Het grote 'kleine vragen' topic

Hoeveel kost remblokjes voor vervangen bij een garage?

Kwikfit vraagt er 180euro voor...
Terwijl blokjes +-30euro kosten... ff 150euro loon?? Voor een ervaren persoon toch in halfuur gedaan?
Ze halen je wiel eraf, klauw open (zit soms supervast..) blokjes uit blokjes in klaar.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Heb vandaag mijn halogeenlampjes weer erin gezet en toen was de melding weer weg.
Dus ik dacht dat de +- niet klopte van de ledjes maar dan zou het niet eens moeten branden.
Ben nu ff in contact met de verkoper.
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in het feit jouw ledjes geen weerstanden hebben.
Hierdoor geeft je boordcomputer een storing.
De computer is afgestemd op halogeen, hogere spanning.
Hier ga je led indoen, led heeft een lagere spanning.
De computer ziet dus een lagere spanning bij de lamp en denkt dat deze defect is, ergo de foutmelding.
Wat je dus moet hebben zijn ledjes met een weerstand, zodat de computer denkt dat ze op goede spanning branden.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Blokjes op autodoc bestellen, even een tutorial kijken op internet en het is een prima job die je zelf kan doen met een doppensetje en wat basic tools. Spaart je ook nog eens heel veel geld.

SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Pas op met zulk advies, niet iedereen heeft de techniche aanleg hiervoor, straks gaat er wat mis, kopervet op het raakvlak van de blokken als voorbeeld en boem, schade, gewonden of doden
Mee eens, ben je van plan om het zelf te doen. Doe je research, ik heb het gedaan bij een andere auto. Merkte gewoon dat hiervoor iets fout was gedaan met de remmen. Verschrikkelijk ver moeten intrappen altijd. Nadat ik de remmen had gedaan gelijk response wanneer er op de remmen werd getrapt. Het verschil tussen geen research en wel research

Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Pas op met zulk advies, niet iedereen heeft de techniche aanleg hiervoor, straks gaat er wat mis, kopervet op het raakvlak van de blokken als voorbeeld en boem, schade, gewonden of doden

Ik ga er van uit dat volwassenen prima in staat zijn zelf in te schatten na het kijken van een tutorial op youtube of dit iets is wat binnen hun skillset valt ;)

SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf8 tsi
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in het feit jouw ledjes geen weerstanden hebben.
Hierdoor geeft je boordcomputer een storing.
De computer is afgestemd op halogeen, hogere spanning.
Hier ga je led indoen, led heeft een lagere spanning.
De computer ziet dus een lagere spanning bij de lamp en denkt dat deze defect is, ergo de foutmelding.
Wat je dus moet hebben zijn ledjes met een weerstand, zodat de computer denkt dat ze op goede spanning branden.
Hij heeft CANbus lampjes gekocht (of zou toch moeten zijn), dus zou normaal geen weerstand nodig hebben. Ik zou ze terugsturen en ergens anders bestellen want de kans dat dit geen CANbus lampjes zijn is groot, ook heeft een weerstand het nadeel dat deze zeer warm kan worden en met voorkeur op een stuk metaal bevestigd moet worden.

Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Gewoon niet doen als je niet zeker weet hoe en wat, zeker niet aan je remmen!!!!!

Maar korte samenvatting van hierboven + toevoegingen.

-Wiel er af. ( moment sleutel om vast te zetten?)
-Remklauw er af (zuiger terug drukken, achter moet die gedraaid worden als je terug drukt.)
-Schoonmaken van de remzadel . Eventueel opvijlen ivm roest.
-Beoordeling of je remschijven nog goed zijn
-Manier van monteren remblok.
-Waar het vet op smeren .
-Hoe vast alles terug zetten.

Hij heeft CANbus lampjes gekocht (of zou toch moeten zijn), dus zou normaal geen weerstand nodig hebben. Ik zou ze terugsturen en ergens anders bestellen want de kans dat dit geen CANbus lampjes zijn is groot, ook heeft een weerstand het nadeel dat deze zeer warm kan worden en met voorkeur op een stuk metaal bevestigd moet worden.
Precies , heb een canbus versie gekocht.
Heb ondertussen al contact gehad met de verkoper hij gaat me nieuwe lampjes sturen(misschien lag het aan de lampjes volgens hem)

Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: JensV
Ik ga er van uit dat volwassenen prima in staat zijn zelf in te schatten na het kijken van een tutorial op youtube of dit iets is wat binnen hun skillset valt ;)
Precies. Ik heb kachelventiltor, kachelweerstand, raammechanisme zelf vervangen, met hulp van keertje youtube kijken.
Remmen blokjes vervangen valt ook mee, kopervet op juiste plek.

Maar aangezien het remmen zijn, had ik zoiets van, als niet teveel kost, laat ik het erop zetten.

Nu word er voor mij Bosch Sport voor 70 incl montage opgezet.

Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Precies. Ik heb kachelventiltor, kachelweerstand, raammechanisme zelf vervangen, met hulp van keertje youtube kijken.
Remmen blokjes vervangen valt ook mee, kopervet op juiste plek.

Maar aangezien het remmen zijn, had ik zoiets van, als niet teveel kost, laat ik het erop zetten.

Nu word er voor mij Bosch Sport voor 70 incl montage opgezet.
Kopervet is juist hetgene wat niet mag omdat dat geleid, en dit is niet goed inverband met het abs systeem. Keramisch vet moet er dan gebruikt worden

Even een korte vraag. Weet iemand welke maat wielbouten ik moet hebben voor lichtmetalen velgen?
Ik ga vrijdag mijn Polo ophalen (foto 1) met daaronder 14" stalen velgen met wieldoppen. Heb inmiddels een mooie set 15" lichtmetaal geregeld, maar daar zitten geen wielbouten bij. Ik ga er even van uit dat ik de bouten van de stalen velgen niet kan hergebruiken, of dat deze na 8 jaar sowieso niet meer heel mooi zijn. Nu wil ik graag vrijdag meteen de banden wisselen, en alvast 20 wielbouten bestellen. Weet iemand welke maat/type ik daarvoor zou moeten hebben? Gaat dus om een Polo 6R 2012.

Bijlagen

• IMG_20200508_200753.jpg
    IMG_20200508_200753.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 36
  • IMG_20200523_131538.jpg
    IMG_20200523_131538.jpg
    751.1 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20200523_131543.jpg
    IMG_20200523_131543.jpg
    729 KB · Weergaven: 34
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
Je kan de "oude" wielbouten gebruiken en voor het nette kunststof dopjes er overheen doen.

Schermafbeelding 2020-05-23 om 15.01.43.png
Thanks, goede tip.

Mits het allebei bol of recht conisch is, bol conische bouten op recht conische velgen en omgekeerd lopen je velgen op los
Wat ik zo lees heeft VW voor zijn eigen velgen allemaal bolconisch. Heb in ieder geval mijn nieuwe velgen nagekeken, en die zijn bolconisch. Zal vrijdag kijken wat er nu voor bouten op de stalen velgen zitten, en als die hetzelfde zijn zal ik in eerste instantie sowieso die gebruiken.

Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Pigeon
Ik heb nu zo’n automatische schakelaar met bluetooth. Nu weet ik dat je een app moet downloaden zodat je kan spelen met ch/lv maar weet iemand toevallig hoe de app heet voor iphone. Heb het al is gelezen maar ben het kwijt en kan het niet weer vinden. Weet iemand het toevallig?

Ik heb nu zo’n automatische schakelaar met bluetooth. Nu weet ik dat je een app moet downloaden zodat je kan spelen met ch/lv maar weet iemand toevallig hoe de app heet voor iphone. Heb het al is gelezen maar ben het kwijt en kan het niet weer vinden. Weet iemand het toevallig?

Elecgear hier te downloaden

Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Moes-Moze
Hoeveel kost remblokjes voor vervangen bij een garage?

Kwikfit vraagt er 180euro voor...
Terwijl blokjes +-30euro kosten... ff 150euro loon?? Voor een ervaren persoon toch in halfuur gedaan?
Wat zijn het toch een oplichters bij Kwikfit.

Gewoon niet doen als je niet zeker weet hoe en wat, zeker niet aan je remmen!!!!!

Maar korte samenvatting van hierboven + toevoegingen.

-Wiel er af. ( moment sleutel om vast te zetten?)
-Remklauw er af (zuiger terug drukken, achter moet die gedraaid worden als je terug drukt.)
-Schoonmaken van de remzadel . Eventueel opvijlen ivm roest.
-Beoordeling of je remschijven nog goed zijn
-Manier van monteren remblok.
-Waar het vet op smeren .
-Hoe vast alles terug zetten.
Vergeet niet dat je een imbussleutel (ik dacht) 7 moet hebben. Die zit meestal niet bij een standaard setje.
Ik heb het zelf gedaan onder toeziend oog van iemand die er verstand van had. Was verbazend simpel.

Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!