dsg problemen

Ik heb mijn auto gister bij de dealer gebracht maar weinig succes! Ik had aangegeven dat hij de problemen heeft bij een warme motor. Nu hebben ze niks geconstateerd omdat ze maar een klein rondje hebben gereden. Nu moet ik langs komen als het probleem er is en dan kan er een monteur meerijden en dan pas kunnen ze de onderdelen vervangen. Nu zijn er kosten in rekening gebracht voor het uitlezen en proefrijden die ik niet heb betaald natuurlijk. Als antwoord gaven zij dat er te vaak misbruik is gemaakt en dat ze niks mogen vervangen zonder dat zij het probleem zien.

Ik heb dat probleem ook gehad. Merkte toen dat de auto soms vermogen miste bij optrekken. De auto had dan een dip en ineens knalde al het vermogen er weer in. Dat is natuurlijk niet goed voor de auto. Kon alleen niet aangeven wanneer dit optrad, want het was niet iets wat structureel was. Waarschijnlijk is door die vermogenswisselingen uiteindelijk mijn koppelingsplaat kaduuk gegaan en de cilinders uitgevallen? Geen idee, maar wat jij aangeeft (dat je een probleem hebt, maar dat bij de garage niet op dat moment aan te tonen is) klink heel erg herkenbaar!

Hopen dat je het snel kunt aantonen, voordat je zelf de kosten op je bord krijgt.
 
Zij denken dat het aan de computer ligt maar ik was er vandaag voor mijn werkbus en toen zei die nog tegen me dat ze voor een oplossing gaan kijken omdat ze er toch wel mee zaten! Dus even afwachten maar.

De meeste dealers hebben niet zulke apparatuur die tvs heeft denk ik. En dat is wel slecht van de dealer zij kunnen ook geen veranderingen doen aan de dsg behalve de waardes resetten.

Toch wel raar ik las vandaag op me bon dat ze ook hebben uitgelezen bij de servicebeurt en dat ze toch die kosten proberen te verhalen terwijl het bij je service zit.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ze zeiden dat er 4 dingen konden zijn en alle 4 de onderdelen komen bij een aparte leverancier vandaan. Dus pon moet kunnen aantonen dat er ook echt een probleem is en zo lang de dealer dit niet ziet heb ik geen kans.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ik heb hem 2e hands maar hij was nog geen jaar oud en stond net 5000 km op! Maar ik heb garantie bijgekocht voor 2 jaar ze hadden toen een aanbieding. Maar ook al breng ik hem na de garantie weg dan repareren ze hem ook gratis alleen moet een monteur het probleem ervaren.

Vandaag zat ik met ze 3e en toen was het probleem er weer. De auto rolt weer met een trilling weg. Het lijkt net of je op een hobbelige weg wegrijdt.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Als ik dan rustig in ze 2 weg rij dan moet die het niet doen want als ik gewoon normaal gas geef dan heeft die dat wel. Ik hoor gewoon normaal te kunnen rijden. Is de s is het minder want dan schakelt die al terug boven de 2000 toeren.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ja ik kan het wel oproepen zoals jij zegt. Vooral met meerdere personen. als ik een x tijd heb of een vrije dag dan zal ik bij de dealer langs rijden. Tot die tijd maar ff trillend rijden:wink:
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
Ff een update:

Ik heb gister mijn auto weg gebracht zodat ze een test konden doen met 4 man!
Ik werd rond 12 uur gebeld dat ze het probleem hebben geconstateerd en dat ze gelijk de koppeling gaan vervangen.
Ben blij dat ze het eindelijk kunnen repareren want na een tijdje kom je toch ongeloofwaardig over.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!