Het grote 'kleine vragen' topic

Ik gok op vuil. Mijn raam mechanisme was kapot, en dan zie je toch dat aan de binnenkant lekker veel shit zit. Omdat je jouw ramen omhoog en naar beneden doet komt er allemaal zand tussen en dit gaat lekker piepen met je rubbers enzo. Bahbah. Onderkant van mn raam (wat in je deur zit) was echt heel vies.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik denk inderdaad ook dat ik een ketting heb, maar omdat het zo piept dacht ik toch een riem..
Zou inderdaad de multiriem kunnen zijn dan ja. Ik zal m'n vriend er eens naar laten luisteren/kijken, die heeft er meer verstand van haha. Als dat het is, ga ik hem wel laten vervangen. Voel me met dat gepiep echt een debiel als ik 's ochtends weg rijd :tearsofjoy: Bedankt voor de tip!

Is dat niet bouwjaar voor 2013 - dan is het een ketting, daarna een riem?

Ik gok op vuil. Mijn raam mechanisme was kapot, en dan zie je toch dat aan de binnenkant lekker veel shit zit. Omdat je jouw ramen omhoog en naar beneden doet komt er allemaal zand tussen en dit gaat lekker piepen met je rubbers enzo. Bahbah. Onderkant van mn raam (wat in je deur zit) was echt heel vies.
Hm, misschien toch binnenkort maar eens kijken dan. Klinkt lekker :tearsofjoy:

Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Is dat niet bouwjaar voor 2013 - dan is het een ketting, daarna een riem?

Nee, dat is de TSI... Die is aangepast. Dit gaat om de turboloze 1.2 volgens mij?

Alle 3 cilinder motoren (MPI en TSI) hebben een riem. En de 1.2 TSI in de 6C heeft een riem. De 1.2 TSI in de 6R heeft een ketting. In de 6C heeft alleen de 1800 GTI nog een ketting.

Tegenwoordig heeft alles weer een riem, misschien hebben ze er wel slechte ervaringen mee...

Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: vuurtjih
Nee, dat is de TSI... Die is aangepast. Dit gaat om de turboloze 1.2 volgens mij?

Alle 3 cilinder motoren (MPI en TSI) hebben een riem. En de 1.2 TSI in de 6C heeft een riem. De 1.2 TSI in de 6R heeft een ketting. In de 6C heeft alleen de 1800 GTI nog een ketting.

Tegenwoordig heeft alles weer een riem, misschien hebben ze er wel slechte ervaringen mee...
Mijn 6R 1.2i bj 2013 heeft een ketting vgm.

Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 

Volgens de dealer heeft mijn 6C 1.2TSI een ketting en ik kan ook niks over een riem vinden in het onderhoudsboekje.

Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!