Hou ouder hoe gekker

In Frankrijk barst het er van (sowieso van de Dacia's) en vooral die topversie schijnt best ok te rijden; uiteraard niet te vergelijken met de GTI, heel ander soort auto. Wie weet over een paar jaar, als die er ook als occasion is. Voorlopig maar lekker van de GTI blijven genieten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Weer enorm genoten van de auto, vooral in de bergen in Z-Frankrijk. Ook op de Autobahn flink tekeer gegaan, dat is lekker zo in één flits naar 220, maar went ook snel en het voelt nog lang niet zo spectaculair als je eenmaal die snelheid hebt, als 100 in onze 60 pk Up!. Terug in NL denk je dan weer, het is toch wel een flinke overkill als je je een beetje fatsoenlijk wil gedragen, zonder anderen te irriteren. Ging dus denken aan iets ruimers, meer praktisch en functioneels. En had mijn oog laten vallen op, niet schrikken, een Duster 150 pk met automaat. Maar daar zou dan toch aardig wat geld bij moeten en het verlies, zeker met de gedane aanpassingen, zou erg groot zijn. Dus besloten mijn zegeningen te tellen, auto rijdt tenslotte fantastisch en is ook nog redelijk zuinig
Dacia.. van een Fabia (afgekeurde Polo) naar een ECHTE Polo en dan een afgekeurde RENAULT (?!) overwegen?!

Volgens mij stijgt die vacinaties de mensen een beeeeeeetje naar de bol! Stick Out Tongue

Voordeel wel: het is oude Renault techniek en daardoor een stukje betrouwbaarder!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Dacia heeft nog een beetje hetzelfde imago als vroeger Skoda. Maar de tijd heeft niet stil gestaan natuurlijk. Het is natuurlijk wel een heel ander soort auto. Geen "rijdersauto", maar puur functioneel. Het is denk ik meer een kwestie van out of the box (durven en/of willen) denken
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dacia heeft nog een beetje hetzelfde imago als vroeger Skoda. Maar de tijd heeft niet stil gestaan natuurlijk. Het is natuurlijk wel een heel ander soort auto. Geen "rijdersauto", maar puur functioneel. Het is denk ik meer een kwestie van out of the box (durven en/of willen) denken
Hahahaha! natuurlijk :) zat een beetje te stangen ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Tja, ik vind het helemaal niet zo gek als het lijkt. Wel als je dezelfde kwaliteiten zoekt natuurlijk. Maar wanneer je anders aankijkt tegen autorijden en andere kwaliteiten dan uitmuntende driveability en heel veel vermogen zwaarder laat wegen, zoals ruimte en functionaliteit, vind ik het best een begrijpelijke overweging. Vandaar ook dat ik zo ver kwam, al ga ik het uiteindelijk toch maar niet doen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kan me prima voorstellen dat je het vreemd vindt, maar je kunt m.i. niet stellen dat het (gewoon?) vreemd is. Dat is denk ik een kwestie van denkkader ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ieder z'n ding zeggen we dan maar Stick Out Tongue Ondanks dat alle vroeger "lelijke" merken zoals (m.i.) Peugeot, Kia minder kinderachtig worden en een mooi uiterlijk hebben, blijft Dacia daar steken in het oude design. Al moet ik zeggen dat je daar vast wel een lekkere sleeper van kan maken
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Bij zo'n auto gaat het niet of nauwelijks om uiterlijk schoon, maar puur om functionaliteit. Moet doen wat ie moet doen, redelijk rijden en meer niet. Maw, je moet dan met een heel andere blik (willen!) kijken naar een auto.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Binnenkort maar een renaultforum.nl account aanmaken of heb je er stiekem al een :)

btw, ben aan het kijken voor een 7 zitter ter vervanging van onze skoda octavia. De Touran lijkt mij een fijne praktische auto. Maar de looks van een grand Scenic zijn mooier.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
In Frankrijk barst het er van (sowieso van de Dacia's) en vooral die topversie schijnt best ok te rijden; uiteraard niet te vergelijken met de GTI, heel ander soort auto. Wie weet over een paar jaar, als die er ook als occasion is. Voorlopig maar lekker van de GTI blijven genieten
Mocht je er toch voor gaan maak dan eerst maar een goede proefrit. Denk dat je daarna wel genezen bent. Vriend mocht een andere wagen uitzoeken en was tijdens de proefrit al voor het einde van de straat genezen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Laatst weer heerlijk gereden in bergachtig gebied in Z-Frankrijk. Wat komt die auto dan tot zijn recht. Bij terugkomst in Nederland roept dat dan wel weer de vraag op of het het waard is zo'n auto te blijven rijden. Maar alle voors- en tegens afwegende, slaat de balans duidelijk door naar aanhouden.

Tegen:
- relatief duur qua belasting, verzekering en verbruik (al valt dat best mee, vind ik)

Voor:
- krijg niet snel meer de kans een dergelijke auto te kopen
- Auto's zijn duur, ook 2e hands
- nodige geinvesteerd (uitlaat, chip)
- hij kan nog een tijd mee; nu 74000 km en ik spaar hem dmv de Up die we er bij hebben voor de boodschappen e.d.
- het rijdt fantastisch, ook als je gewoon aan het cruisen bent. Maar uiteraard helemaal als je het vermogen even aanspreekt of tijdens zo'n vakantie in de bergen
Mochten jullie nog aanvullingen hebben qua voor en tegens, dan houd ik me aanbevolen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo en Singer
Ja en als ik bv ga voor een jonge Polo 1.0 R line met (bijna) alle opties die ik nu heb, moet ik nog aardig wat bijbetalen. Hoe ouder hoe gekker, maar niet zo gek natuurlijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Haha
Waarderingen: Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!