Vraagje over mij 6R 1.4 benzine.
Ik heb op internet een motorkap isolatie plaat gevonden. Echter is deze van een 1.2TDI BM. Wel van een 6R.
Kan iemand mij bevestigen of ontkrachten dat de isolatie past?
Nummer van de plaat is
6R0863891B
Alvast bedankt!
De isolatie is niet afhankelijk van het motortype maar van de uitvoering van de auto. Deze gaat dus wel passen, aangezien de motorkappen op beide auto's gelijk zijn (het zijn immers beide 6R)
Bij een bougie is de schroefdraad de massa 'aansluiting'. Elektrische stroom loopt via schroefdraad naar het motorblok, terug naar de negatieve pool van de batterij.Kleine vraag:
Moet ik het schroefdraad van nieuwe bougies nu wel of niet insmeren met bijv. keramisch vet?
Ik heb nog een tube ATE Plastilube liggen, zou dat ook werken?
Brent, bedankt!Bij een bougie is de schroefdraad de massa 'aansluiting'. Elektrische stroom loopt via schroefdraad naar het motorblok, terug naar de negatieve pool van de batterij.
Volgens de fabrikant is Plastilube elektrisch isolerend. Zorgt er dus voor dat de negatieve stroom van je bougie niet meer goed terug naar je batterij kan vloeien.
Lijkt me ook erg moeilijk om alle Plasilube weer uit de schroefdraad van het motorblok te krijgen, eens je het geprobeerd hebt en je problemen opmerkt. Er zal namelijk altijd een film achterblijven die een elektrische weerstand zal hebben.
Persoonlijk gebruik ik geen vet voor het installeren van bougies, dit om het elektrisch contact zo goed mogelijk te houden.
Mocht je je daar echt niet goed bij voelen, kan je eventueel een dun filmpje kopervet gebruiken. Koper is een goede geleider en heeft dezelfde functie.
Bijkomende tip: als je een bougie losdraait moet je hem eigenlijk vervangen. Aan de voorkant zit ook een soort pletring die zich bij de 1x maal aandraaien perfect naar de oneffenheden van het motorblok vormt.
Natuurlijk ga je hierdoor geen grote problemen ondervinden, maar met dat idee is het wel ontworpen.
Kijk naar mijn advertentie.Momenteel rij ik een setje OEM 16'' Denver velgen die standaard geleverd zijn op mijn GTI. Ik twijfel eraan om ze te verkopen, omdat ze eigenlijk meer als opknapsetje door kunnen dan als volwaardig velgenset die je onder je auto wilt leggen. Heeft iemand enige indicatie wat die dingen in die staat waard kunnen zijn? Banden die erop liggen zijn nog op 50-60% van het totale profiel.
Kijk naar mijn advertentie.
Ik vraag voor 17inch 75 euro
Altijd lastig velgen verkopen.Had ik gezien, maar het feit dat dit OEM's zijn houdt de waarde toch wel enigszins wat hoger
Uit mijn hoofd moet je even naar de instellingen, rechtsonder op de foto. En dan kun je kiezen of je pictogrammen erbij wilt zien. Lukt het niet dan kijk ik vanmiddag even waar het precies zit.
Dat heb ik niet gedaan, stond er al standaard in. Is een optie in het menu bij de AWMoet je die logo's niet eerst downloaden en dan op een sd kaart en dan toewijzen aan het station. Bij mij was dat wel zo, discover media in een 6c.
ja dat is vgm om de pictogrammen te weergeven of niet, als je pictogrammen wilt zien moet je ze eerst downloaden en op een sd kaart zettenDat heb ik niet gedaan, stond er al standaard in. Is een optie in het menu bij de AW
De auto komt rechtstreeks uit de fabriek en heb nooit iets hoeven downloaden op een SD kaartja dat is vgm om de pictogrammen te weergeven of niet, als je pictogrammen wilt zien moet je ze eerst downloaden en op een sd kaart zetten
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.