Pigeon
Beheerder
Denk dat jullie 1 ding over het hoofd zien, de concentratie.
In een volle tank dwarrelt het vuil meer verspreid in de brandstof, in een lege tank is het vuil meer geconcentreerder. Dus als je met een paar liter rijdt in je tank zit al het vuil meer voor je pomp ipv een volle tank en dan zuigt tie in een minuut bijvoorbeeld meer vuil op. Waardoor je filter in een korte tijd meer moet verwerken, dus eerder kans op verstopping. Mocht het onverhoopt toch door je filter raken, dan krijg je zo'n prop vuil richting je injector.
Gewoon even me gedachte laten gaan, geen onderzoek naar gedaan. Boerenverstand FTW!
In een volle tank dwarrelt het vuil meer verspreid in de brandstof, in een lege tank is het vuil meer geconcentreerder. Dus als je met een paar liter rijdt in je tank zit al het vuil meer voor je pomp ipv een volle tank en dan zuigt tie in een minuut bijvoorbeeld meer vuil op. Waardoor je filter in een korte tijd meer moet verwerken, dus eerder kans op verstopping. Mocht het onverhoopt toch door je filter raken, dan krijg je zo'n prop vuil richting je injector.
Gewoon even me gedachte laten gaan, geen onderzoek naar gedaan. Boerenverstand FTW!