik het gewoon op de achtergrond, elke paar minuten wordt er data geladen op de weg waar je op rijdt. Op een werkdag toen ik nog naar kantoor kon, was ik ca €0.05 kwijt voor een traject van 90km heen en terug. Ik had dus niet de routebegeleiding aan omdat ik weet waar mijn werk is .
Maar een x een ritje van 110KM met wat files was ik ca €0.12 cent kwijt, denk dus afhankelijk van de vertragingen bepaalt ook het dataverbruik.
Tripje van van mijn huis naar Escalles, F op een zondagochtend, ca 325 km was ik ca 0.25 cent kwijt. Ook hier stond de routebegeleiding uit, ik had toen Google Maps aan. Maar de verkeersinfo werd keurig binnengehaald en kreeg ook een spraakbericht dat er over 5 km een file op mijn route is vanwege smalle rijstrook ivm werkzaamheden. Dezelfde melding kreeg ik ook via Google Maps via Android Auto.
Ik heb een prepaid van Simyo in mijn WIFI 4G hotspot dongle.
Maar je kunt natuurlijk ook je Hotspot van je telefoon aanzetten. Ik vind dat gedoe en vaak vergeet ik het aan te zetten, vandaar dat ik een dongle heb.
Contact van je auto aan dan wordt er direct verbinding gemaakt met je Discovery media. En ik rijd heel weinig auto, wellicht had ik wel beter die trip naar Frankrijk de wifi hotspot van mijn mobiel moeten gebruiken. Je kunt ook een 2e simkaart aanvragen maar dan is het nadeel dat 1 kaar gebruikt wordt.
Voor mij is die 4G prepaid van Simyo een goedkope en prima oplossing voor snel up to date verkeersinfo en evt bestemmingen via online via Google te zoeken in mijn Disovery media systeem voor korte trajecten. Wat ook handig is, dat je parkeerplaatsen realtime kunt opvragen bij jouw in de buurt en sommige parkings kun je zien hoeveel plek er nog is. Ook kun je real time de benzineprijzen opvragen, dit gaat via Car-Net. Dat kost misschien iets meer data maar denk hooguit €0.01 of 0.02 cent omdat het alleen tekst is. Overigens is het dataverbruik soms zo weinig dat het soms wordt afgerond naar €0.00, zie ik op mijn factuur
HUAWEI E8372 WiFi/WLAN LTE modem wit : Amazon.nl: Elektronica
HUAWEI E8372 WiFi/WLAN LTE modem wit : Amazon.nl: Elektronicawww.amazon.nl
Via de app van je smartphone staat in de handleiding van de Huawei WiFi 4g stick.Vraagje over jouw dongle. Is het dan enkel het kaartje er in en klaar? Of moet de dongle eerst nog geconfigureerd worden op een pc of zo? En steek je de dongle voor of achter in de usb poorten.
Die Discovercare geeft steeds foutmeldingen. Dan maar met de hand.Vreemd, heb ik iets verkeerd gedaan dan?
Via Discovercare de update uitgevoerd en nu staat er maar 7,9 Gb gebruikt op het Sd-kaartje van 16Gb
Totaal geen probleem met updaten en het ging ook automatisch.
Heb ik nu wel de correcte update te pakken dan?
Ohja, die Flitspalen download, mag die op dit zelfde kaartje erbij gezet worden?
ja idd, als ik me niet vergis is de BH de bundle 2 (klein Europa), en de BK bundle 1 (groot)
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.