HakanC :: 2011 Volkswagen 6R 1.2 TDI Bluemotion

Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Zo... daar ben ik weer (druk druk druk)

Heb deurpanelen gekocht met stoffen bekleding. 4 stuks voor 150 euro. Deze ga ik dus leveren bij mijn dealer zodat ze ook mijn deurpanelen laten bekleden en niet alleen de armsteun. Nu moeten ze wel Stick Out Tongue

Heb ook voor 150 euro een dashboard gekocht met zacht materiaal. Deze komt er ook op na ontvangst ;)

Tegelijkertijd met monteren van dashboard ook dashboardkastje verlichting en voetruimte verlichting erop zetten. En dan is ie dus (bijna) een echte Highline. Enige wat ik niet zal hebben is dus de vorm van de Highline voorstoelen (extra dikke wang). Tja je kunt niet alles hebben...

Tevens heb ik van mijn dealer een brief ontvangen dat ie toch week 8 geproduceerd wordt. midden-eind maart is ie dus bij de dealer. Daarna 3-4 weken voor leer, Dvd-navigatie, schermen in hoofdsteunen, velgen enz...

Dus met beetje geluk heb ik hem uiterlijk begin mei of iet eerder.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Ow ja.. claxon nog.. Weet iemand of er naast die éne claxon een tweede met andere toon aangeschaft kan worden? (origineel) of moet er 2 nieuwe (dus één dubbeltonig) gemonteerd worden?

En prijzen?
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

jij hebt echt heel veel plannen met je polo
- Leren bekleding ga je dus ook doen op je comfortline?
- Deurpanelen waar heb je die eigenlijk gekocht?
- zachte dashboard? moet je dan niet de gehele dashboard dan eruit slopen...dat lijkt me best veel werk+schroefjes Stick Out Tongue
- Hou er rekening mee dat er geen uitsparing zit in je dashboard kastje voor de verlichting...dus als je je gehele dashboard vervangt door een highline incl. dashboard kastje dan zit het misschien er al in...
- voetverlichting zitten uitsparingen eronder dat heb ik al voor je gechecked...dus dat is kwestie van eronderzetten en aansluiten...(er zitten alleen geen draden) dus die zul je zelf moeten trekken maar ik verwacht daar denk ik geen problemen bij.
- Je hebt toch de RNS310 maar je hebt het over DVD navigatie...ga je dan upgraden naar een RNS510 of een Pioneer setje?
- Schermen in de hoofdsteunen...krijg je dan een systeem bijv RNS510 en dan deze ook koppelen hier aan? ziet er wel erg mooi uit dat wel...
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Ja.. Leren bekleding komt gewoon op de standaard BM stoelen. Ik heb wel besloten om Bruin (Espresso) te kiezen als kleur i.p.v. zwart wat ik eerst had. En ik laat banen stikken op zitvlak en rugleuning. Staat net iets wat beter.

Deur panelen (en dashboard) heb ik gekocht bij "Ciko Cars & Parts" in Schiedam. Hij adverteert veel op MP.

Dashboard inbouwen is niet zo moeilijk maar je moet geduld hebben en duurt relatief best lang. Al met al denk ik dat ik een hele dag nodig zal hebben. (heb eerder vaker gedaan, zelfs Airco achteraf ingebouwd)

Uitsparing voor verlichting van de dashboardkast wist ik niet. Bij mijn Seat Leon heb ik dit ook achteraf gedaan en daar kon je wel meteen zien waar die moest komen. Draden voor voetruimte verlichting verwacht ik geen moeilijkheden.

Ik heb gewoon Executieve pakket (zonder RNS-310) en dit heb ik alleen gedaan voor MF-stuur. Alleen de radio was duurder ;) Ik krijg dus ZENEC 2010 DVD-Navigatie en Carcit. Lijkt op RNS-510 maar mooier, kan veel meer met ingebouwde Parrot Carkit. De schermen in de hoofdsteunen worden hierop aangesloten en hebben ook nog's extra ingangen als je andere apparatuur wilt koppellen..
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Yep dat is hem...

Kosten via dealer voor schermen: 2500 euro. Phillps/LG, Goedgekeurd voor botsingen enz.. Systeem wordt ook gebruikt bij Porche enz bla bla..

In ieder geval had ik privé nooit zoveel betaald maar het kost mij niks dus. Ik denk dat je het elders voor veel minder kan laten doen.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

HakanC zei:
Tegelijkertijd met monteren van dashboard ook dashboardkastje verlichting en voetruimte verlichting erop zetten. En dan is ie dus (bijna) een echte Highline. Enige wat ik niet zal hebben is dus de vorm van de Highline voorstoelen (extra dikke wang). Tja je kunt niet alles hebben...
quote]

wat ik me eigelijk afvraag..
iedereen zit zijn BM maar zelf om te bouwen naar een highline, andere koplampen etc
omdat het goedkoper is dan gewoon meteen een highline te kopen veronderstel ik?
maar vervalt je garantie dan niet voor die dingen wat je veranderd?
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Dup zei:
HakanC zei:
Tegelijkertijd met monteren van dashboard ook dashboardkastje verlichting en voetruimte verlichting erop zetten. En dan is ie dus (bijna) een echte Highline. Enige wat ik niet zal hebben is dus de vorm van de Highline voorstoelen (extra dikke wang). Tja je kunt niet alles hebben...
quote]

wat ik me eigelijk afvraag..
iedereen zit zijn BM maar zelf om te bouwen naar een highline, andere koplampen etc
omdat het goedkoper is dan gewoon meteen een highline te kopen veronderstel ik?
maar vervalt je garantie dan niet voor die dingen wat je veranderd?

Helaas is BM niet als Highline te krijgen en de Comfortline die we krijgen is eigenlijk een iets opgewardeerde Trendline. Geloof me, als die wel in Higline te verkrijgen was had ik dit gedaan. In mijn geval is het een lease-auto. en ik zit ver onder mijn budget. Dus alles wat ik achteraf laat monteren kost me niks (ook niet in bijtelling).

Voor een relatief klein bedrag (montage doe ik zelf - Heb ook MTS autotechniek gedaan, dus ook 1e monteur) pas ik BM zo aan dat ik me erin thuis voel. Dit met 70.000 km per/jaar. Ik weet gewoon dat ik me eraan ga ergeren met hard kunsstoff plastic dashboard en deurpanelen.

De dingen die ik doe is het opwarderen van de auto met originele delen uitgevoerd door gediplomeerd persoon. Als er iets kapot gaat door mijn eigen schuld dan ben ik wel zo sportief om dit zelf op te lossen ;)
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

helaas moet ik toch echt alles zelf betalen :( mijn auto is een privé bak, maar een aantal dingen veranderen aan je eigen wensen moet geen probleem zijn toch ;)?
volgens mij zijn er veel mensen die hun BM omtoveren naar een Highline model...kvind het erg jammer dat wij een opgeleukte Trendline hebben gekregen en dus al die luxe extra's moeten missen :(

maar wel nice dat je die dingen zelf kan installeren...scheelt je in ieder geval om het elke keer naar de dealer te brengen etc
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Extra banen stikken in leren bekleding en deurpanelen extra laten bekleden op de panelen die ik heb gekocht kost 300 euro extra.

Ik probeer dat bedrag laten op te nemen bij mijn leasebedrag (anders zelf betalen). Kost me dan netto per maand ongeveer 2-3 euro extra... Luxe probleem? ja Stick Out Tongue
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

In Bluemotion zit Hard kunstoffen dashboard zoals in Trendline uitvoering omdat deze hierop is gebasseerd en misschien omdat deze iets lichter is.

Zacht dashboard is overtrokken met zacht indrukbaar materiaal wat veel beter aanvoelt en ook veel luxer uit ziet. (standaard vanaf (echte) comfortline) Niet dat ik ieder dag mijn dashboard ga aaien maar toch ;)
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

persoonlijk vind ik dat harde dashboard echt niet storend...ik raak mijn dashboard meestal nooit aan (ja alleen bij dat stuk van handschoenenvak en RNS310 systeem) voor de rest merk ik het niet eens dat het hard plastic is
maar ik moet toch wel zeggen dat de ECHTE comfortline dashboard wel een stuk donkerder uitziet + Luxer dan de Crisis BM ;)
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Klopt toen ik proef ging rijden stoorde het mij eigenlijk ook niet. Maar pas als je een zachte dashboard hebt gezien en gevoeld in een andere Polo ergerde ik me er toch wel aan ;) Maar echt storend is het inderdaad niet.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Lichtsensor moet ik toch even goed onderzoeken voordat ik het bestel.

Misschien denk ik te simpel, namelijk:

Ik moet dat ding zo aansluiten dat hij in plaats van de stuurstroom (auto's zonder can-bus) de can-bus signaal kabel moet onderbreken. Canbus krijgt geen 'aan' signaal (eigenlijk dus helemaal geen signaal) dus zal de verlichting niet aan gaan.

Maar de vraag is dus of dit foutmeldingen gaat geven. Met uitlezen met service zeker wel maar dat maakt me niet uit. Als het maar tijdens het rijden werkt zonder rare lampjes die branden in mijn klokkekwinkel.

Ben nog aan het zoeken op internet. Misschien dat ik een lichtsensor module tegenkom die wel voor can-bus is gemaakt.

tevens alvast begonnen met bestellen van dingen:
Brodit actief houder voor me telefoon en proclip voor polo.
Binnenkort koplampen en achterlichten en volgend maand ventura-chip enz... Heb maar 2 maandjes...
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Lichtsensor update:

Het is werkend te krijgen maar er is een probleem... Lichtsensor zal moeten werken op stand '0'. Zodra deze constateert dat het te donker is zal deze inderdaad inschakelen. Maar omdat de lichtschakelaar op '0' staat zal Dagrijverlichting nog steeds aan staan. Dus zullen beiden (dim en DRL) branden.

Kan dit wel oplossen maar ik weet niet of ik zoveel wil verbouwen aan originele kabelboom. Pff..

Voor de rest:
Als het goed is komt mijn Polo BM rond deze tijd bij de dealer aan. Daarna gaat ie meteen weg voor Leer em navigatie + schermen in hoofdsteuen.

Heb toch offerte laten wijzigen en er komen 17" MAK Iguan's eronder (betaal het verschil zelf).

Inmiddels gekocht:
-Dubbele claxon
-Zwarte achterlichten
-Chromen instaplijsten
-Chromen ringen rond climatronic draaknoppen
-Zacht dashboard
-Brodit Proclip + Nokia N8 Actieve houder
-H7 Xenon setje

Nog te bestellen:
-H7 koplampen
-Ventura chip
-Chromen kofferdeksel sierstrip
-Voetruimte en dashboardkastje verlichtig

Ook wordt het dak zwart gemaakt met folie.

Aftellen is begonen... nog paar weekjes... Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!