Is er eentje voor de foto van de maand!
Premium lid, kost relatief weinig.Is er ook een mogelijkheid om de site zonder advertenties te bekijken zonder een adblocker of iets dergelijks. Ik lees veel via de mobiele telefoon
Premium lid worden. Je betaalt dacht ik rond de 4,50 voor een jaar en dan ben je reclamevrijIs er ook een mogelijkheid om de site zonder advertenties te bekijken zonder een adblocker of iets dergelijks. Ik lees veel via de mobiele telefoon
Daar doe ik express niet meer aan meeIs er eentje voor de foto van de maand!
Vanavond is het moment van de waarheid. De lambdasensor en MAP worden vervangen. Als dat mijn vermogensdip-problemen niet (zo goed als) oplost ga ik de mogelijkheden bekijken om de auto in te ruilen/te verkopen. Ruim een jaar en zo'n 3000 euro bovenop de aanschafprijs verder ben ik er langzaam een beetje klaar mee
Dus einde oefening?Helaas helaas... geen succes. Lambda vervangen, MAP niet. Die schroef zat zo vast in de intercooler dat het plastic daarvan gegarandeerd over zou breken.
Dus einde oefening?
Ik twijfel toch heel erg. Zit natuurlijk veel geld in ondertussen in nieuwe onderdelen. Sensoren zullen ondertussen wel langer leven dan de auto nog leeft. Ik zou graag de MAP nog willen proberen te vervangen, maar die zat muurvast in de intercooler, geen idee ook hoe ik die eruit krijg. Mijn monteur zei al de bumper demonteren, de intercooler eruit en dan kun je er beter bij, maar dan is het nog het risico dat de intercooler volledig afbreekt. Een nieuwe kost ~€100 via Autodoc. Ga ik dat geld wéér uitgeven met het risico dat het daarna alsnog de kat is? Met in het achterhoofd dat de auto ergens volgend jaar ook nog een beurt moet krijgen voor de (krakende) koppeling?
Ik heb mijn subwoofer overigens aangesloten op de oude aansluitingen van de vorige eigenaar (werkte, waarom niet). Maar hoorde per toeval dat ik de subwoofer geluid hoor maken naarmate ik verder het gaspedaal intrapte. De subwoofer zit wss slecht aangesloten op de massa. Geen idee hoe plausibel het is dat er dan ergens iets in het gaspedaal fout zit, maar zelfs met subwoofer uit doet dat probleem zich voor, dus vermoed dat daar de oorzaak niet zit. Is enkel weer iets wat erbij is gekomen wat opgelost dient te worden.
De frustratie is erg begrijpelijk man. Toen ik doorkreeg dat mijn bak gereviseerd moest worden vroeg ik me ook af waar ik het voor doe. Ondertussen ben ik binnen een jaar al 4k verder aan onkosten.Ik twijfel toch heel erg. Zit natuurlijk veel geld in ondertussen in nieuwe onderdelen. Sensoren zullen ondertussen wel langer leven dan de auto nog leeft. Ik zou graag de MAP nog willen proberen te vervangen, maar die zat muurvast in de intercooler, geen idee ook hoe ik die eruit krijg. Mijn monteur zei al de bumper demonteren, de intercooler eruit en dan kun je er beter bij, maar dan is het nog het risico dat de intercooler volledig afbreekt. Een nieuwe kost ~€100 via Autodoc. Ga ik dat geld wéér uitgeven met het risico dat het daarna alsnog de kat is? Met in het achterhoofd dat de auto ergens volgend jaar ook nog een beurt moet krijgen voor de (krakende) koppeling?
Ik heb mijn subwoofer overigens aangesloten op de oude aansluitingen van de vorige eigenaar (werkte, waarom niet). Maar hoorde per toeval dat ik de subwoofer geluid hoor maken naarmate ik verder het gaspedaal intrapte. De subwoofer zit wss slecht aangesloten op de massa. Geen idee hoe plausibel het is dat er dan ergens iets in het gaspedaal fout zit, maar zelfs met subwoofer uit doet dat probleem zich voor, dus vermoed dat daar de oorzaak niet zit. Is enkel weer iets wat erbij is gekomen wat opgelost dient te worden.
De frustratie is erg begrijpelijk man. Toen ik doorkreeg dat mijn bak gereviseerd moest worden vroeg ik me ook af waar ik het voor doe. Ondertussen ben ik binnen een jaar al 4k verder aan onkosten.
Het punt is dat je voor jezelf de weegschaal moet vullen. Nu de auto niet lekker loopt vang je er sowieso minder voor, dus die honderd euro voor een intercooler kom je geheid weer tegen. Het feit dat je zelf handig bent scheelt al een hele hoop.
Hoe lang wil je de auto nog houden? Als je m toch met een halfjaar/jaar weg doet, wist ik het ook wel. Maar doe je hem nu "impulsief" (kon zo gauw geen ander woord bedenken) weg, wat koop je daarna?
Hoe meer erop zit hoe meer er kapot kan, maar hoe minder er op zit, hoe saaier hij wordt.
Afijn, uiteindelijk is het jouw weegschaal, als je wil dat ik je beïnvloed hoor ik het wel . Ik hoop echt dat het opgelost kan worden man, sterkte met je keuze.
Het kostenplaatje van 500+ euro wat daaraan vast hangt vind ik weinig positiefbekijk het positief, meteen intercooler upgrade doen
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.