High beam Bi-xenon werkt niet

Ik heb recent bi-xenon koplampen laten installeren, ben hier heel tevreden van.
Alleen werkt het grootlicht niet als de schakelaar op stand 0 of 1 staat. kan dit gefixt worden met vcds ?

hopelijk heeft er iemand een oplossing.
Is dit niet wat ? Een kant en klare kabel inclusief relais met als bijkomend voordeel AUTO LIGHTS en Coming/leaving home hetzelfde als OEM.
image.jpg
UK-POLOS.NET ? View topic - VW POLO 6R. WIRING AUTO LIGHTS. Coming/leaving home. OEM.
€ 110 voor een complete set.

Ze hebben zelfs een Groupbuy optie voor zo ongeveer € 85 per set als er 3 mensen mee doen.
UK-POLOS.NET ? View topic - VW POLO 6R. WIRING AUTO LIGHTS. Coming/leaving home. OEM.

Kijk ook even naar de laatste pagina van deze handleiding:
https://drive.google.com/file/d/0B2nv91Y7YYCbN2hUM1QwdFE1bk0/edit?usp=sharing
Daar staat een schema hoe de relais aangesloten zijn in deze set.


Er zijn wel wat vereisten aan je Polo om deze set te kunnen gebruiken. Dus wat heb je nodig om deze set te kunnen gebruiken.

Start/stop systeem
Regen en lichtsensor

Deze laatste sensor kun je ook achteraf plaatsen:

Met een dimmende spiegel:
OEM - rain light sensor retrofit and installation- VW DIY | VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze diesel forum
Hiervoor moet er een andere mount op je ruit zitten.

Aftermarket - auto dimming Gentex mirror installation | VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze diesel forum
Geen idee of dit voldoende is om als volledige Regen en lichtsensor te gebruiken.

Alleen de sensor:
http://forums.vwvortex.com/showthre...ght-Sensor&p=73565527&viewfull=1#post73565527
 
Er staat dat er een relais tussen moet op de spoel moet dan 12 volt van de dimlichten op normally open de dim lichten en op de normally close het grootlicht. En wat er niet bij staat er moet dan natuurlijk een massa naar toe naar de andere kant van de spoel.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb wat gevonden op internet om waarschijnlijk de grootlicht werkend te krijgen.

Bedoelen ze dit niet toevallig?

Kan iemand die verstand heeft van electra dit bevestigen?


ImageUploadedByTapatalk1407608053.098892.jpg
 
yep das een relais

v1ysW.jpg


bron: Help setting up Bi-Xenon lights with h4 wiring - Motor Vehicle Maintenance & Repair Stack Exchange
 
Eigenlijk is een relais best simpel, die tekeningen doen het altijd groter lijken dan het al is.

Een relais heeft eigenlijk 2 losse circuits.
Daarom staan er ook vaak 2 voltage aanduidingen op een relais, 1 voor circuit A en 1 voor circuit B.
Dit zijn meestal de veligheids marges overigens, een 12V relais heb ik vaak genoeg op 5V gehad (bv de Arduino en de Raspberry Pi)

Circuit A: het aanstuur circuit.
Dit is gewoon een electro magneet. Dat is ook de klik die je hoort als je het relais inschakelt. In oudere autos was dit ook echt het geluid van het knipperlicht! Tik (aan) tok (uit).
Die heeft een ingang en een uitgang (niet per se een plus en een min overigens!). Zodra de ingang aangeschakelt wordt dan schakelt de magneet aan. Altijd een spanning die niet 0 is!
Het relais heeft vaak ook een min pool via een weerstand, omdat anders de magneet niet werkt (die heeft een kleine spanningsval nodig).

De magneet is als het ware een schakelaar voor circuit B.

Circuit B: het geschakelde circuit
Ook dit circuit heeft een in en uitgang. Zodra de magneet aan staat, zorgt deze dat circuit B gesloten is.

NB: een relais heeft in principe geen verbruik, dus geen wattage!
Theoretisch gebruikt de elektromagneet wel een beetje, maar dit is verwaarloosbaar (typisch <0.1W).

Nu, wat jij wilt is het volgende:

- Zodra je high beam aan gaat, wil je ook dat je low beam aangaat, als deze nog niet aan staat.
- Zodra je low beam aan gaat, wil je niet per se dat de high beam aan gaat (dimlicht).

Wat je dus aan moet sluiten:

Circuit A ingang: signaal van de high beam vanaf kabelboom
Circuit A uitgang: + pool van de high beam

Circuit B ingang: +12V (bv op je accu, in dat geval: zekering!)
Circuit B uitgang: + pool van de low beam

Aarde: min pool van je kabelboom of meteen op je accu.

Graag even met me meedenken en corrigeren als ik het fout heb, het is zondagochtend en ik heb maar 2 koppen koffie gehad.
Maar ik geloof dat het wel klopt :)
 
Hoe je de polen vindt op een onbekende relais:

De min zit (bijna) altijd in het midden. Aansluiten op aarde.
Dan gewoon alle andere polen op 12V zetten, zodra je tik hoort heb je de ingang van A te pakken.
Daarna kijken waar ook 12V op staat, bij spanning op ingang A. Dit is uitgang A.

De overgebleven 2 polen zijn ingang en uitgang B. Deze zijn vrij om te draaien.

Je kunt dit in de auto doen, makkelijker is om een oude 12V adapter te pakken (bv van een externe harde schijf of modem) met ronde aansluting.
De buitenste ring is altijd aarde, de binnenste ring (in het 'gat') is altijd plus.
 
Eigenlijk is een relais best simpel, die tekeningen doen het altijd groter lijken dan het al is.

Een relais heeft eigenlijk 2 losse circuits.
Daarom staan er ook vaak 2 voltage aanduidingen op een relais, 1 voor circuit A en 1 voor circuit B.
Dit zijn meestal de veligheids marges overigens, een 12V relais heb ik vaak genoeg op 5V gehad (bv de Arduino en de Raspberry Pi)

Circuit A: het aanstuur circuit.
Dit is gewoon een electro magneet. Dat is ook de klik die je hoort als je het relais inschakelt. In oudere autos was dit ook echt het geluid van het knipperlicht! Tik (aan) tok (uit).
Die heeft een ingang en een uitgang (niet per se een plus en een min overigens!). Zodra de ingang aangeschakelt wordt dan schakelt de magneet aan. Altijd een spanning die niet 0 is!
Het relais heeft vaak ook een min pool via een weerstand, omdat anders de magneet niet werkt (die heeft een kleine spanningsval nodig).

De magneet is als het ware een schakelaar voor circuit B.

Circuit B: het geschakelde circuit
Ook dit circuit heeft een in en uitgang. Zodra de magneet aan staat, zorgt deze dat circuit B gesloten is.

NB: een relais heeft in principe geen verbruik, dus geen wattage!
Theoretisch gebruikt de elektromagneet wel een beetje, maar dit is verwaarloosbaar (typisch <0.1W).

Nu, wat jij wilt is het volgende:

- Zodra je high beam aan gaat, wil je ook dat je low beam aangaat, als deze nog niet aan staat.
- Zodra je low beam aan gaat, wil je niet per se dat de high beam aan gaat (dimlicht).

Wat je dus aan moet sluiten:

Circuit A ingang: signaal van de high beam vanaf kabelboom
Circuit A uitgang: + pool van de high beam

Circuit B ingang: +12V (bv op je accu, in dat geval: zekering!)
Circuit B uitgang: + pool van de low beam

Aarde: min pool van je kabelboom of meteen op je accu.

Graag even met me meedenken en corrigeren als ik het fout heb, het is zondagochtend en ik heb maar 2 koppen koffie gehad.
Maar ik geloof dat het wel klopt :)

Nee hoor je legt het zeer goed en uitgebreid uit. Ik sta er meen ik serieus stil van. Mede ook omdat ik er geen verstand van heb.

Er zit op de relais 5 aansluitingen.
Als ik het verhaal van jou lees kom ik nergens. Omdat ik het gewoon niet snap en weet ghahahhaha.

Als we de onderstaande foto nemen.

Welke nr moet waar op? Kan je mij daarin steunen?

ImageUploadedByTapatalk1407665520.351427.jpg
 
Ingang A = 86 = pin groot licht in de kabelboom
Uitgang A = 87 = pin grootlicht naar lamp (als je de kabel niet doorknipt hoef je deze overigens niet aan te sluiten)

Ingang B = 30 = 12v constant (bv accu)
Uitgang B = 87a = pin dimlicht naar lamp

Min = 85 = aarde (bv accu)
 
Ingang A = 86 = pin groot licht in de kabelboom
Uitgang A = 87 = pin grootlicht naar lamp (als je de kabel niet doorknipt hoef je deze overigens niet aan te sluiten)

Ingang B = 30 = 12v constant (bv accu)
Uitgang B = 87a = pin dimlicht naar lamp

Min = 85 = aarde (bv accu)

Je bent een held!!!!!!!!!!

Alleen deze nog even snap ik niet:

Uitgang A = 87 = pin grootlicht naar lamp (als je de kabel niet doorknipt hoef je deze overigens niet aan te sluiten)

Hoe bedoel je? Welke kabel?
 
Normaal heb je gewoon de kabelboom die naar de stekker gaat. Daarin zit kabel X (kabel voor groot licht).
Die moet je aanslutien op ingang A.
Stel dat je gewoon een tapje erop zet, dan hoef je die kabel niet door te knippen.
 
Ingang A = 86 = pin groot licht in de kabelboom
Uitgang A = 87 = pin grootlicht naar lamp (als je de kabel niet doorknipt hoef je deze overigens niet aan te sluiten)

Ingang B = 30 = 12v constant (bv accu)
Uitgang B = 87a = pin dimlicht naar lamp

Min = 85 = aarde (bv accu)

Owja wat voor soort relais kan ik het best kopen?

Heeft het ding nog een type of gegevens waar ik op moet letten of is elke relai het zelfde?
 
Ik zou denk ik een 12V 12V relais halen

bijvoorbeeld deze:

Auto-relais 12 V/DC GoodSky GRL-S-112DF 12 V/DC 1 wisselaar (NO) 40 A/(NC) 30 A 12 V/DC in de Conrad online shop

dan heb je nog een voetje nodig:

Relais-sokkel met aansluitdraden GoodSky GRL CS 3770 in de Conrad online shop

wellicht dat ze op eBay nog wat goedkoper zijn. ik haal het altijd via conrad, prima kwaliteit

deze gaat tot 30A, kun je voor 350W aan xenon achter gooien ;)

Je bent een held! Dankje operator. Eindelijk mijn xenon high beam die gaat werken dankzij jou!
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!