Pfff, sommige gasten op marktplaats snappen het echt niet.
Komt een man bij iichel, "kun jij een stuur coderen en wat is de prijs?"
Na lang vragen wil hij een golf 7 stuur in maken, heeft nu al een MF stuur. Ik zeg, dat is plug en play, en soms werkt het, soms niet.
(da's ook echt zo, soms werkt het gewoon maar half. en de verlichting gewoon niet).
Of ik ook cruise control kan inbouwen, en dan via dat stuur. Nee, dat kan niet op een 6R.
Gewoon cruise control inbouwen kost 275 euro. Dat was te duur, of het goedkoper kon? Nope.
Ik heb een stuur met airbag maar zonder kabels, hoe moet dat dan? Nou gewoon, kabelsetje erbij kopen. Oh ja.
Wanneer kun je en wat kost het? En waar zit je? Nou, zo en zo duur, dan en dan, en ik zit vlakbij Eindhoven.
Kan dit stuur er ook in? Golf 6 GTI stuur zonder knoppen. Ja kan prima hoor. Top, dan ga ik die kopen en dan hoor je het wel.
Kun je het stuur dan overzetten? Dan laat ik bij jou cruise control inbouwen en kun je meteen het stuur wisselen. Scheelt werk.
En wat kost het ook alweer (3e keer)?
Kun je ook 6C schakelaars gebruiken? Nee dat kan niet. Okay... (Het past gewoon echt niet tenzij je de hele stuurkolom verbouwt)
Prima...
Paar dagen later, meneer heeft een Golf 7 stuur in z'n auto, knoppen werken maar half, maar moest ingeleerd worden.
En ik wil graag dat de knoppen ook cruise doen via m'n stuur, dat moet je ook inbouwen. Kun jij dat?
Ik zeg, nee daar is niks aan in te leren. Deze combi werkt niet op jouw auto. Jawel, meneer had gelezen dat het wel kon.
'ik heb al iemand gevonden die dat wel doet'
Prima, doe je dat.
Nog even later, ik wil cruise laten inbouwen maar dan zorg ik wel voor m'n eigen hendels en sleepring.
Prima, dan moet je iemand zoeken die dat inbouwt.
Ik begin daar niet aan want 3 van de 4 keer is 't goedkope meuk die binnen een week kapot is of gewoon niet past.
Maar goed ook want meneer had ditmaal hendels van een golf 6 want dat werkt met z'n golf 7 stuur (???).
Golf 6 electronica voor stuurwiel/hendels gaat gewoon niet werken op een Polo 6R.
Dat gaat niet werken meneer. Okay, dat leek hij te begrijpen, want ik was toch de enige die er verstand van had die hij kende.
(WTF hij had toch iemand die stat stuur kon coderen?)
Nog even later vraag hij of ik de hendels van een Golf 7 kan inbouwen, want dat werkt dan wel met z'n stuur.
(dat past ook gewoon echt niet, electrisch niet en fysiek niet)
En ik moest 2 kabels erbij trekken voor MF stuur want dan werkte ook de verlichting van de stuurknoppen.
(waarheen dan? vaag verhaal met iets van BCM en of ik dat erbij kon doen met de cruise inbouw)
Ik was 'm echt allang kwijt en ik heb gezegd dat dat niks voor mij is.
Na nog wat heen en weer buurten gezegd dat dat gewoon niet gaat werken en dat ik ook niet denk dat iemand dit aan de praat gaat krijgen.
Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik 'm niet kan helpen, waarop meneer nog iets zegt zegt 'nou ik denk dat jij het wel kan maar dat je niet wilt, maar that's cool'. Lekker subtiele diss, broer. Ik doe hier m'n best terwijl jij rare shit loopt te doen, maar 't ligt niet aan jou he. Toen was ik er klaar mee en heb ik gezegd dat hij maar iemand anders moest gaan zoeken want ik heb er geen zin meer in.
Toen was ik een misgunner.
Man man man wat een mongool. Impulsief allemaal zooi kopen wat gewoon niet gaat werken, 1 miljoen vragen stellen en gewoon niet luisteren.
Maar ik ben de misgunner. Ik denk niet dat zijn Polo ooit cruise control gaat krijgen op deze manier. En dat ligt niet aan de auto, zeg maar.