Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Weer spik en span voor pasen[emoji16]
f27d5220deb6c5306e04417f877dedc8.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Opvallend bericht: het vervangen van H4 naar H7 koplampunit..

Tijdens het afstellen van de koplampen bij mijn VW Dealer vertelden ze mij dat het officieel niet mocht
omdat de normale H4 koplampen van de Bluemotion zuiniger zijn dan H7 koplampen.. getikt.gif

Na een halve dag uitzoeken werd ik gebeld door de VW Dealer met de mededeling dat het wel mogelijk was maar dat er dan tevens nieuwe kabels en stekkers mee besteld moesten worden omdat het anders niet zou werken.
Totale kosten incl montage zou ongeveer uitkomen op 750 euro.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Opvallend bericht: het vervangen van H4 naar H7 koplampunit..

Tijdens het afstellen van de koplampen bij mijn VW Dealer vertelden ze mij dat het officieel niet mocht
omdat de normale H4 koplampen van de Bluemotion zuiniger zijn dan H7 koplampen.. getikt.gif

Na een halve dag uitzoeken werd ik gebeld door de VW Dealer met de mededeling dat het wel mogelijk was maar dat er dan tevens nieuwe kabels en stekkers mee besteld moesten worden omdat het anders niet zou werken.
Totale kosten incl montage zou ongeveer uitkomen op 750 euro.

Hahahaha, heel bekend verhaal. Ik kreeg in 2011 precies het zelfde verhaal te horen. Ik vroeg bij de balie van mijn dealer of ik de H4 kon vervangen voor de H7 koplampen. Ze hadden geen idee en zouden het voor me uitzoeken. Ze hadden er speciaal een mannetje op gezet om te kijken of ze me konden helpen. Na twee dagen research kreeg ik een belletje terug, 'nou het was wel mogelijk maar dan moesten er extra kabels en stekkers geplaatst worden en dat geintje zou me al gauw op een totaalprijs komen van 750 a 1000 euro'. Achteraf belachelijk natuurlijk om iemand twee dagen lang de tijd te geven om uit te zoeken of het kan terwijl je een showroom vol hebt staan met Polo's met zowel H4 koplampen en H7 koplampen. Je had binnen een kwartier kunnen weten dat het gewoon zou werken door van twee Polo's even één koplamp om te wisselen.
Ik heb daarna gewoon de gok genomen en twee H7 koplampen gekocht via een duitse site, gemonteerd en klaar, werkte perfect. Je had ze moeten zien kijken bij de dealer toen ik een paar dagen later even langs ging om het te laten zien......priceless :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 


met de knopjes en je contact.
T gaat als volgt.
Auto uit, sluitel op stand uit.
Houd nu het rechtse knopje ingedrukt bij je tellers,
Draai het contact aan
Laat het rechtse knopje los en draai het linkse knopje naar rechts en laat hem weer los.
Contact uit.

Dan is de service interval gereset.



Ik snap er nog steeds niks van.
Sinds wanneer kun je de knoppen in je boordcomputer draaien?
 
Vandaag APK gehad en ja hoor, afgekeurd. :eek:
Ik denk niet dat jullie kunnen raden voor wat o_O dus ik heb er een hint bijgedaan in de vorm van een filmpje.
https://1drv.ms/v/s!AkTl-QDDeCTwgzAEOs7-DX0uzMRE

Maandag herkansing. Is tevens ook de laatste dag dat de APK geregeld moet zijn.

Tijdens het wachten een proefritje gemaakt in een Up!
Dat rijd best volwassen moet ik zeggen maar helaas, toch te klein voor mij. Bijna geen kofferbak en ik denk dat ik morgen een blauwe plek op mijn linker bovenarm heb van de B-stijl.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vandaag APK gehad en ja hoor, afgekeurd. :eek:
Ik denk niet dat jullie kunnen raden voor wat o_O dus ik heb er een hint bijgedaan in de vorm van een filmpje.
https://1drv.ms/v/s!AkTl-QDDeCTwgzAEOs7-DX0uzMRE

Maandag herkansing. Is tevens ook de laatste dag dat de APK geregeld moet zijn.

Tijdens het wachten een proefritje gemaakt in een Up!
Dat rijd best volwassen moet ik zeggen maar helaas, toch te klein voor mij. Bijna geen kofferbak en ik denk dat ik morgen een blauwe plek op mijn linker bovenarm heb van de B-stijl.

Kleur van je knipperlichten niet oranje genoeg ?????


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Inderdaad, de kleur was niet oranje genoeg.
Ik had er nog nooit van gehoord en ik moet heel goed kijken om het te zien. (wat ik dus niet doe)
Maar zal morgen even het lampje vervangen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
met de knopjes en je contact.
T gaat als volgt.
Auto uit, sluitel op stand uit.
Houd nu het rechtse knopje ingedrukt bij je tellers,
Draai het contact aan
Laat het rechtse knopje los en draai het linkse knopje naar rechts en laat hem weer los.
Contact uit.

Dan is de service interval gereset.



Ik snap er nog steeds niks van.
Sinds wanneer kun je de knoppen in je boordcomputer draaien?

Hmm hier ben ik ook wel benieuwd naar!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!