Zo. De Dynaudio zit er helemaal in.
Het viel me uiteindelijk nog wel mee hoeveel werk het was. Nadat eenmaal de kofferbak 'naakt' was, was het gewoon dom kabels trekken.
Vanaf de versterker lopen er de volgende kabels:
1x 12V naar zekeringenkast 30A, constante plus, 4mm2 kabel
1x massa naar massapunt in de kofferbak
1x can convenience high, naar trekhaak module
1x can convenience low, naar trekhaak module
8 kabels naar de deuren; per deur, 2 kabels voor de input.
4 kabels naar de subwoofer in de kofferbak
4 kabels naar tweeters achter; 2 kabels per tweeter in de hoedenplank drager
4 kabels naar tweeters voor; 2 kabels per tweeter in de A stijl
8 kabels naar de deuren; 2 kabels per deur voor de middentoon speakers
In totaal maakt dat een kabelboom van 32 kabels. Fwiew.
Ik heb de originele kabels voor de deuren simpelweg uit de deur koppel punten geprutst, en die in een stekkerhuisje gehangen.
Daarna een contra-huisje erin geklikt met daarin kabels naar de versterker.
Op deze manier blijft de OEM bekabeling redelijk intact liggen, zodat er ooit, wanneer nodig, zo terug gebouwd kan worden.
Laatste stapje was met VCDS nog even instellen in de RNS dat er een Dynaudio Soundsytem verbouwd is (BAP DSP) zodat de analoge uitgangen nu line-outs worden. Ook is er een Dynaudio logo in het boot logo nu. Vet! En de speaker monitoring staat op '00 Active Speakers (soundsystem).
In de CAN gateway moest 47 soundsystem even ingesteld worden en klaar was iichel.
Ik heb zeer bewust voor een Dynaudio systeem uit de Scirocco/Beetle gekozen, want deze heeft naast 8 speakers ook 2 kanalen op een losse subwoofer. Dat heeft voor mij toch meerwaarde.
Met het Plug en Play soundsystem had ik wel een de settings voor de Scirocco en Beetje geprobeerd, door middel van de Dongle en dat klinkt in de Polo prima. Dat had ik wel getest voordat ik dit systeem kocht.
Qua geluids 'belevenis', lastig te zeggen. Ik vond het Plug en Play soundsystem erg goed klinken, Dynaudio is anders. Ik moet er aan wennen. Ik vind het geluid goed, de 2 extra tweeters en subwoofer doen wellicht toch wat.
Ik vond het Plug en Play soundsytem wat 'bassiger', dit is wat rustiger, wat gebalanceerder.
Ik vond het allebei mooi. Mijn advies? Haal een plug en play soundsystem
Minder gedoe
Kosten in totaal... ik was 500 euro kwijt voor een gebruikte dynaudio set (4 boxen, 4 tweeters, sub, amp).
Aan stekkers was ik 54 euro kwijt (1x amp, 2x tweeter mannelijk, 2x tweeter vrouwelijk, 2x boxen achterin, 1x sub, 4x deur).
Daarbij komen nog een stuk of 100 crimp contacten en een metertje of 100 aan kabel.
De grijs op mijn gezicht? Onbetaalbaar.
Nu nog een Dynaudio stickertje zoeken...