GTI 6r bezitters

Tip doe ook zeker je gordel om anders hang je met je bek op het stuur.

Hier nog geen DSG rijders die problemen hebben??? Op het werk worden we er gek van, we vervangen iedere week wel een DSG-bak. Ze gaan kraken of schakelen niet goed meer en dan is het KAPUT :)
 
Hmm daar ga ik vanuit dat je die om hebt ;)

Blijft altijd grappig als je met iemand mee rijdt en hem vraagt met links te remmen...

Geen idee over kapotte bak, ben nog steeds in afwachting dus voorlopig valt er niks kapot te maken.
 
Eindelijk is het dan zover, GTI eindelijk binnen :)

En wat een feest! Auto werd afgeleverd met een thulle fietsendrager voor op de trekhaak, over de trekhaak gesproken(zal de foto's snel posten) dat hebben ze zo achterlijk gedaan :oops:
Een parrot met kleuren display, terwijl ik zo'n oude simple parrot besteld had(nice)
Verder is de display van de radio zwart/wit, dacht dat het blauw zou zijn, climatcontrol zelfde verhaal, vind zwart/wit echt wel fijn. Ook led bij de kentekenplaat wist niet dat het er op zat :)

Wow wat loopt de auto heeeeeerlijk en wat is die rap zeg(210pk, JD) :lol:

Ben helemaal blij hahaha, vrijdag(15.30)ontvangen, al bijna 1000 op de teller ;)

Mark van JD had mij een email gestuurd, dat ik het beste 98 moest tanken bij de BP.

Foto's zal ik snel posten!

Groeten
 
Ja het was een automaat :mrgreen: Ik dacht een keer proberen, kijken wat er gebeurd! Haha! Het was gelukkig op een verlaten parkeerplaats!
Maar 1 ding is zeker... Ik stond gelijk stil!!! :lol:
 
ruud zei:
Eindelijk is het dan zover, GTI eindelijk binnen :)

En wat een feest! Auto werd afgeleverd met een thulle fietsendrager voor op de trekhaak, over de trekhaak gesproken(zal de foto's snel posten) dat hebben ze zo achterlijk gedaan :oops:
Een parrot met kleuren display, terwijl ik zo'n oude simple parrot besteld had(nice)
Verder is de display van de radio zwart/wit, dacht dat het blauw zou zijn, climatcontrol zelfde verhaal, vind zwart/wit echt wel fijn. Ook led bij de kentekenplaat wist niet dat het er op zat :)

Wow wat loopt de auto heeeeeerlijk en wat is die rap zeg(210pk, JD) :lol:

Ben helemaal blij hahaha, vrijdag(15.30)ontvangen, al bijna 1000 op de teller ;)

Mark van JD had mij een email gestuurd, dat ik het beste 98 moest tanken bij de BP.

Foto's zal ik snel posten!

Groeten

Aight nice! Wat waren de kosten? en hebben ze ook aanpassingen aan je DSG gedaan? -hoor graag van je,

gr
 
13 Mei de GTI besteld, de levertijd zou minimaal 5 maanden bedragen.

Vorige week een belletje van de dealer, hij staat aanstaande maandag 25 Juli voor mij klaar! 3 maanden te vroeg, heerlijk! Big Grin
 
Wat mij opvalt is dat de gti echt gloeiend heet is na een ritje van een half uur vnl snelweg. Het blok is dan zo heet dat je de peilstok nauwelijks kan aanraken. Ik ruik de hitte ook. Is dat bij jullie ook? Heb het idee dat het bij mijn vorige auto (diesel) niet zo was.
 
jayray zei:
Wat mij opvalt is dat de gti echt gloeiend heet is na een ritje van een half uur vnl snelweg. Het blok is dan zo heet dat je de peilstok nauwelijks kan aanraken. Ik ruik de hitte ook. Is dat bij jullie ook? Heb het idee dat het bij mijn vorige auto (diesel) niet zo was.

Ik heb de motorkap nog niet open gehad. Maar ik ruik en voel de hitte ook wel enigszins als ik na een redelijke rit langs 'de voorkant' van mijn GTI'tje loop. Volgens de tellertje en metertjes wordt de koelvloeistof rond de 90 graden C en de olie zo rond de 95 graden C. Ik heb geen idee of die waardes bij een TSI of BM anders zijn.
 
Ik heb trouwens vandaag mijn stuur “recht” laten zetten. Het stond vanaf de eerste meters niet geheel horizontaal. De eerste paar dagen gaat dat nog wel maar na een tijdje gaat dat toch irriteren. De servicedienst wist me te vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk geen groot probleem was (stuur losdraaien en een tandje verzetten) maar dat er ook een mogelijkheid was dat de auto uitgelijnd moest worden (W.T.F. een nieuwe wagen uitlijnen??) Maar goed, het bleek dus mee te vallen en de monteur heeft het netjes opgelost.
 
jayray zei:
Wat mij opvalt is dat de gti echt gloeiend heet is na een ritje van een half uur vnl snelweg. Het blok is dan zo heet dat je de peilstok nauwelijks kan aanraken. Ik ruik de hitte ook. Is dat bij jullie ook? Heb het idee dat het bij mijn vorige auto (diesel) niet zo was.

Ik ruik de uitlaat, die moet nog inbranden. Stick Out Tongue

Hij wordt idd goed heet, als je uit de auto stapt kan ik het gewoon voelen aan straling!
 
Poloabt zei:
Orthrus zei:
Volgens de tellertje en metertjes wordt de koelvloeistof rond de 90 graden C en de olie zo rond de 95 graden C.

Bij een beetje stevig doortrappen gaat/schiet de olie-temp omhoog naar 105-115. Mijn record: 117 graden. :)


Heb er nu 1500 KM op staan dus een mooi moment om een beetje gas te geven en idd, hij zit dan vrij rap over de 105 graden. 115 heb ik nog niet gehaald.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!