Thank god, zoals verwacht is het niets groots. Ik kreeg ook al geen foutmeldingen en de monteur zag niks geks. Hij dacht dat het wel eens zou komen omdat de auto nu hard moet werken vanwege het warme weer, m.b.t. airco en alles. Bij het uitlezen kwam er ook geen foutmelding.Ik heb gelijk de mobiliteit service gebeld en zij komen ASAP naar mij toe... Wordt vervolgd!
Hij ging de motorruimte nog een keer inspecteren en zag dat de luchtinlaat (denk ik, correct me if I'm wrong, foto hieronder) niet correct vast zat. Hierdoor kreeg de auto te veel lucht en sloeg hij af, aldus de service monteur.
Hij heeft deze losgehaald, O-ring vervangen en opnieuw vast gezet, probleem verholpen! Iets heel kleins en dom, maar toch fijn dat het niets ergs is.
Vermoedelijk is dit onderdeel niet goed vast gezet na het vervangen van de bougies vorig jaar juli. Dit was gedaan door een derde partij en niet de dealer.
Nu zit alles weer vast, dus ik ben blij!
De Polo werd zelfs gecomplimenteerd op zijn uiterlijk, hij ziet er goed uit! Dat hoor ik natuurlijk graag, haha.
Volkswagen
Polo 6C 2017
1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram