Zijn hier toevallig nog 1.6tdi bezitters, die een leuke performance upgrade zoeken?
Als in een GTD turbo? Zo ja, stuur maar een privé bericht.
Als in een GTD turbo? Zo ja, stuur maar een privé bericht.
@Moes-MozeZijn hier toevallig nog 1.6tdi bezitters, die een leuke performance upgrade zoeken?
Als in een GTD turbo? Zo ja, stuur maar een privé bericht.
Daarom zei ik ook "daarna". Daarnaast is het ook lastiger om de lak na het aanbrengen van een keramische coating te polijsten toch?Dat adviseer ik om te combineren met een polijstbeurt. Krassen in de lak onder de coating vallen enorm op.
Al koop je de beste wax die er is, je zal er geen krasjes mee laten verdwijnen. Wax is een beschermmiddel van de lak. Om krasjes te laten verdwijnen gebruik je een polijstmiddel. Die zijn er in verschillende sterktes: fijn, middel en grof.Daarom zei ik ook "daarna". Daarnaast is het ook lastiger om de lak na het aanbrengen van een keramische coating te polijsten toch?
Alleen een goede wax kan kleine krasjes laten verdwijnen
Al koop je de beste wax die er is, je zal er geen krasjes mee laten verdwijnen. Wax is een beschermmiddel van de lak. Om krasjes te laten verdwijnen gebruik je een polijstmiddel. Die zijn er in verschillende sterktes: fijn, middel en grof.
Daarom zei ik ook "daarna". Daarnaast is het ook lastiger om de lak na het aanbrengen van een keramische coating te polijsten toch?
Alleen een goede wax kan kleine krasjes laten verdwijnen
Klopt, beetje hetzelfde idee als de foundation die vrouwen op hun gezicht smeren. Nu moet ik zeggen dat ik wel wax gebruik voor mijn Opel GT, aangezien de lak van die auto redelijk zacht is, en ik niet ieder jaar opnieuw met de polijstmachine eroverheen wil gaan omdat er anders niets meer van de blanke lak overblijft. Als ik wax gebruik dan "verdwijnen" de kleinste swirls weldegelijk, dus in mijn optiek de beste manier om een beter resultaat te krijgen zonder te polijsten, maar dan wel alleen voor een oldtimer die minder dan 2000km per jaar en nooit een druppel regen ziet...Sommige waxes bevatten fillers, die 'vullen' de krasjes een beetje op waardoor ze minder zichtbaar worden, soort glaze principe. Ze verdwijnen daardoor niet.
Oh das wel een goeie! Thanks voor de tip@Peet_B probeer eens een glaze, werkt ook goed om te maskeren
Da's voor mij niet echt aan de orde. De GT staat in een verwarmde en droge garage, en vrijwel geen stof te bekennen. Enige keren wanneer ik hem was is bijvoorbeeld na een toertocht door opspattend modder. Ook dooie vliegjes heb ik nooit last van omdat ie maar 110cm hoog is , enkel op de voorruit en splitter kom ik ze nog wel eens tegen, maar dat lost een beetje foam wel op. Al met al was ik hem maximaal 2x per jaar, dus hoe lang een coating of wax blijft zitten is niet echt een probleem hahaVerlaagt wel de standtijd van je wax, trouwens. Of je die concessie wilt maken moet je zelf weten
Potverdikkie Jay, wat doe je me aan. Had net mezelf weer af gepraat van die stage 3 zie ik dit
Moet je de 1.6 TDI van @Remon446 zien. 201 pk maatPotverdikkie Jay, wat doe je me aan. Had net mezelf weer af gepraat van die stage 3 zie ik dit
Rijbewijs terug zonder restricties of wat dan ook! Zo zo zo ontzettend blij. Hele dag in de auto gereden, Na drie maanden niet, was dat weer een openbaring. Zowel voor mij als voor het beestje
Ik weet het maatMoet je de 1.6 TDI van @Remon446 zien. 201 pk maat
In plaats van die foundation hè PeetOh das wel een goeie! Thanks voor de tip
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.