deMercer
Voormalig teamlid
Van de week heb ik een VAGCOM-kabel gekocht. Installeren van de meegeleverde VCDS-versie (11.10.x ) ging goed. Het uitlezen van de auto ook, het aanpassen van instellingen helaas niet: de aangepaste codes werden door VCDS geaccepteerd, maar het opnieuw uitlezen gaf enkel de oude codes terug. Ook bleef alles werken als voor de aanpassingen.
De volgende dag na het aanzetten van m'n laptop kreeg een melding van de automatische update van VCDS: of ik versie 11.11.3 wilde installeren. Ja gezegd. En toen begonnen de problemen pas echt:
- installatie van de USB drivers voor de kabel lukt niet, zodat ik die versie van VCDS niet kan gebruiken
- (her)installatie van een oude versie: geeft hetzelfde probleem
- installatie van 11.11.3 op een andere laptop: idem dito
Oftewel, ik heb nu wel een VAGCOM-kabel en bijbehorende software, alleen praat de software niet met de VAGCOM-kabel. En het lukt me ook niet om de software dusdanig te installeren dat dit wel lukt.
Iemand enig idee? Alvast dank!
De volgende dag na het aanzetten van m'n laptop kreeg een melding van de automatische update van VCDS: of ik versie 11.11.3 wilde installeren. Ja gezegd. En toen begonnen de problemen pas echt:
- installatie van de USB drivers voor de kabel lukt niet, zodat ik die versie van VCDS niet kan gebruiken
- (her)installatie van een oude versie: geeft hetzelfde probleem
- installatie van 11.11.3 op een andere laptop: idem dito
Oftewel, ik heb nu wel een VAGCOM-kabel en bijbehorende software, alleen praat de software niet met de VAGCOM-kabel. En het lukt me ook niet om de software dusdanig te installeren dat dit wel lukt.

Iemand enig idee? Alvast dank!
-
-