dsg problemen

Hoi forum leden,

Ik ben Robin en ik rij een polo met dsg en ik wil andere dsg rijders vragen of zij ook trillingen hebben bij het wegrijden en het overschakelen naar de 2e versnelling. Dit is vooral erger bij 3 of 4 personen. Merken jullie dit ook of is dit niet normaal.

Hoop op wat antwoorden want kon hier verder niks over vinden.

Groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Is een vrij bekend DSG probleem. Je kunt twee dingen doen. Langs de dealer en vragen of ze software opnieuw willen inladen of je kunt langs de DSG dokter. Die past gelijk de software en hij rijdt echt 100% lekker. Mijn broer had hetzelfde probleem in zijn golf 6. Hij was toentertijd manager bij VW dus hij had gewoon opnieuw software laten inladen en toen was het minder.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hey ,

Het is een polo uit 2011 de motor is een 1.2 tsi 105 pk, ik heb alle onderhoud laten doen die nodig is.
Er staat nu 24000 km op en hij moet woensdag voor een service beurt. Ik heb nog garantie dus vandaar dat ik het vraag. Misschien hebben andere hetzelfde probleem. Bij 8000 km is ook al de distributie ketting vervangen.

Wel top voor de reacties en ik zal de dsg dokter wel in me achterhoofd houden maar zolang die nog garantie heeft moet de dealer het maar oplossen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Nee dit staat idd los van elkaar. Heb al meerdere problemen gehad en het word echt een kwalen auto als het zo door gaat. Ik wacht wel ff af wat ze woensdag gaan doen .
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Is absoluut een bekend probleem inderdaad. Tweede koppeling helemaal versleten.
Dit is een kwaal van de vroegere versies. Dit komt omdat de auto veel te vaak in zijn 2 weg rijdt an met te lagen toeren schakelt.
Ze hebben ook een ander type plaat tegenwoordig. Ook de bak-software aan laten passen (dsg-dokter) voorkomt dit deels wat iPolo al scheef, dit natuurlijk alleen na vervanging.
Mijn auto is enkele maanden buiten garantie gratis gerepareerd. Mocht dat niet het geval zijn vraag dan eerst wat het kost en informeer ook bij de dsg-dokter (TVSengeneering)

succes!
 
Die van mij rijd nooit in ze 2 weg maar ik had het idee dat die dat wel deed aan het bed in toen ik hem net had.

Ik hou jullie wel op de hoogte als ik bij de dealer ben geweest.

Thanks
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ik hoop voor je dat alle problemen meevallen! Zelf heb ik ook flinke problemen gehad met de DSG bak. De motor liep uiteindelijk nog maar op 1,5 cilinder en stotterde vanaf de 2k toeren. De auto heeft toen een week bij de dealer gestaan, omdat ze het probleem niet konden vinden. Uiteindelijk bleken de bougies kapot, koppelingsplaat kapot en luchtmassameter kapot.
 
Ik hoop op een nieuwe koppeling dan hoeft die na me garantie ook niet meer vervangen te worden!

Het is gewoon irritant dat die trilt bij het wegrijden
En ik zeg eerlijk ik ben ook wel een moeilijke klantBig Grin
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ja zo denk ik ook! Ik maak een goede kans hoor aangezien ze alleen de software opnieuw kunnen instellen en niet kunnen aanpassen.

Twan had jij ook dit probleem of was het iets anders.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
ik had nog geen problemen maar TVS kon meten dat de koppeling bijna versleten was
Ik heb tegen de dealer gezegd dat hij af en toe schokte bij rotonde als je bijna stil stond (2e versnelling) op advies van TVS
dit om de dealer duidelijk te maken dat het de 2e koppeling is... bij mij zat hij dus net voor het punt waar jij nu zit
 
Ik heb mijn auto gister bij de dealer gebracht maar weinig succes! Ik had aangegeven dat hij de problemen heeft bij een warme motor. Nu hebben ze niks geconstateerd omdat ze maar een klein rondje hebben gereden. Nu moet ik langs komen als het probleem er is en dan kan er een monteur meerijden en dan pas kunnen ze de onderdelen vervangen. Nu zijn er kosten in rekening gebracht voor het uitlezen en proefrijden die ik niet heb betaald natuurlijk. Als antwoord gaven zij dat er te vaak misbruik is gemaakt en dat ze niks mogen vervangen zonder dat zij het probleem zien.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!