Help, torenhoog brandstofverbruik bij Polo "Oud vrouwtje"

Re: Help, torenhoog brandstofverbruik bij Polo "Oud vrouwtje

Ik heb bij mijn Polo altijd het verbruik op het huidige verbruik staan en net zoals Johan aangeeft, zie je dat schommelen.
Ik reken altijd uit wat hij verbruikt heeft en ik zit dan zo rond de 1 op 13/14 liter gemiddeld. De dagteller gaat weer op nul als ik de tank weer vol heb en reken zo bij de eerstvolgende tankbeurt uit wat dan het verbruik is geweest.
Ook probeer ik zoveel mogelijk op de cruise te rijden, dat scheelt "spelen" met het gas.
 
Re: Help, torenhoog brandstofverbruik bij Polo "Oud vrouwtje

KYC zei:
als ik zo de berichten lees ik rijd maar 400-500 km op één tank...dan ben ik toch weer blij dat ik Bluemotion rijd Big Grin

ik haal met me bluemotion altijd 900km
soms als ik onzuinig rij dan is het 800km
rij ik continue snelweg en geen Cruisecontrol en goed doseren van het gas dan 1000+km...nogal groot verschil :cool:


800 ??? 900 ???

ermmmh ik haal max 740 eruit :/ en ik rij redelijk normaal ermee. soms sportief maar damn, laatste weken vind ik zelfs dat die abnormaal veel drinkt..

1.6 90 pk TDi Bluemotion technology. nuja cruisecontrol op de snelweg haal ik ook 1000+ km
 
Re: Help, torenhoog brandstofverbruik bij Polo "Oud vrouwtje

tja
Ik heb ook 6n gereden,(1.6 8v 80pk)
en nu dan een 9n3,(1.4 16v 80pk)
ik rijd iedere dag 8km heen
en 8km terug.
mijn verbruik is ook max. 400/450km per tank.
hangt er vanaf of de stoplichten rood zijn en t weer uiteraard.
maar ik ben dus ook niet zuiniger geworden door een nieuwere auto.
denk dat dat komt dat een 9n3 gewoon zwaarder is dan me oude 6n Big Grin etje.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ook ik rijd met 'n Polo 9N3 (1.4 16v 80pk). Al m'n tankbeurten in excel vastgelegd. Vanaf november 2010 tot op heden zo'n 18.000 km gereden en ruim 1.200 liter benzine verstookt. Ofwel een verbruik van 1 op 13,81 km. De meeste kilometer die ik maak zijn woon - werk kilometers. Enkele reis hiervan is 15 km.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!