Niet vergeten vrijstelling aan te vragen bij belastingdienst met die "rode dinges aan de zijkant" platen om gezeik te voorkomen . Met de gele (die zijn ook goedkoper) niet verstandig om naar NL te rijden, die zijn alleen binnen DE geldig. De rode zijn wel geaccepteerd mits je de vrijstelling aanvraagt. Nadeel van de rode platen is dat, tenzij gekocht bij dealer/garage die je het helpt regelen, ze wat moeilijker zijn om aan te vragen. Dat moet ter plaatse en de gekochte auto moet aanwezig zijn. Om die aanwezig te hebben mag de vorige eigenaar hem dus ook pas schorsen als je daar bent (of je komt op en neer aan het rijden zoals bij mij, omdat verkoper dat deel gemist had ). Tevens is het een beetje en bureaucratisch proces dat per "gemeente" iets anders kan zijn. Je moet iig een paar keer op en neer tussen stadskantoor en platenmaker. Het stadskantoor moet je de papieren geven die je nodig hebt om de verzekering aan te vragen. Die verzekering heb je nodig om de platen te mogen drukken maar om die te drukken heb je een deel van de kenteken aanvraag nodig die wordt uitgegeven door stadskantoor (die je pas krijgt als je de verzekering hebt geregeld). Als platen gedrukt zijn terug naar stadskantoor om kenteken bewijs te ontvangen, maar de stempel krijg je pas als de platen op de auto zitten en door beambte is gecontroleerd . Meestal zitten er wel één of meerdere platenmakers bij het stadskantoor in de buurt, dus het is een beetje bewegingstherapie en dan komt het wel goed.
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Golf 7 R
2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek