Ervaringen 3 cilinder / Polo 1.0

Ik heb er een, is helemaal niets mee.
Het is geen racer maar dat is ook nergens voor nodig.
Hij is te vergelijken met de 1.4 uit de 9n3 die ik eerder heb gehad.
Ik vind het een aanrader, misschien iemand anders andere mening maar hij is voor mij snel genoeg en tevens lekker zuinig.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: Jenny89
Ik heb er een, is helemaal niets mee.
Het is geen racer maar dat is ook nergens voor nodig.
Hij is te vergelijken met de 1.4 uit de 9n3 die ik eerder heb gehad.
Ik vind het een aanrader, misschien iemand anders andere mening maar hij is voor mij snel genoeg en tevens lekker zuinig.

Leuk dat je reageert, begon al even te denken dat er niemand zou zijn hier.. Mijn voorkeur gaat er ook naar uit. Rij nu een C1, ook 3 cilinder dus. Ben dus al geen racer gewend hiervoor ook Polo 1.4 gehad uit bj 2000. Zoals ik begrijp kun je dus prima meekomen in het verkeer? Kun je mij iets vertellen over het verbruik?

Ben juist opzoek naar een zuinige auto, snel hoeft het niet te zijn. Vind zuinigheid belangrijker. Waarom is je keuze gevallen op deze auto?

Bedankt voor je reactie!
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Don't do it, ik heb zelf test gereden in een Polo 6C met een 1.0 TSI motor en was niet echt onder de indruk qua performance en rijcomfort. Bijvoorbeeld je rijd op een rotonde en je wilt afslaan, dan moet je gelijk al terug schakelen om nog wat power te hebben. Want onderin de toeren is het echt drama, niet voorruit te branden. Qua geluid heeft het natuurlijk zo'n bekende 3 cilinder roffel, je bent er fan van ofniet. Vind het persoonlijk afschuwelijk. Qua verbruik ontlopen de 1.0 TSI en 1.2 TSI(4 cilinder) elkaar nauwelijks. Volgens de Volkswagen site is de 1.2 TSI ook nog goedkoper als de 1.0 TSI, dan is de keus al helemaal makkelijk. Meer auto voor minder geld..
 
.  .  . 
Don't do it, ik heb zelf test gereden in een Polo 6C met een 1.0 TSI motor en was niet echt onder de indruk qua performance en rijcomfort. Bijvoorbeeld je rijd op een rotonde en je wilt afslaan, dan moet je gelijk al terug schakelen om nog wat power te hebben. Want onderin de toeren is het echt drama, niet voorruit te branden. Qua geluid heeft het natuurlijk zo'n bekende 3 cilinder roffel, je bent er fan van ofniet. Vind het persoonlijk afschuwelijk. Qua verbruik ontlopen de 1.0 TSI en 1.2 TSI(4 cilinder) elkaar nauwelijks. Volgens de Volkswagen site is de 1.2 TSI ook nog goedkoper als de 1.0 TSI, dan is de keus al helemaal makkelijk. Meer auto voor minder geld..


Dat is jou mening, en iedereen mag een eigen mening hebben.
Ik rijd er nu zo ongeveer 2 jaar in met alle plezier, nooit vermogen tekort gekomen
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Bedankt voor je reactie Ronny. Ik ga maar eens een proefritje plannen en het zelf ervaren. Ik ben natuurlijk al 3 cilinder gewend. Het is ook persoonlijk natuurlijk. Ieder heeft weer andere eisen. Ik ga dat eens uitzoeken of het verbruik echt zo nauw aan elkaar ligt van de 1.0 en 1.2 tsi.

Hoeveel pk heb jij Frisbie?
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Mijn eerste (test)ritje in een Polo was in de drie cylinder, komende van een atmosferische 1.4 moest ik erg wennen aan de turbo, zeker onderin het toerenbereik gebeurt er weinig, volgens de dealer zou dit met de 1.2 vier cylinder minder zijn maar ik moet daar nog in gaan rijden.
Wel vond ik hem aanmerkelijk rustiger (geluid en beweging) dan de driepitter in de Opel Karl...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
ongeblazen heeft de motor (dus voordat de turbo op gang is) gewoon een keiharde grens aan hoeveel koppel je kunt behalen per liter motorvolume.
daarin trekt een 1.2 liter gewoon harder dan een 1.0 liter motor.

3 cylinders hebben wel weer minder wrijving dan 4, maar dat maakt niet zoveel goed.

om koppelverlopen en vermogens te vergelijken, ga gewoon eens naar sites van goede tuners.
die laten vaak wel grafiekjes zien van motoren voor en na de tuning. voor de tuning kun je daar prima en gratis de vermogens- en koppelkrommes zien.
 
Ik heb er ook 1 met de 1.0 tsi is niets mis mee
hangt er geheel van af hoe je er mee rij als je sportief en continu hard mee wil rijden dan kan je beter een zwaardere tsi nemen
ik rij gemiddeld wel 1 op 20 mee
ben er tevreden mee
of zoek eens op verbruiks monitor bij Autoweek daar kan je verschillen zien bij verbruik tussen 1.0 tsi en 1.2 tsi bij gehouden door eigenaren
 
vw  polo  1.0 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: Jenny89
Ik heb er ook 1 met de 1.0 tsi is niets mis mee
hangt er geheel van af hoe je er mee rij als je sportief en continu hard mee wil rijden dan kan je beter een zwaardere tsi nemen
ik rij gemiddeld wel 1 op 20 mee
ben er tevreden mee
of zoek eens op verbruiks monitor bij Autoweek daar kan je verschillen zien bij verbruik tussen 1.0 tsi en 1.2 tsi bij gehouden door eigenaren

Bedankt voor de tip. Ik ga dat eens opzoeken. Ik heb er eentje gezien, 1.0 maar stond geen tsi bij. Bestaat er ook een 1.0 zonder tsi? Wil dan wel met tsi..
En hoeveel pk heeft jou auto sjami?
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Kijk ermee uit op marktplaats er staat vaak in de beschrijving een 1.0 TSI maar blijkt dan een 1.0 MPI met inderdaad 60 of 75 pk.

De 1.0 TSI rijd gewoon goed, mijn vrouw heeft een Peugeot 107 dus gelijk aan jou C1. Die kan je echt niet met elkaar vergelijken. Maak een proefrit en je zult het ervaren.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jenny89
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee!

Iemand hier een 1.0 mpi? Afrader of niet?
In een Up! is het niet om over naar huis te schrijven. Polo is een tikje groter en zwaarder en zal dus nog meer het "toe dannnnnn" gevoel geven als je een beetje wilt doorrijden. Maar 't blijft persoonlijke voorkeur, als het je niet uitmaakt hoe lang het duurt voordat je op gang bent is 't wel goedkoper Stick Out Tongue
 
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee!

Iemand hier een 1.0 mpi? Afrader of niet?
Ik heb proef gereden in een Up! met 60pk maar was hier niet heel erg over te spreken, optrekken duurt erg lang en je moet de motor flink laten werken om mee te komen, wanneer je eenmaal rijd gaat het wel maar invoegen op grotere en snelweg is niet heel prettig...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Ik heb nu sinds 2 maanden mijn 1.0 TSI en het rijdt heerlijk. In het begin was het wel wennen met de versnellingen, deze zijn vrij lang. Een rotonde gaat in z'n 2 maar wanneer je dan de rotonde verlaat gaat hij er lekker vandoor. Verwacht geen 0-100 in 6 seconden maar traag voelt het zeker niet aan. Met inhalen op de snelweg heb ik nog nooit problemen gehad. Terugschakelen is niet nodig en je houdt er ook niemand mee op wanneer je dit doet bij 100-130 in zijn 5, hij gaat meer dan prima mee met het verkeer.

Qua verbruik... Er staat nu bijna 5000 km op de teller met een gemiddeld gebruik van 5.6/100 km (1 op 17,9). Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik hem af en toe lekker op z'n staart trap. Wanneer ik een ritje doe volgens 'het nieuwe rijden' met de Think Blue Trainer kom ik uit op 4.5/100 km (1 op 22,2), lager is me nog niet gelukt.

Het blok heeft mij in ieder geval positief verrast vanaf minuut 1. Hij loopt soepel, maakt niet (te)veel geluid voor een 3 cylinder en sluit prima aan op mijn rijgedrag.
 
Volkswagen  Polo BlueMotion  1.0 TSI 95pk 
mijn moeder heeft een up 1.0 MPI motor met 3 cilinder 60 pk. Hij is niet zo snel maar wel zuinig. hij rijd wel 1 op 22 gemiddeld. en hoeft je weinig verzekering en wegenbelasting.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
Ik heb recent ook 1.0 TSI 95pk aangeschaft ik heb nu 400km op de teller staan. De auto rijd heerlijk soepel en heeft mij echt positief verrast. Ik was eerst een beetje bang gezien ik van een BMW 1-serie uit 2013 kom met 220pk. Op papier is de 1.0 TSI sneller dan de 1.2 TSI geloof ik. Ik heb in beide een proefrit gemaakt en ze rijden beide heerlijk en doen niet voor elkaar onder. Hij staat nu op gemiddeld 6.3/100 maar dat gaat nog wel zakken.

Waar kan ik die Think Blue Trainer vinden dan? Die heb ik nog niet ontdekt? Ik heb wel een executive pakket en Composition Media.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!