Ik ben helaas wat minder blij met onze BlueGT..
Ik was erg enthausiast toen ik vorig jaar de profrit had gemaakt en natuurlijk erg blij toen ik onze nieuwe GT begin dit jaar mocht ophalen, maar er zijn wat dingen waar ik me behoorlijk aan stoor.
1: Na 3 maanden in bezit vond ik dat de motor al minder lekker klinkt. Bij stationair draaien zit er een duidelijke tik in het blok.
De ene keer wat harder dan de andere keer. (lijkt mij alsof te klepstoters dit lawaai maken)
2: Na 3 maanden in bezit merkte ik ook dat wanneer ik de auto start (wanneer deze een tijdje heeft stil gestaan) en dan wegrij, er een vreemd hard lawaai te horen is. Het lijkt op een schurend geluid. Het geluid treed alleen niet iedere dag op, maar een keer of 7-10 per week.
Dit geluid is niet lang aanwezig (iedere keer maar een seconde of 10) maar klinkt gewoon niet goed. Zelfs buren spreken me wel eens aan met de vraag of de auto kapot is ivm met dat geluid.
3: Ik heb een DSG bak, maar vind die ook niet echt fijn. Wanneer ik voor een verkeerslicht stop en schakelt de motor zich uit (vergeet wel eens het start-stop uit te zetten).
Wanneer ik dan de rem los laat en weer wat gas geef om te vertrekken, blijft de auto 2 seconden op zn plaats staan en komt dan opeens met een schok vooruit.
Ook vind ik dat de bak al wat rammel-lawaai begint te geven. Dit merk ik wanneer ik zonder gast te geven door mn straat rij (ivm drempels) met het raam open. Je hoort m dan gewoon rammelen als je over de drempel gaat.
Ik ben met dit alles al diverse keren bij mn dealer geweest, maar tot nu toe nog geen tevreden resultaat.
Over klacht 1: hier doet de dealer niks mee. Pon vond dit acceptabel.
Over klacht 2: de polo heeft hiervoor 3 dagen bij de dealer gestaan en ze hebben het geluid 1x geconstateerd. Volgens hen is het geluid een luchtstroming door de aanzuigbuis bij het luchtfilter. Ze willen hier verder niet echt iets aan doen. "Kan geen kwaad" was het antwoord.
Over klacht 3: De dealer heeft hiervan een melding gemaakt, maar nog niks van gehoord.
Voor mij helaas een beetje een domper dus deze GT.
Erg jammer als je ruim E27000,- betaald voor een auto waarvan je toch had gedacht dat je hier de komende jaren fijn mee vooruit kon.