Pigeon
Beheerder
Randstad he, wat doe je eraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoezo is dit slecht voor de auto ?Naast het feit dat het slecht is voor je auto, riskeer je de kans om langs de weg komen te staan met een lege tank. Ik zou mij geen enkele logische reden voor kunnen halen om je tank tot de laatste druppel leeg te rijden.
Niet zo best voor je brandstofpomp om leeg te rijden ,he omkomt er niet altijd aan ,iedereen rijd wel eens op onbekend terrein , waar je niet zo snel een benzinestation vinden kan
Maar je kan beter op tijd tanken
Vervuiling in het inlaat systeem, dus je injectoren etc
en dan zit er nog zoiets als een brandstoffilter ook... duss neuhh ik ben er zeker niet bang voorWaarom slecht voor de brandstofpomp ?
dat is dus gewoon een fabeltje
de brandstof word altijd onderuit de tank gezogen ( waar evt bezinksel en vuil zouden verblijven )
dus geef eens een goede verklaring , waarom de inlaat en injectoren zouden vervuilen
ik citeer:Waarom slecht voor de brandstofpomp ?
dat is dus gewoon een fabeltje
de brandstof word altijd onderuit de tank gezogen ( waar evt bezinksel en vuil zouden verblijven )
dus geef eens een goede verklaring , waarom de inlaat en injectoren zouden vervuilen
Amen.ik citeer:
TROEP IN JE TANK
Wist je dat je auto elke zestig seconden een minuut ouder wordt? Op de bodem van je brandstoftank blijft in de loop van de jaren vuil en residu liggen. Zodra de brandstofpomp het laatste beetje peut wegslobbert, komt ook het vuil mee. Je hebt dan wel een brandstoffilter, maar het is altijd beter om het niet te doen.
Met vuil in het brandstofsysteem heb je kans dat de prestaties van de motor afnemen. Stotteren of onregelmatig stationair lopen kan dan het vervolg zijn. Als het zo nu en dan een keertje gebeurt, maakt het overigens niet uit. De experts waarschuwen mensen die stelselmatig hun tank leegrijden – dat is dus wél slecht voor de auto.
WARME BRANDSTOFPOMP
Een ander voordeel van je tankpeil op niveau houden, is de koeling van je brandstofpomp. Zolang de pomp ondergedompeld zit in de brandstof, blijft hij lekker koel. Met alleen luchtkoeling, stijgt de temperatuur en neemt de levensduur van de pomp af. Door op tijd te tanken, voorkom je een dure reparatie.
BIJ DIESELMOTOREN IS JE TANK LEEGRIJDEN NOG SLECHTER
Bij een benzineauto is het vaak een kwestie van nieuw sap in de tank en je kunt weer rijden. Bij een diesel ligt het iets anders. Als je geluk hebt, is er niets aan de hand, maar als je pech hebt moet je eerst het hele brandstofsysteem laten ontluchten. Dat kost tijd en met wat pech ook geld.
op de bodem blijft vuil liggen, je pomp zit ook op de bodem... dat komt niet bij de laatste 4 liter pas je pomp in hoor. of denk dan het vuil hee bijna leeg rennen naar de pomp. het vuil is er atijd... en altijd op de bodem. nou heb ik een nieuwe GTI dus ben ik er zeker niet bang voorAmen.
ik citeer:
TROEP IN JE TANK
Wist je dat je auto elke zestig seconden een minuut ouder wordt? Op de bodem van je brandstoftank blijft in de loop van de jaren vuil en residu liggen. Zodra de brandstofpomp het laatste beetje peut wegslobbert, komt ook het vuil mee. Je hebt dan wel een brandstoffilter, maar het is altijd beter om het niet te doen.
Met vuil in het brandstofsysteem heb je kans dat de prestaties van de motor afnemen. Stotteren of onregelmatig stationair lopen kan dan het vervolg zijn. Als het zo nu en dan een keertje gebeurt, maakt het overigens niet uit. De experts waarschuwen mensen die stelselmatig hun tank leegrijden – dat is dus wél slecht voor de auto.
WARME BRANDSTOFPOMP
Een ander voordeel van je tankpeil op niveau houden, is de koeling van je brandstofpomp. Zolang de pomp ondergedompeld zit in de brandstof, blijft hij lekker koel. Met alleen luchtkoeling, stijgt de temperatuur en neemt de levensduur van de pomp af. Door op tijd te tanken, voorkom je een dure reparatie.
BIJ DIESELMOTOREN IS JE TANK LEEGRIJDEN NOG SLECHTER
Bij een benzineauto is het vaak een kwestie van nieuw sap in de tank en je kunt weer rijden. Bij een diesel ligt het iets anders. Als je geluk hebt, is er niets aan de hand, maar als je pech hebt moet je eerst het hele brandstofsysteem laten ontluchten. Dat kost tijd en met wat pech ook geld.
troep in je tank : dat is er ook met volle tank , en je aanzuig zit onderin de tank dus niet waar
warme brandstofpomp : heb je wel een een opvoerpomp uit een tank uit elkaar gehaald ,? nee dus
diesel tank leegrijden nog slechter : niks slechter dan voor benzine ! diesels zijn zelf ontluchten de laatste plus minus 20 jaar (achterhaald dus )
benzine TFSI TSI hebben ook hoge druk pomp dus net zo slecht als voor een diesel
je kan niet ontkennen dat als je troep in je tank heb dit sowieso op de bodem ligt toch? en je pomp daar ook zit... en niet opeens bij de laatste liters op de bodem komt te liggen, waardoor het op wonderbaarlijke wijze opeeeeens dan pas word aangezogen.Misschien moet jij eens een landelijk onderzoekje online gooien aangezien jij er verstand van hebt, ook al wordt het door specialisten geadviseerd niet te doen.
Lijkt me niet dat het zomaar overal gezegd en beweerd wordt. Als het klinklare onzin was geweest had ik wel andere artikelen gelezen.je kan niet ontkennen dat als je troep in je tank heb dit sowieso op de bodem ligt toch? en je pomp daar ook zit... en niet opeens bij de laatste liters op de bodem komt te liggen, waardoor het op wonderbaarlijke wijze opeeeeens dan pas word aangezogen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.