Polo was even helemaal
van het padje af ..
Tijd voor een grote onderhoudsbeurt en nog wat dingen.
Even terug had een storing met noodloop tot gevolg, vermoed toch dat GTL de boosdoener was, met de warmte 30+ had ik er alleen last van misschien is het de viscositeit van de brandstof, de Ecu doet zijn best maar raakt een beetje ongeregeld, er zijn ook geen defecten aan de brandstofpomp.
Storingscodes uitgelezen met VCDS is geen probleem maar de waardes GTL kloppen allemaal voor geen kant, ondertussen zoveel getallen gezien kom er ven niet uit.. je zou iemand moeten vinden die er meer vanaf weet..
Onder tussen de motor geflusht en olie ververst dit keer van het merk Motul 5w 30 vol Synthetische, alle filters zijn vervangen en weer terug op de oude vertrouwde diesel, de motor loopt netjes zonder geklop , geratel of noodloop actie.. ( verschil is op GTL loopt de auto mooier en stiller, nu op Diesel meer hoorbaar)
De olie aftapplug heb ik even aangepast met een Neodymium magneet, de bout in de draaibank en een gaatje van 10mm inboren, het magneetje intikken met een kunststof hamer anders sla je de magneet naar de filistijnen. Ze zijn ook kant en klaar te koop..
Eerst een afspraak maken voor complete diagnose misschien zit toch ergens een fout ? of heb ik een ecu update nodig maar ja welke versie ?? Ik zag ergens een bericht van een monteur die had na de update geen last meer van diesel lucht om en in de auto, heb het al eens eerder hier beschreven op het forum en er zijn meerde diesel rijders die er last van hebben.
toch heb ik het vermoeden dat de verstuivers een keer de geest geven, als ze moeten vervangen gaan ze alle 4 eruit voor nieuwe. De oude verstuivers worden nagekeken en gereinigd. Niet normaal toch net op de 100.000 km
kijk even geen auto brug beschikbaar dan maar zo sleutelen ..
Ik heb een log gemaakt om de paar dagen dus van GTL naar diesel, Zie je de waardes verlopen.
Test met GTL - Gas To Liquid 1
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
18:01:08
IDE00188-ENG102817 Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL 26.422 MPa
IDE00196-ENG100000 Engine oil temperature-TOIL 81 °C
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6923 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.3045 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 1.1626 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.1910 mg/stroke
IDE00589 Fuel pressure 27550 kPa rel
Test met GTL - Gas To Liquid 2
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
09:33:44
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 27563.477 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6030 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.2108 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 1.1475 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 -0.1921 mg/stroke
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF -0.079 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.0316 V
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.356 A
Test met originele Diesel 1
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
19:25:12
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 36425.781 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.5532 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.0042 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.2430 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.3496 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.986 %
IDE00589 Fuel pressure 37910 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.256 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.2402 V
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.515 A
Test met originele Diesel 2
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
16:09:13
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 33178.711 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.4612 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.0090 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 -0.0617 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.4722 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 16.983 %
IDE00589 Fuel pressure 32640 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.061 MPa
IDE02228-ENG100386 Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL 00000001
IDE05632-ENG101485 Fuel pressure regulator valve actual value-CFB_PCV_MES 0.486 A
ENG106693-ENG101000 Fuel high pressure commanded value_1-FUP_SP_KPA_ENVD 0.000 kPa
Test met originele Diesel 3
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
09:57:22
IDE00196-ENG100000 Engine oil temperature-TOIL 82 °C
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6341 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 -0.2338 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.2119 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.7128 mg/stroke
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.010 %
IDE00589 Fuel pressure 35740 kPa rel
IDE03892-ENG102868 Fuel high pressure sensor: unconditioned voltage-VP_PFU 1.1879 V
Test met originele Diesel 4
Sunday,18,June,2017,16:09:16:01249
Address 01: Engine (03L 906 023 MA)
16:09:08
IDE00188-ENG102817 Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL 34.106 MPa
IDE00201-ENG102664 High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 34393.311 kPa
IDE00365-ENG99400 Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 -1.1355 mg/stroke
IDE00366-ENG101187 Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 0.1749 mg/stroke
IDE00367-ENG101684 Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 0.4210 mg/stroke
IDE00368-ENG103465 Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 0.7125 mg/stroke
IDE00407-ENG101894 Rail pressure regulation: status-LV_VCV_CTL 00000000
IDE00475-ENG99518 Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 17.220 %
IDE00476-ENG104101 Fuel Metering Valve-VCV 21.031 %
IDE00589 Fuel pressure 33510 kPa rel
IDE01378-ENG100595 High fuel pressure: control deviation-PFU_DIF 0.116 MPa