Bedoel je dat je rem hard aanvoelt, voordat je hem start ?Overigens heb ik ook vaak geen vacuum meer in de remkrachverdeler zitten als ik de auto start.
Dankje voor de tip!
ik ga dit onderzoeken!
Ik zou kijken naar een 1.4. rijd toch wat soepeler. Heb ook een 1.2 TDI op Zandvoort gereden maar dan jankt die het uit. Het klinkt als weinig verschil maar die 0.2 L meer maakt echt verschil. Stukken soepelerDag mensen!
Ik heb een vraag over het reageren op het gaspedaal bij een 1.2TDI.
mijn ervaringen zijn dat deze nogal zenuwachtig reageert met optrekken, eerst niks, trap je m nihil stukje verder in, BAM vol vermogen.
Ook merk ik dat als de auto lichtjes rolt (5-10km/h) en ik gas geef met ingetrapte koppeling om de auto verder op te laten trekken, de motor bijna nergens op reageert (nogal hinderlijk bij rotondes nemen, uitrollen en besluit maken dat je door kunt rijden resulteren in nogal onbenullige acties op het ronde verkeersplein).
Zijn er meer mensen met deze ervaring? en is dit via VAGcom oid aan te passen tot een soepele gasreactie? (ik snap het fenomeen "turbolag" hier kan ik mee leven, het bovenstaande beschreven heeft hier niet veel mee te maken (genoeg kennis van techniek )).
Tevens merk ik dat mn polo nogal vaak regenereert en dan is er totaal niet mee te rijden met dat ding, totaal geen vermogen onderin, valt meteen uit rond de 1000rpm. is dit normaal? rij wisselend korte afstanden en lange afstanden van 5min tot 1.5uur.
PRobleem opgelost door de auto te verkopen... Nee, geintje! probeem niet opgelost maar mee leren leven.is dit opgelost en wat was het oorzaak van dit probleem ?
onder de 1500rpm zal geen enkele tuner leven in die turbo krijgen. Dit komt doordat de turbo is gebouwd voor een motor met een slagvolume van 1400cc. Echter heeft jou polootje 1200cc slagvolume. Dit betekend dat de turbo pas later druk gaat opbouwen dan wanneer dezelfde turbo aan een 1400cc gekoppeld zit. Dit word "boostlag" genoemd. Alleen is het bij de 1.2TDI zo dat de boostlag van hier tot tokio is.Probleem is ook hier merkbaar en er is geen peil op te trekken, nou ja na 1 1/2 week de Polo in bezit te hebben misschien ook wel een peiltje.
Wat ik merk is dat als je de koppeling in de 1e versnelling vanuit stilstand te vroeg laat opkomen de motor moeite heeft met op toeren komen.
En 4 cilinder heeft hier meestal geen problemen mee en pakt het wel op.
Laat je de koppeling wat langzamer opkomen tezamen met ietsie pietsie gas (geen slippende koppelen) heeft het torretje geen issues.
Op het werk een collega met het zelfde verhaal en na wat brainstormen tot de conclusie gekomen dat het normaal is voor de drie pitter.
En dat het wellicht een optie is om de turbo te remappen zodat die wat eerder zijn werk gaat doen ipv pas bij 1500 toeren.
Zitten ook weer haken en ogen aan maar is wellicht iets om over na te denken.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.