Hou ouder hoe gekker

Sorry, hier de foto. En deze wordt ook gechipt ja.download (1).jpeg
en eventueel een racingline filter? ;)


of toch eerder een voorstander van gewoon een vervanging inlegfilter?

aangezien jij wat Up en Polo ervaring hebt, scheelt het veel in luchtaanzuiging en lucht temp bij de Up die zen lucht grotendeels van binnen trekt tegenover de polo die zijn lucht van buitenaf krijgt standaard?
of is dat verwaarloosbaar?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Even offtopic. Al die 1.0 tsi motoren, die in een Up, Polo aw, Golf 7, skoda octavia etc liggen zijn dat allemaal dezelfde 1.0 tsi motoren?.
Lijkt allemaal wel hetzelfde vermogen te hebben, maar kan het niet terugvinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
In principe wel hetzelfde dacht ik. Vermogen af fabriek kan verschillen, 90,95of 115 pk.
Filters ga ik ook niet aan beginnen, denk dat hij het goed zat doet voor mij. Ik ben ook niet iemand die het vermogen constant of veelvuldig aanspreekt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heb een aantal jaar gereden met een Fabia met deze motor en deze ook stage 1 laten geven. Nooit enig probleem met luchtaanzuiging kunnen bespeuren. Uiteraard hangt dat ook samen met hoe je de motor gebruikt en belast. Overigens is het getoonde filter voor motoren van voor 2020
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
In principe wel hetzelfde dacht ik. Vermogen af fabriek kan verschillen, 90,95of 115 pk.
Filters ga ik ook niet aan beginnen, denk dat hij het goed zat doet voor mij. Ik ben ook niet iemand die het vermogen constant of veelvuldig aanspreekt
Ja, precies het aantal pk's kan iets verschillen. Maar na een chip allemaal 140 pk.Ik vind het wel bijzonder dat dezelfde 1.0 tsi in een up ligt,maar ook in een skoda octavia combi bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja, precies het aantal pk's kan iets verschillen. Maar na een chip allemaal 140 pk.Ik vind het wel bijzonder dat dezelfde 1.0 tsi in een up ligt,maar ook in een skoda octavia combi bijvoorbeeld.
In een zwaardere auto zoals de Octavia zou ik die motor ook niet willen. Wel eens over een 1.5 gedacht, maar als het kan wil ik DSG en dan zit je met dezelfde "lichte" gevoelige DSG met droge koppeling. En daar zou ik dan niet erg veel fiducie in hebben
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Roon
Ik snap werkelijk niet waarom je bij een 1.5 met dezelfde "lichte" gevoelige DSG met droge koppeling niet erg veel fiducie zou hebben.
Rij er al ruim 50.000 km mee rond waarbij blok en transmissie echt niet ontzien worden. Mijn conclusie: het werkt gewoon goed, misschien wel zeer goed.
 
Tuurlijk in verreweg de meeste gevallen zal het prima de luxe gaan. Alles is relatief natuurlijk. Die bak heeft nu eenmaal relatief veel problemen; bij TVS weten ze er alles van en verdienen ze er goed aan. En met een zwaardere motor dan de 1.0, 1.2 zou ik het niet snel doen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De Polo is net verkocht zag ik. Zou leuk zijn als de nieuwe eigenaar zich hier aanmeldt.
Wat de Up betreft.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel benauwd was dat ik spijt ging krijgen. Ging allemaal, zoals veel in ons leven in een impuls. Had wel vaker over Up GTI gedacht, want dat leek me veel meer beleving (bleek ook te kloppen). Maar kon niet omdat mijn vrouw absoluut een automaat wilde. Nu, na een jaar of twee met de 60 pk Up automaat, durfde ze het wel aan met een handbak. Die oude Up staat in Heerenveen trouwens
nog te koop tegen een formidabele prijs. Enfin, 2 auto's ingeleverd voor 1 Up GTI. Volgende ochtend toen ik wakker werd, schot er meteen door me heen: wat heb ik nou gedaan. Die Polo was tenslotte wel een fantastische auto met veel meer opties en het nodige geinvesteerd. Maar al snel helemaal om; idd veel meer beleving, (nu helemaal met de stage 1), goedkoper en 1 ipv 2 auto's.
De ruimte valt ook dik mee. Heb wel een dakkoffer, maar laatst weekje Eife zonder gedaan. Stond er versteld van. 2 personen, hond (neemt 1 zitplaats in) en bagage. Ging vrij makkelijk.

Op het programma staat binnenkort :

- Andere banden. De keuze in de standaardmaat (195/40/r17) is zeer beperkt (welgeteld 3 en dan ook nog inmiddels verouderde versies). Een maatje breder en de keuze is reuze. Gekozen voor GY Eagle F1 Asymmetric 6. Omdat ik niet echt de deur uithoef, mocht het weer te bar worden, besloten om gewoon op zomerbanden te (blijven) rijden ;

- KW v1 schroefset ;

- Milltek Road + catback.

Vooral van de schroefset verwacht ik veel. Standaard onderstel is min of meer ok, maar wel vrij onrustig
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mooi hoor zo,n fijne GTI , ik heb er zelf ook een en ben er echt super enthousiast mee. Weet je trouwens zeker dat hij pas een jaar oud is, bij de GTI Polo vanaf bouwjaar 2020 staat het GTI logo namelijk op de achterklep in de midden onder het VW logo, bij jou en bij de mijne staat het links maar de mijne is dan ook van 2019. Noem het even ik weet niet of je de papieren in handen hebt gehad om het te controleren, dus wees alert. Als je telefoon gat (je word dus gebeld) rechts op het stuur op de OK knop drukken, alvast super veel plezier met je GTI, groeten van Ger.
 
Volskwagen  Polo GTI aw  2 liter 280 pk 
Mooi hoor zo,n fijne GTI , ik heb er zelf ook een en ben er echt super enthousiast mee. Weet je trouwens zeker dat hij pas een jaar oud is, bij de GTI Polo vanaf bouwjaar 2020 staat het GTI logo namelijk op de achterklep in de midden onder het VW logo, bij jou en bij de mijne staat het links maar de mijne is dan ook van 2019. Noem het even ik weet niet of je de papieren in handen hebt gehad om het te controleren, dus wees alert. Als je telefoon gat (je word dus gebeld) rechts op het stuur op de OK knop drukken, alvast super veel plezier met je GTI, groeten van Ger.
Dank je Ger. Datum toelating is feb 2020. Maar je hebt gelijk, is wel nog het oudere model.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!