Ik moet iets bekennen. De komende tijd zal in huize
@Rosinfield de broekriem wat moeten worden aangehaald. Vandaar dat ik ging denken over bezuinigingen in het wagenpark. We hebben ook nog een Up, maar die kost weinig en die gebruiken we vnl voor korte ritjes. Toen kreeg ik een soort bevlieging welke steeds concretere vormen aannam. N.l. de GTI inruilen voor een jonge Up GTI. Kan met gesloten beurzen en als het meezit kan er ook nog een chippie af en een leuk uitlaatje.
En dan blijkt dat ook de psycholoog in mij, die precies weet hoe het werkt bij dit soort keuze processen, daarvan ook niet gevrijwaard is. Wanneer je dan neigt naar iets anders, heb je de neiging de voordelen van het nieuwe te over- en de nadelen te onderschatten. Ik was dus op gegeven moment al serieus aan het zoeken en had al een koper voor de Polo.
Tot ik na een dag of 2 tot inkeer kwam en besloot het toch maar niet te doen.
De Up! is goedkoper in vaste kosten en biedt meer fun. Veel minder pk's maar dat hoeft ook niet om leuk te rijden, als het gewicht dan maar laag is. De Polo is in zekere zin "te goed". Ook als je dik boven de 200 rijdt, voelt het allemaal nog uiterst stabiel en comfortabel aan.
De Up heeft natuurlijk veel minder ruimte, maar da's eigenlijk alleen in de vakantie een probleem. En dan denk je, dan kun je een koffer op het dak zetten.
De Polo heeft veel vermogen (nu helemaal) , maar dat gebruik je of ik in elk geval echter maar sporadisch. Moet wel zeggen,
@JM89 , dat ik nu ik uiteindelijk heb besloten hem te houden, min of meer vanzelf wat minder rustig ben gaan rijden en wat vaker het gas in te trappen. Uiteindelijk was ik bang dat ik enorme spijt zou krijgen. Ik zou veel inleveren en meer dan alleen pk's en Nm's. Denk aan comfort en de investeringen (chip+DSG aanpassing en uitlaat)