Het grote 'kleine vragen' topic

Weet iemand een bedrijf in Gelderland
Ik ken er geen eentje in Gelderland, maar wel Overijssel.
Recent mijn stuur weggebracht bij Bentons Autobekleding, erg tevreden over de kennis en kunde. Overigens de juiste prijs.

Volgens mij was opnieuw bekleden €350 excl. btw. voor mijn WRC stuur in alcantara, maar dat op jouw foto is wel heel fancy, dus kan duurder zijn.
 
Ik ken er geen eentje in Gelderland, maar wel Overijssel.
Recent mijn stuur weggebracht bij Bentons Autobekleding, erg tevreden over de kennis en kunde. Overigens de juiste prijs.

Volgens mij was opnieuw bekleden €350 excl. btw. voor mijn WRC stuur in alcantara, maar dat op jouw foto is wel heel fancy, dus kan duurder zijn.
Ik had deze gevonden op TikTok deze kost 180 euro in de btw voor het bekleden. Alleen zit in Leerdam csscustoms
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Bijzonder goedkoop! Een beun special? :rolleyes:
Echt carbon met (echte) alcantara + oude bekleding loshalen en het nieuwe vakkundig vastzetten voor €180 klinkt iets te veel van het goede.

Bij de gemiddelde autobekleding specialist gaat dit al gauw voor 300-500 euro zonder carbon, laat staan met carbon erbij!

Maar dat kan aan mij liggen! Je kan het altijd proberen haha.
Ik heb geen idee. Kwam het tegen op TikTok. Ik ga die van jou is benaderen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Hey, kom ik weer met 'n vraagje!

Mijn accu begint aan zijn einde te komen, tijd om te vervangen dus. Ik heb momenteel een EFB accu van 49Ah. (1S0915105B). Ik wil dit vervangen door een AGM accu.

Enig idee of dit compatibel zal zijn? Bosch S5

Als ik op het onderdeelnummer in AutoDoc zoek, vind ik ook vooral 60Ah (Bosch S4) batterijen. Groter vind ik niet zo'n probleem maar ik vraag mij alleen af of het wel past Stick Out Tongue.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Waarom zou je een AGM accu willen hebben ipv een EFB? Een EFB is prima voor jouw auto, en je laadsysteem is er ook op ingesteld. Er zijn nog maar weinig auto's die fabriek-af tegenwoordig een AGM accu hebben. En heel diep en vaak laden/ontladen of met heel veel spanning laden doe je ook niet.

Ik zou lekker een EFB erin zetten. 68Ah zou zelfs moeten passen, die zitten in de diesels ook. Als je 't zeker wilt weten, oude accu eruit en je tray opmeten. Ook als je bij een EFB blijft, maar hogere capactieit neemt, moet je dit inleren.
 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
Waarom zou je een AGM accu willen hebben ipv een EFB? Een EFB is prima voor jouw auto, en je laadsysteem is er ook op ingesteld. Er zijn nog maar weinig auto's die fabriek-af tegenwoordig een AGM accu hebben. En heel diep en vaak laden/ontladen of met heel veel spanning laden doe je ook niet.

Ik zou lekker een EFB erin zetten. 68Ah zou zelfs moeten passen, die zitten in de diesels ook. Als je 't zeker wilt weten, oude accu eruit en je tray opmeten. Ook als je bij een EFB blijft, maar hogere capactieit neemt, moet je dit inleren.

Had begrepen dat het beter was (langere levensduur) -- noted! thanks Big Grin. Sowieso inleren na het vervangen, dat had ik wel begrepen :D
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
ik heb me overal gezocht, naar een filmpje op YouTube, hoe je de kvs moet vervangen of waar je precies moet zijn.

Er staat eerder hoe je het blok uit elkaar haalt dan hoe je de kvs vervangt.

Ik wil dit namelijk zelf gaan doen op de oprit/schuur, maar ik vind het een beetje eng mbt het opkrikken van de auto omdat ik klinkers heb liggen. Zie foto. En mijn krik heeft van die kunsstofbanden, die net daar tussen schieten als er gewicht op komt.
 

Bijlagen

  • IMG_0018.jpeg
    IMG_0018.jpeg
    5.7 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
ik heb me overal gezocht, naar een filmpje op YouTube, hoe je de kvs moet vervangen of waar je precies moet zijn.

Er staat eerder hoe je het blok uit elkaar haalt dan hoe je de kvs vervangt.

Ik wil dit namelijk zelf gaan doen op de oprit/schuur, maar ik vind het een beetje eng mbt het opkrikken van de auto omdat ik klinkers heb liggen. Zie foto. En mijn krik heeft van die kunsstofbanden, die net daar tussen schieten als er gewicht op komt.
Ik neem aan dat je de wagen daarna gewoon op assteunen zet?
Daarna haal je de krik weg. Zou geen probleem moeten zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!