kdPoloRline
Bekend lid
30.000 na 3 jaar en 9 maandjes
Volkswagen
Beetle 5C(2012)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap jou. Jij wilt m zo snel mogelijk op de 2 ton hebben zodat je sneller n nieuwe Limestone Grey kunt kopen natuurlijk!!??2300 km in twee weekjes!
Ik snap jou. Jij wilt m zo snel mogelijk op de 2 ton hebben zodat je sneller n nieuwe Limestone Grey kunt kopen natuurlijk!!??
Ben wel benieuwd wat je allemaal al hebt moeten vervangenMijn 1.2TSI uit 2010 heeft 251460 op de teller staan. Mochten mensen willen weten wat je rond deze kilometerstand kan verwachten, laat maar weten
Hoi Peter,Ben wel benieuwd wat je allemaal al hebt moeten vervangen
Nou dat is inderdaad een hele lijst maar niks wat erg schokkend is dus kan wel even vooruit met me tsi’tjeHoi Peter,
Uiteraard om mee te beginnen de turbo wastegate modificatie met de ringetjes omdat de auto in noodloop ging.
distributie Ketting vervangen. de welbekende ratel bij starten.
3 bobines en minstens 2x een bougiekabelset wegens cilinderoverslag en noodloop.
2x aircopomp vervangen zonder resultaat. Huilend bijgeluid bij belasting.
De ratelende brandstofleiding opgelost door deze een klemmetje verder te klikken.
Vastgelopen kachelradiator bij 45000.
Bovenstaande is allemaal onder garantie vervangen.
Bij een onbekende kilometerstand had ik plotseling dat de toeter niet meer reageerde. Er is ergens iets vervangen, wat relatief duur was. Ik heb vast de rekening nog wel ergens, maar ik weet niet meer wanneer het was.
Slecht functionerend gasklephuis, resultaat: storingslampjes en minder vermogen of noodloop. Gasklephuis gereinigd.. (gelukkig ook geen dure grap) kilometerstand weet ik niet meer, zou ik na kunnen zoeken.
2x een onderdeeltje van de carterretourleiding wat was afgebroken. Dit resulteerde in een misselijkmakende lucht in het interieur. 2x onderdeeltje vervangen. (vervelend maar acceptabel omdat de rekening laag was)
kilometerstand weet ik niet meer, zou ik na kunnen zoeken.
tussen de 200000 en de 2400000 complete remmenset voor en daarna compleet remmenset achter (normale slijtage). Achter was ook best hard nodig, want waren aardig verroest en zorgde voor trillend remmen. Stuur en pedaal. Ik was eerst bang voor kromme remschijven, maar het trillend remmen loste zichzelf op na vervangen van achterremmen.
Ik denk zo rond de 215000 was de accu na ruim 7 jaar versleten. Nieuwe goede accu van Bosch erin gezet. zelf gedaan. Ik moest wel de electrische ruiten opnieuw inleren om met de sleutel te laten open. Met wat gegoogle is me dat gelukt. Accu vervangen zorgt voor Alzheimer bij deze polo blijkbaar
rond de 220000 de waterpomp en de multiriem (wat mij betreft ook normale slijtage)
rond de 215000 de versnellingsbakolie laten wisselen. Het inleggen van de 2e versnelling levert soms tandenpoetsgeluiden op, ondanks ontkoppeling. Heeft wel iets verbetering gegeven. Ik denk dat de synchromesh van de 2e versnelling zijn beste tijd gehad heeft, maar zolang het niet erger wordt leer ik er wel mee leven.
De blanke lak van de voorbumper begint los te laten door steenslag. Maar het is niet de originele bumper en lak meer vanwege een ontmoeting met een trekhaak. Kennelijk is de kwaliteit van de lak op de vervangende bumper minder goed. Ga ik niks meer aan doen dan alleen even met mijn flesje blanke lak aan de slag om bij te tippen.
ik heb in 9 jaar 3x de airo laten bijvullen.
bij 247000 of iets in die richting kwam de auto na een rustige rit ineens op de proppen met dat de koelvloeistoftemperatuur exorbitant hoog was. Voelde als een valse melding, en dit was het ook. De temperatuursensor had zijn beste tijd gehad. Na vervangen is het probleem niet meer teruggekomen.
met 250000 begon de auto langzaam koelvloeistof te verliezen. Garage gaf aan dat het bij de recent vervangen waterpomp vandaan kwam. Het aandraaien van de bouten zou het opgelost moeten hebben. Ik houd het goed in de gaten. De pakkingen lijken in takt te zijn, geen witte rookpluimen of vervuilde koelvloeistof of white sludge in de olie. Dus vooralsnog lijkt de motor nog gezond te zijn.
Bij circa 250000 is wederom de kachelradiator vastgelopen. Deze maakte al regelmatig een bijgeluid en heeft er vervolgens de brui aan gegeven. Vervangen. (wat mij betreft normale slijtage)
Misschien nog aardig om te vermelden, de auto zweet al geruime tijd een kleine hoeveelheid olie bij de pakkingen van de turbo. Dit heeft in het verleden voor een wat onwelriekende geur in het interieur gezorgd, maar omdat het geen storingen opleverde heb ik het zo gelaten. De nare geur heb ik nu niet meer, dus het zal niet ernstig zijn.
Bovenstaande is alles wat me te binnen schoot. Verder gewoon normaal regulier onderhoud bij een dorpsgarage in reeuwijk, en ik ben begonnen aan mijn 2e set winterbanden en 3e set zomerbanden.
dankjewel als ik de motorkap een keer open heb en ik denk eraan zal ik een plaatje schietenWOW JE HEBT EEN GOED GEHEUGEN ))))
LEUK VERHAAL. EN LEERZAAM VOOR DE MENSEN MET DE ZELFDE MOTOR (TYPE AUTO).
MAAR FF VRAAGJE!:De ratelende brandstofleiding opgelost door deze een klemmetje verder te klikken.
WAAR ZAT DIT PROBLEEM. KUN JE DMV EEN FOTO AANWIJZEN WAAR DEZE RAMMELDE
Problemen met je toetsenbord?WOW JE HEBT EEN GOED GEHEUGEN ))))
LEUK VERHAAL. EN LEERZAAM VOOR DE MENSEN MET DE ZELFDE MOTOR (TYPE AUTO).
MAAR FF VRAAGJE!:De ratelende brandstofleiding opgelost door deze een klemmetje verder te klikken.
WAAR ZAT DIT PROBLEEM. KUN JE DMV EEN FOTO AANWIJZEN WAAR DEZE RAMMELDE
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.