Even een korte update:
De situatie is nog iets kutter dan gedacht. De auto is nog steeds niet in mijn bezit.
In principe ligt de reparatie van de bak achter op schema, omdat de monteur corona heeft gekregen. Ik laat ook gelijk mijn derde remlicht even nakijken, omdat ik zo gauw niet kon zien of ik dat zonder de spoiler te verwijderen kon fiksen. Die komt zeg maar de APK niet meer door, omdat er teveel ledjes zijn gestopt.
Maar nu: het gemekker begon vorig jaar natuurlijk al toen op een gegeven moment die auto begon te kraken. Ene monteur zei: prise-as, de andere (die eerst de revisie deed) zei dat ik er maar mee door moest rijden tot het "erg genoeg" was. Nou dat bijt me nu waarschijnlijk wel even terug. De koppeling is in al die kilometers (ik maak echt wel minimaal 20.000 km per jaar met het beestje) scheef af gaan slijten omdat de prise-as niet goed heeft gedraaid. Hierbij is mijn koppeling dus niet goed en is het vliegwiel ook niet helemaal goed meer. Vervangen of niet? Nu ligt alles los, dus ik heb maar gekozen op advies om het te laten vervangen. Hij kon niet garanderen dat ik hier nog lang mee door zou kunnen, en nu ligt het toch los. Geen zin om er met anderhalf - 2 jaar weer te gaan staan.
Voel me ondertussen wel ontzettend genaaid door die eerste garage, maar ik kan er denk ik niet zo veel mee. Het is ook nog een bekende van mijn vader dus wil het ook niet te hard gaan spelen.