GTI 6r bezitters

Snowdude zei:
@Orthrus , vervelend wagenpark hoor....Swift sport is ook een leuk ding. 125 pk heeft tie toch? Big Grin

Idd, Swiftje heeft 125PK en dat is net iets te weinig voor een pittige hatchback. Verder een prima autootje. Alleen voor lange ritten op de snelweg is ie eigenlijk niet geschikt. Maar ik lees dat meerdere mensen hier in "blijde verwachting" zijn van een GTI'tje. Mooi :)
 
Haal ik weer een oud topic naar boven...

Ik ben de trotse bezitter van een Candy-white Polo GTI abt. Opties: licht&zicht pakket, climatronic, RCD310 radio + speakers, getinte ruiten, multifunctioneel stuurwiel.

Na lang wennen aan de DSG bak (nog steeds zou ik hem zo inruilen voor een handbak) en me bij neergelegd te hebben bij het slappe onderstel vind ik het uiteindelijk toch een erg leuk wagentje, waar leuk mee te rijden is.
 
@ Poloabt:

Wat is de reden dat je dan gekozen hebt voor een hothatch uit het VAG-concern die allen voorzien zijn van een DSG-bak? Je had namelijk ook kunnen kiezen voor een Opel Corsa OPC, Renault Clio RS, Mini Cooper S, Alfa MiTo QV etc. met een handbak. Daarnaast wordt bij verschillende auto-reviews de Polo GTI tegenover zijn concurrenten juist vaak geprezen om zijn onderstel -die niet super knetterhard is maar wel meest geschikt voor alledaags gebruik-, de gewichtsverdeling en het XDS.
 
Het liefst had ik natuurlijk een Renault Clio RS of een Citroen DS3R willen hebben... maar deze wagens zijn lease-technisch zeer oninteressant. De Polo GTI met 20% bijtelling geeft met stip de meeste pk's voor z'n geld.

Qua onderstel bedoel ik niet dat de wagen als een GT afgeveerd is ipv als een GTI, maar ik doel meer op de grote hoeveelheid torsie die in het hele chassis optreedt bij het stevigere bochten/remmen werk. Ik had verwacht dat de Polo GTI een beter onderstel/chassis zou hebben dan mijn vorige Seat Ibiza FR (2006 model), maar dat blijkt niet het geval (naar mijn mening).
 
Mini Cooper S valt ook in de 20% bijtelling, heb er ook in gereden maar vind de GTi toch net iets fijner en het model stond me ook meer aan.

En ik weet niet of je een testrit had gedaan in een DS3, maar geloof me het is echt 10x niets. Boven de 120 begint de auto te schommelen en ga dan maar eens een van rijbaan wisselen.

Clio RS, niet ingereden. Dus kan er ook niets over zeggen.
 
Iemand foto's van een GTI in de kleur Reflex Zilver ?
Ben in de markt voor een nieuwe wagen , en deze staat wel hoog op mijn wishlist !
Kan helaas erg weinig foto's in de kleur vinden, wie ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!