GTI 6r bezitters

Ontevreden met het geluid van stereo, waarbij ik alleen geluid van voren kreeg en het gevoel had dat er in de achterportieren geen speakers zaten. Ben ik toch maar eens gaan kijken of er voorbereiding zat om speakers te monteren/aan te sluiten. Kom ik speakers tegen :mrgreen: blijkt de fader alles op voor te hebben staan en blijk ik dus toch een behoorlijk geluid te kunnen krijgen in de auto :oops:

Hahah heb ik me voor niks 3 weken lopen ergeren.
 
Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring is met het olieverbruik van de Polo GTI.
Bij 1200 km. ging waarschuwingslampje branden en moest er 0,5 liter olie bij.
Nu bijna 1500 km. gereden en kan nu alweer zien dat het oliepeil gezakt is sinds de laatste gereden 300 km.
Tevens zijn er duidelijke oliesporen zichtbaar op de uitlaattip en zelfs ook op de achterzijde (oa bumper en kentekenplaat).

Ik ben bewust (nog) bezig met rustig "inrijden"; Dus DSG in de D en niet te snel accelereren.

Gaat dit op een gegeven moment nog over?
 
Ik heb nu 9000km op de teller staan en ik heb in totaal nog geen 0,25ltr olie bijgevuld.
Ik heb bewust regelmatig het oliepeil in de gaten gehouden op advies van de dealer.
De uitlaatuiteinde zijn inderdaad wel wat zwart maar daar blijft het bij, verder heb ik mij netjes tot 1500km aan de inrij instructie gehouden dus niet boven de 4000toeren en de eerste 1000km zelfs tot maar 3000toeren
Die periode heb ik de S stand maar niet gebruikt :mrgreen: , ik heb wel nagenoeg alleen Ron 98 getankt maar ik denk dat dat het olie verbruik niet posi- of negatief beïnvloed.
 
PS. Ik rijd overigens ook alleen op RON98.

Ik lees overigens op andere fora ook dat er veel verschil zit in het olieverbruik van de 1.4 TSI motoren. Mocht dit probleem zich aanhouden, dan zal er niets anders opzitten dan weer naar de dealer terug te gaan. Dan zullen ze het probleem maar op moeten lossen, want goed is het niet lijkt mij.
En ik rijd ook absoluut geen korte stadritjes maar juist lange (veelal autosnelweg) ritten waarbij ik me ook aan de max. toegestane snelheid houd.
 
Poloabt zei:
jacovn zei:
Is 245 de top met die ABT tuning ?

Ja, 245 (op de teller) haalt ie alleen na tuning. Ik heb hem officieel laten tunen via ABT. Uiteraard deze snelheid op de Autobahn gereden. :)
Heb je ook gekeken wat het was voor tuning ? Vergeleken met de gps snelheid heb ik op 150 al iets van 8 km/h afwijking. Dat zou op de top van 229 dan ook wel 240 op de teller zijn. Ik moet ook maar eens naar duitsland.
 
jacovn zei:
Poloabt zei:
jacovn zei:
Is 245 de top met die ABT tuning ?

Ja, 245 (op de teller) haalt ie alleen na tuning. Ik heb hem officieel laten tunen via ABT. Uiteraard deze snelheid op de Autobahn gereden. :)
Heb je ook gekeken wat het was voor tuning ? Vergeleken met de gps snelheid heb ik op 150 al iets van 8 km/h afwijking. Dat zou op de top van 229 dan ook wel 240 op de teller zijn. Ik moet ook maar eens naar duitsland.

245 haal ik ook zonder tuning. Zal nog wel een fototje posten. :roll:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!