Het grote 'winter' topic 2019

Voor mij alleen antivries ruitensproeier erin, ook rubber matten en verder niets.
Ik reis voor mijn werk voornamelijk met de trein (als ze in de winter rijden ;) ) en de auto zelf staat altijd warm en droog geparkeerd(y), dus daar geen verdere bescherming nodig.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Wilde al vragen aan jullie hier, wanneer gaan we om naar de winterset? Lijkt mij beter om het pas te doen als we werkelijk temperaturen krijgen van 7 graden en minder.
Daarin tegen heb ik wel erg zin om met mijn winterset te gaan rijden, zijn stukken mooier als de standaard AW Highline velgen. :cool:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
In de aanloop naar het winterseizoen:

Zomerbandjes wisselen voor winterbandjes (mits ik geen all-season heb).
Ruitenwisservloeistof vervangen voor de wintervariant
Auto waxen met long lasting wax in plaats van de wetlook-variant (wetlook heb ik in de winter al genoeg namelijk HAHA).
Eventjes alle rubbertjes nalopen en insmeren om het rubber soepel te houden

Tijdens het winterseizoen een keer in de week even afspuiten en vrij maken van pekel/andere rotzooi die zich hecht.
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik gebruik deze:


Wat betreft rubberen matten ik snap de voordelen maar ik vind persoonlijk, tapijt stof er chic uitzien dan rubberen matten...
Rubbere matten doet mij denken aan aannemersbusjes, huur auto's.. maar dat is mijn eigen beleving..

Ben wel bnwd welke ijskrabber jullie gebruiken, ben altijd bang dat je krassen krijgt van die dingen...
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik ook! Ik probeer die dingen zo min mogelijk te gebruiken en als ik denk nou deze is goed.... toch altijd weer een kras o_O

Raar dat je daar krassen van krijgt? Een ijkrabber is van een zachter materiaal dan een ruit.
Ik gebruik een van de dealer, met zo'n handschoen er omheen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Trouwens, vanaf 1 november kan je bij de dealer een Volkswagen wintercheck laten uitvoeren voor €20,- en dan krijg je een gratis rubberen mattenset voor erbij! In de webshop was een setje al gauw het dubbele.

Bij Seat krijg je zo'n gave lederen portemonnee voor je creditcards die je omhoog kan wippen. En bij Audi een ijskrabber met handschoen.

Wie gaat nog meer de Volkswagen wintercheck laten uitvoeren dit jaar? ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Trouwens, vanaf 1 november kan je bij de dealer een Volkswagen wintercheck laten uitvoeren voor €20,- en dan krijg je een gratis rubberen mattenset voor erbij! In de webshop was een setje al gauw het dubbele.

Bij Seat krijg je zo'n gave lederen portemonnee voor je creditcards die je omhoog kan wippen. En bij Audi een ijskrabber met handschoen.

Wie gaat nog meer de Volkswagen wintercheck laten uitvoeren dit jaar? ;)
Meest premium merk van die 3 en je krijgt maar een ijskrabber? Hmm....
 
Volkswagen  X  X 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!