Het grote 'kleine vragen' topic

Bij mijn polo brand er geen lampje meer dat er een deur open staat als ik de voordeuren open doe, bij mijn achterdeuren wel en de zoemer gaat niet af als ik de lampen aan heb en de deur open hoe kan ik dit oplossen?

Volkswagen  Polo 9N3 comfortline  1.4 59kw 
Hey allen,
- Ik heb sinds een tijdje dat het rubber van een raampje heel erg piept als ik hem naar beneden doe. Vooral nu het weer wat warmer is. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
- Daarnaast 'piept' ook sinds een week ongeveer m'n distributieriem (denk ik) als ik voor het eerst in de auto stap. Dit duurt dan een paar seconden en is daarna volledig weg. Ik maak meerde ritjes op een dag van allemaal +- 20 à 30 minuten en het gebeurd dus alleen 's ochtends als ik de eerste keer instap, bij een koude start. Tijd om hem te laten vervangen of zal dat het niet zijn? (Er staat nu 144xxx km op de teller).
Ik hoor het graag! :)

Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Ik heb sinds een tijdje dat het rubber van een raampje heel erg piept als ik hem naar beneden doe. Vooral nu het weer wat warmer is. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Ik ben erachter gekomen dat mijn gepiep van het raam uit het mechanisme komt. Denk dat ik binnenkort eens het deurpaneel los ga halen en het mechanisme ga smeren, aangezien het smeren van alleen de rubbers niet heeft geholpen, en ook bij @Robin-1991 niet.

Hey allen,
- Ik heb sinds een tijdje dat het rubber van een raampje heel erg piept als ik hem naar beneden doe. Vooral nu het weer wat warmer is. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
- Daarnaast 'piept' ook sinds een week ongeveer m'n distributieriem (denk ik) als ik voor het eerst in de auto stap. Dit duurt dan een paar seconden en is daarna volledig weg. Ik maak meerde ritjes op een dag van allemaal +- 20 à 30 minuten en het gebeurd dus alleen 's ochtends als ik de eerste keer instap, bij een koude start. Tijd om hem te laten vervangen of zal dat het niet zijn? (Er staat nu 144xxx km op de teller).
Ik hoor het graag! :)

Ik denk dat je je multiriem hoort... Deze drijft je dynamo en aircopomp aan, kost niet zoveel om te vervangen. Kan ook de spanner van deze riem zijn die je hoort. Als je de spanner laat vervangen, doe dan ook gelijk de riem...

Distrutieriem/ketting (heeft deze 1.2 geen ketting?) zul je eerder horen ratelen, een getande riem hoor je volgens mij nooit, omdat deze in principe niet slipt over de poelies.

Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Ik ben erachter gekomen dat mijn gepiep van het raam uit het mechanisme komt. Denk dat ik binnenkort eens het deurpaneel los ga halen en het mechanisme ga smeren, aangezien het smeren van alleen de rubbers niet heeft geholpen, en ook bij @Robin-1991 niet.
Het gekke is dat het bij mijn met alleen warm weer is.
Lijkt meer dat het raam kreunt/piept op de raamsnor oid.

@Bresjee99 ik ging er van uit de ze het ratelen bedoelde.
Maar wat jij zegt kan heel goed!
Ik heb mijn riem ook al eens vervangen omdat deze iets piepte met starten

• Leuk
Waarderingen: Allison6R
Piepen van het raar heb ik ook.
Gebeurt bij mijn alleen als het warm weer is, helaas nog geen oplossing gevonden.
Smeren van de rubbers werkt iig niet.

Ratelen van de ketting is helaas een kwaal.
Dit mag heel even zijn, maar niet te lang.
Bij mijn was het de spanner.
Het piepen van het raam is inderdaad alleen bij warm weer... Heel irritant vind ik het.
Maar om het hele mechanisme te vervangen wat ik verder lees, gaat me een beetje ver haha, zo handig en technisch ben ik nou ook weer niet:tearsofjoy:

Ik denk dat je je multiriem hoort... Deze drijft je dynamo en aircopomp aan, kost niet zoveel om te vervangen. Kan ook de spanner van deze riem zijn die je hoort. Als je de spanner laat vervangen, doe dan ook gelijk de riem...

Distrutieriem/ketting (heeft deze 1.2 geen ketting?) zul je eerder horen ratelen, een getande riem hoor je volgens mij nooit, omdat deze in principe niet slipt over de poelies.
Ik denk inderdaad ook dat ik een ketting heb, maar omdat het zo piept dacht ik toch een riem..
Zou inderdaad de multiriem kunnen zijn dan ja. Ik zal m'n vriend er eens naar laten luisteren/kijken, die heeft er meer verstand van haha. Als dat het is, ga ik hem wel laten vervangen. Voel me met dat gepiep echt een debiel als ik 's ochtends weg rijd :tearsofjoy: Bedankt voor de tip!

Ik gebruik mijn ramen nooit:grin:, maar heb net gecheckt en ik heb geen last van gepiep. Mijn moeder haar auto wel, maar dat is volgens mij vuil dat ertussen zit, weet niet of dit kan zijn?

Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Ik gebruik mijn ramen nooit:grin:, maar heb net gecheckt en ik heb geen last van gepiep. Mijn moeder haar auto wel, maar dat is volgens mij vuil dat ertussen zit, weet niet of dit kan zijn?
Haha dat lijkt mij niet, mijn auto is super schoon, ook tussen elk kiertje en gaatje Big Grin
En ik heb er alleen nu met het warme weer ineens last van, dus denk dat het daarmee te maken heeft, misschien de rubbers die dan iets 'uitzetten' of zo.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!