Ervaringen Pioneer TS-WX610A?

Iemand ervaring met de Pioneer TS-WX610A? Ik heb onlangs een BlueGT besteld en de VW dealer bouwt deze er meteen voor levering in, maar ik heb eigenlijk nog geen idee hoe deze klinkt. Volgens mij wordtie in het reservewiel gezet. Wie heeft dit eerder gedaan?

Groeten
 
Heb zelf een TS-WS77A in mijn BlueGT, was bang dat de subwoofer te ver weggestopt zou zijn als deze in het reservewiel zou komen te liggen.

892pqxU-1.jpg
 
Heb je ook foto's van die subwoofer in het reservewiel? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Je hebt er dus geen last van datie te ver weggestopt is zoals bij Donatello?

Ehm mijn subwoofer(TS-WS77A) heeft er geen last van dat die te diep is weggestopt, ligt namelijk in de dubbeleruimte in de kofferbak. De TS-WX610A die je vanaf "fabriek" kan krijgen (wordt bij de dealer ingebouwd) zit dus onder 2 bodems en heeft minder vermogen dus zal je minder goed horen.
 
Heb zelf een TS-WS77A in mijn BlueGT, was bang dat de subwoofer te ver weggestopt zou zijn als deze in het reservewiel zou komen te liggen.

892pqxU-1.jpg


Dat ziet er netjes uit Donatello, past echt heel erg goed.

Ik krijg zelf aanstaande vrijdag mijn Polo BlueGT geleverd.
Ik zit momenteel me te verdiepen in het plaatsen van een subwoofer in de auto.
Ik krijg mijn BlueGT geleverd met een RNS-315 radio systeem.

Op welke radio heb jij deze subwoofer aangesloten?
Ook een RNS? of een RCD?

Ik heb al diverse topics op dit forum voorbij zien komen maar overal zie ik alleen maar foto's en uitleg over het aansluiten op stroom.
Ik heb zelf al meerdere auto's voorzien van speaker/woofer setups, stroom aansluiten ga ik denk wel uitkomen bij deze auto.
Het enige wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe deze subwoofer op de radio word aangesloten?

Uit mijn eerdere ervaringen met het inbouwen van car HiFi ben ik gewent om met RCA kabels vanaf mn head unit naar de subwoofer versterker het signaal te brengen.

Ik kan helaas erg weinig info vinden over de RNS315 over het aansluiten van externe subwoofers.
Scrap that - ik heb nog werkelijk 0 info kunnen vinden hierover.
Hier en daar vind ik een getekende layout van de aansluiten op de achterkant van deze head unit, maar hier kan ik helaas geen wijs uit.

Kun jij mij een tip geven?

Want ik hoor wel eens over het aansluiten op signaaldraden die normaal naar speakers gaan, maar daar ben ik zelf niet zo fan van.
Dit zorgt nog al eens voor vervormt geluid.

Ik wil zelf ook dezelfde pioneer bestellen als jij hebt maar wil even zeker weten of die op de RNS315 kan.

Alvast bedankt voor je antwoord.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Het enige wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe deze subwoofer op de radio word aangesloten?

Uit mijn eerdere ervaringen met het inbouwen van car HiFi ben ik gewent om met RCA kabels vanaf mn head unit naar de subwoofer versterker het signaal te brengen.

Ik kan helaas erg weinig info vinden over de RNS315 over het aansluiten van externe subwoofers.
Scrap that - ik heb nog werkelijk 0 info kunnen vinden hierover.
Dat antwoord is - helaas - heel gemakkelijk: de standaard radio's van VW hebben geen afzonderlijke uitgang voor een subwoofer. Je blijft dus aangewezen op het aftakken van de normale speakerdraden. Het gebruik van een filter om de lage tonen dan niet meer door te laten naar de normale speakers helpt wel.

Wil je een afzonderlijke uitgang voor de subwoofer, dan ben je aangewezen op een niet-OEM-radio. Er zijn diverse fabrikanten die OEM-like radio's maken met een afzonderlijke subwooferuitgang, bijvoorbeeld Zenec en Kenwood.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ja maar ik wilde graag de RNS315 gebruiken voor navigatie en carkit.
Ik weet het, dit kan ook met de andere radio's.
Maar ik wilde graag de radio die ik bij het executive plus pakket krijg gewoon gebruiken.
Voor films en dergelijken ga ik een 10 inch Asus tablet gebruiken ;) ik zal binnenkort als mijn BlueGT geleverd word foto's maken van hoe ik deze bevestig :)
Met een spiderpodium tablet holder is een hoop leuks mogelijk iig :)

Ik ben nu in een ander topic al wat tegen gekomen voor het aansluiten.
Ik zit alleen nog te twijfelen over het filteren van hoge tonen naar de speakers.
Dit wil ik wel, maar als ik ook de bas moet aftappen van dezelfde kabels, dan heb ik dus eerst de lage tonen er al uitgefilterd, dan word er bar weinig naar de subwoofer gestuurd lijkt mij....

Maar dit word waarschijnlijk een variant van even aan de hobby-bob gaan en 2 van die filters kopen.
voorin de achterspeakers kabels lostrekken en dan los aan elkaar door verbinden.
En dan nog zo'n filter kitje voor na het stuk waarbij de tonen voor de subwoofer al zijn afgevangen.

Of nog mooier is als ik de subwoofer kan aansluiten vlak bij de radio, zodat ik nog voor dat de filter actief word de tonen kan afvangen.
Wie weet kan ik de kabel bij de isostekker erbij bevestigen.

Iemand tips?
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ben best wel kritisch op het geluid, luister veel jazz maar nadat ik de TSWX heb aangesloten is het prima. De subwoofer vult de standaard speakers (die best goed zijn voor een auto uit deze klasse!) prima aan. Het monteren van een high-low filter is dus niet nodig voor mij.

Subwoofer is afgetapt van de speakers maar wel direct achter de radio. Dit kan ook met de RNS315
 
Ben best wel kritisch op het geluid, luister veel jazz maar nadat ik de TSWX heb aangesloten is het prima. De subwoofer vult de standaard speakers (die best goed zijn voor een auto uit deze klasse!) prima aan. Het monteren van een high-low filter is dus niet nodig voor mij.

Subwoofer is afgetapt van de speakers maar wel direct achter de radio. Dit kan ook met de RNS315

Meen je dat nou?
Oke, want ik heb eens eerder een Polo 1.2 TSI uit 2011 te leen gehad, en daarin was het geluid echt erbarmelijk op een RCD-310. Zelfs na afstellen en doen klonk het geluid vervormd en tergend op het oor. (ik hoef niet per se veel bas, maar zuivere tonen is wel fijn).

Ik heb bij de dealer toen gevraagd of er verschil zit in de type/model speakers in de deuren tussen uitvoeringen en radio's die gebruikt worden.
Hij zei dat deze allemaal dezelfde hadden.
zodoende dat ik graag hier wat aan wil doen.

Misschien zat hij er toch naast dan, of misschien is de geluidskwaliteit met die RNS315 gewoon een stuk hoger.
Vreemd, maar mooi om te horen.
Wie weet bevallen die speakers me nog best aardig straks :)

Ook al blijven de plannen voor het vullen van de deuren met dempingsmateriaal en het plaatsen van high pass filters in de lijnen nog steeds staan :)
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik heb bij de VW dealer de subwoofer (PIONEER TS-WX610A) laten installeren. Levert echt een geweldig (!) geluid i.c.m. de standaard speakers die met de RNS 315 worden geleverd en omdat de subwoofer in het reservewiel zit kan ik ook andere spullen kwijt in het 'geheime' vak.
De foto kwaliteit is trouwens wel erg slecht omdat ik maar 100 kb kan uploaden. Weet iemand hier trucjes voor?
foto.JPG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!