eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

Vandaag meet&greet gedaan in Geel, naast een dikke 964.

WGc.jpg


XGc.jpg
 
Performance intercooler van wagner is besteld bij UK en zijn op stock.

Ze hebben blijkbaar 2 exemplaren nu: performance en competition Polo 6R

De performance is bar/plate en competition is tube/fin. Buiten het feit dat de tube/fin 100€ duurder is en iets minder weegt, zit er dus bijna geen verschil op. Buiten dat volgens mij nog altijd een bar/plate IC altijd beter is qua drukverlies.
 
Wat is het verschil tussen bar/plate en tube/fin als ik vragen mag?

gewoon copy paste van google, meeste hangt gewoon af van algemeen design van de IC:

Tube and Fin
Pros:
Generally weighs about half as much as a bar and plate core of similar dimensions
Generally less expensive
Generally less flow restriction within the core than bar and plate designs
Less flow restriction through the exterior allowing better flow to the rear of the core and to a radiator, AC condenser, tranny or oil cooler, etc. which may be behind it

Cons:
Those with less flow restriction than bar and plate cores offer less heat rejection
Generally have more fins which means they're more likely to be damaged by rocks/debris which cuts down on cooling efficiency
Charge air entry extends beyond core wall making it more difficult for air to enter the core cleanly



Bar and Plate
Pros:
Generally off greater heat rejection than tube and fin design
Those with turbulators offer even greater heat rejection
Offered in tons of varying shapes and sizes
Less likely to be damaged by rocks and debris
Charge air entry sits flush with core allowing for cleaner entry

Cons:
Weighs about twice as much as a similarly size tube and fin core
More expensive
Blocks more airflow to radiators, etc. which may be behind it
Those with turbulators have greater flow resistance to charge air

@gilles check pm
 
Wel vandaag de taroxkit eens gepast op originele cupra d velgen van de ibi en guess what, past gewoon. Is een 7.5j 17" et41. Terwijl ik bij de originele remmen en originele velgen er zelfs geen vinger tussen krijg, is er bij de cupra d sloffen plaats genoeg:

pHc.jpg

nHc.jpg

qHc.jpg


Wat vinden jullie van de velgen? Staat eigenlijk toch niet slecht eh? Qua stuurgedrag veranderd er niets. Helaas is er eentje van de 4 nogal beschadigd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!