GTI Stuur

V

Verwijderd lid 195

Er is al zo veel over gesproken dat ik maar een apart topic ben begonnen.

Er is nog veel onduidelijkheid over of het nou wel of niet past en of je MultiFunctioneel Stuurwiel (MFS) nou wel of niet werkt. Tot dusver heb ik nog niemand gezien op het forum die een GTI stuur heeft gemonteerd.

Iemand van motortalk heeft een schema gemaakt voor de Polo 6R waarin beschreven staat welke combinaties mogelijk zijn. Dit schema is hier te vinden: KLIK

KLIK HIER VOOR EEN OVERZICHT IN HET NEDERLANDS

Er staat dat het NIET mogelijk is om een GTI stuur op een polo te zetten die af-fabriek een kunststof stuur heeft. (Fijn ook dat ik daar nu achter kom).

Al bij al, brengt het nogal wat problemen met zich mee. Ik ga binnenkort toch even bij de dealer langs als ik mijn auto heb, en vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik baal wel dat het vermoedelijk niet gaat lukken in mijn geval.
 
You've got mail.

Het is naar mijn weten alléén voor de 6R.

Wellicht zijn er VAG monteurs die aan de hand van foto's en ervaring iets kunnen vertellen over de mogelijkheden. Is het echt zo dat er qua airbag aansluiting onderscheid is tussen een lederen stuurwiel zonder MFS en een kunststof stuurwiel zonder MFS?.
 
Inmiddels is mijn auto binnengekomen bij de dealer en heb ik het stuur afgegeven. Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat ze niet weten of het wel of niet gaat passen, ze zouden het kunnen proberen maar als het niet lukt moet het uurloon wel betaald worden. Ik vind het nogal een gok aangezien meerdere bronnen melden dat het niet niet mogelijk is. Daarom heb ik besloten het stuur te verkopen en te wachten op iemand die het wel in de praktijk heeft gebracht. Het past overigens wel op 9N modellen.
 
Ondanks ik een 9N (met kunstof stuur) wil ik toch even wat info kwijt over het GTI stuur.
Ik heb zelf een GTI stuur van de Golf 6 GTI/R besteld via het forum van polo9n.info, bij de admin TRON. Het betreft een stuur zonder bedieningsknoppen, met nieuwe airbag.
Hij gaf aan dat dit stuur wel in de 9N past, en dat enkel de airbag stekker vervangen dient te worden.
Ik heb dan ook dit stuur besteld en zal hoogstwaarschijnlijk deze week bij mij geleverd worden. De verkoper wisselt de stekker voor me, zodat het plug and play is. Hij zou er een duidelijke gebruiksaanwijzing bij doen, en het verwisselen zou 15 min in beslag nemen. Ik hou jullie op de hoogte.
 
wat me nou niet precies duidelijk is, is of de flippers van het (non multifunctioneel) gti stuur nou wel of niet gaan werken op mijn polo tsi?
wordt januari pas geleverd, maar is een highline dus wel met lederen stuur..

iemand een idee?
 
Flippers zullen volgens mij alleen werken met DSG. En dan nog zal het moeilijk worden omdat dit dan ook met de versnellingsbak gekoppeld moet worden.

Ik heb €300,- voor het stuur betaald. Zie mijn topic voor meer info.
 
ja sorry vergeten erbij te vertellen dat ik natuurlijk ook een dsg heb ;)
Ik weet toevallig dat het met de SMG automaten van mn vorige bmw e46 wel makkelijk te doen was, kwestie van 1 draadje extra trekken.

de dealer kon (of wilde) mij niet vertellen hoe het bij de polo zat.. dus ik ben benieuwd of iemand het hier weet
 
heb ik navraag naar gedaan, volgens de dealer was dit onmogelijk.. inmiddels zijn er wel een paar skoda's met een (MF) golf gti stuur, maar dat zit waarschijnlijk weer net iets anders kwa stekkers gok ik
 
ja ik vond t ook al raar dat de golf het wel had als optie en de polo niet..
Ik vermoed dat de standaard kabelboom in het stuur de nodige bedrading mist om zoiets zomaar over te zetten, plus dat het misschien geactiveerd zal moeten worden met VAGcom, maar dat is geen probleem. :)

Er is naar mijn weten nog niemand die het geprobeerd heeft, vandaar dat niemand er info over heeft
 
MyPoloCandy zei:
Als ik een Golf 6 GTI airbag koop, is het dan wel mogelijk?.

Op Motortalk.de en polotreff.de ziner een aantal mensen die inderdaad een Golf 6 stuur in een polo 6R hebben gebouwd.
Dus ja het kan, maar de randvoorwaarden.......
Wat ik er van begrijp is dat:
* het niet gaat als je nu een origineel plastic stuur hebt.
* Als je nu een leren stuur of een leren multifunctioneel stuur hebt moet het dus kunnen.
* Als jen u al een multifunctioneel stuur hebt zelfs de airbag past dus je alleen een stuur hoeft te vervangen.

lees op beide fora de topics door en je weet of de configuratie die je nu hebt is om te bouwen.

ik vind het jammer dat er geen optie is om de cruise bediening op het stuur te maken.
dus ik houd mijn originele stuur.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!